Maar bij Vero, is net het licht ( van de flits ??) wat uitgebeten voor op de vaas.
Jurgen, mooi gekaderd, mooi lijnenspel, en zover ik kan beoordelen technisch foutloos

Wat mij betreft gaat het om onderwerpen die op de grens van kitsch en kunst liggen. Ik zie foto's die in ieder geval niets te maken hebben met kitsch. Die vallen, ook al zijn het soms fraaie foto's, bij mij bij voorbaat af.edrocket schreef:Wat was volgens jou de essentie?Johan v. V. schreef:Voor mij vielen er nogal wat foto's af omdat die m.i. de essentie van de opdracht misten.
Ed
De belichtingstijd van de foto is 2 s - met statief, zo'n vaste hand heb ik niet. Het was ook een test van het objectief wat er mee mogelijk is.edrocket schreef:Richhanz: het is een redelijk gewoon object. Voor jou is het kitsch, maar ik zie het niet helemaal. Misschien een dergelijk object wat sfeervoller vastleggen in zacht ochtendlicht, of juist zoals het ding bedoeld is: met een brandend kaarsje erin. (camera ondersteunen of op statief)
Maak het simpel: op zwart karton plaatsen, bureaulampje erboven. Licht zachter maken door de lamp af te dekken met een kartonnetje met rond gat erin. Spelen met licht. Zoiets?richhanz schreef:Tip voor een decor voor het "vosje" is welkom.
Vincent Olinet! Die maakte ook 'pas encore mon histoire', een drijvend hemelbed dat oa tijdens het Amsterdam Light Festival was te zien. Maakt prachtige kitschkunst. Ik kreeg een mail van hem of hij mijn zwaar overbewerkte foto kon gebruiken voor promotionele doeleinden.Sandor Gora schreef:De taart is een kunstwerk van de fransman Vincent Olinet en heet "Kaizerin de chocolat aux fraises gonflees et son sabayon public" (Chocolade-Kaizerin met opgepompte aardbeien en haar openbare vla)
edrocket schreef: Vero: ik snap de foto niet. De link met de opdracht zie ik niet.
Edwin
Bovendien zijn de oorbellen wel heel erg kitsch en zoals Noortje al zag, zijn haar lippen flink aangezet.Eén zo'n beeldje zou kunst kunnen zijn, maar is het dat ook als je er duizenden in de souveniershop ziet liggen? 't Is een Braziliaans vrouw uit Salvador met tradionele kleding/hoofdtooi.