Wanneer Sigma 150-600 C nikon variant leverbaar??
- bredewoldski
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Re: Wanneer Sigma 150-600 C nikon variant leverbaar??
Instellen via het Dock is puur persoonlijk qua focussnelheid.
Instellen van de AF afstelling zul je per body moeten doen en kun je niet automatisch overnemen van iemand anders.
Meten op 4 brandpunten enf 4 verschillende afstanden,
Instellen van de AF afstelling zul je per body moeten doen en kun je niet automatisch overnemen van iemand anders.
Meten op 4 brandpunten enf 4 verschillende afstanden,
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
mijn dank voor het beantwoorden
zal eens moeten gaan kijken hoe ik dit het beste kan/moet gaan doen
want dit is volledig nieuw voor mij
dus word even zoeken naar Nederlandse uitleg
zal eens moeten gaan kijken hoe ik dit het beste kan/moet gaan doen
want dit is volledig nieuw voor mij

dus word even zoeken naar Nederlandse uitleg
Groeten uit Limburg.
- bredewoldski
- Clublid
- Contacteer:
Ik zou zeggen ga eerst eens een week lekker op pad met de lens.
Maakt verschillende opnames en vergelijk dan vooral scherpte op 100% van de AF met de scherpte van het focussen via liveview. Zit hier veel verschil tussen dan loont het om de lens met de body te kalibreren.
Voor het kalibreren gebruik ik een Spider Lenscal. In totaal kun je 16 correcties ingeven in de lens. 4 brandpunten gemeten op 4 verschillende afstanden
Maakt verschillende opnames en vergelijk dan vooral scherpte op 100% van de AF met de scherpte van het focussen via liveview. Zit hier veel verschil tussen dan loont het om de lens met de body te kalibreren.
Voor het kalibreren gebruik ik een Spider Lenscal. In totaal kun je 16 correcties ingeven in de lens. 4 brandpunten gemeten op 4 verschillende afstanden
Hoi,
Difiwi, gefeliciteerd met je lens.
Nu moet je 'm gewoon , zo rustig mogelijk, leren kennen.
AF fine tuning is een leuk spel.
Een redelijk tijdrovend spel, die 16 punten heb je niet binnen een vloek en zucht voor mekaar...
En als je niet helemaal tevreden bent, kun je dat altijd opnieuw doen.
Ik gebruik de "dot tune" methode. Daarvoor hoef ik niets te kopen en helemaal geen foto's te maken.
Er staat voldoende uitleg op het Internet.
Veel fotofun en succes.
Ad B
Difiwi, gefeliciteerd met je lens.
Nu moet je 'm gewoon , zo rustig mogelijk, leren kennen.
AF fine tuning is een leuk spel.
Een redelijk tijdrovend spel, die 16 punten heb je niet binnen een vloek en zucht voor mekaar...
En als je niet helemaal tevreden bent, kun je dat altijd opnieuw doen.
Ik gebruik de "dot tune" methode. Daarvoor hoef ik niets te kopen en helemaal geen foto's te maken.
Er staat voldoende uitleg op het Internet.
Veel fotofun en succes.
Ad B
---
-
- Forumlid
Dank je.... ben ook heel blij met deze lens
veel gezeik om gehad met de firma die hem eerst zou leveren maar helaas.
maar we gaan zeker eerst lekker mee op pad en kijken wat hij doet
gaat helemaal goed komen
veel gezeik om gehad met de firma die hem eerst zou leveren maar helaas.
maar we gaan zeker eerst lekker mee op pad en kijken wat hij doet
gaat helemaal goed komen

Groeten uit Limburg.
- Matthijs
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Grijp je kans!
http://www.fotojans.nl/sigma-150-600mm- ... y-nik.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.fotojans.nl/sigma-150-600mm- ... y-nik.html" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
En zo hype deze mooi weer lens we lekker verder , Ter wijl de eerste van deze lens al weer op fotoapparatuur te koop staat .Wel met een Canon vatting maar dat terzijde .
met vriendelijke groeten
Gert-Jan
Gert-Jan
Och Gert-Jan,
D'r zijn er altijd die té impulsief kopen, gewoon voor de heb of om interessant te doen.
Ik heb ook al meerdere Tamron's te koop zien staan.
(En op deze wijze ook D750's, vorig jaar, amper een paar maanden naar uitbrengen...)
Da's alleen maar goed voor diegeen die het op tijd ziet...
Ad B
D'r zijn er altijd die té impulsief kopen, gewoon voor de heb of om interessant te doen.

Ik heb ook al meerdere Tamron's te koop zien staan.
(En op deze wijze ook D750's, vorig jaar, amper een paar maanden naar uitbrengen...)
Da's alleen maar goed voor diegeen die het op tijd ziet...

Ad B
---
-
- Clublid
En naast die Tamron lenzen zag ik gisteren in een winkel o.a. 2e hands maar nog splinternieuwe D810, D610 etc. etc. staan.
Ik ben gestopt met mij verbazen over mensen die een D3 inwisselen voor een D4, want die is veel beter en ze gaan er vast veel betere foto's mee maken.
Terwijl er op het oude toestel 4000 clicks zitten en ze nog niet eens weten waar de scherptediepteknop voor dient.
Ik heb de Sigma 150/600 C en tot nu toe bevalt die prima met alle beperkingen die er aan vast zitten. Het is natuurlijk geen 600 F4 Nikkor maar kost ook maar 10% van die lens. Met een D750 kan ik dankzij de goede scherpstelling en de hoge iso waardes die de D750 bied ook bij minder goed licht prima uit de voeten.
Ik ben gestopt met mij verbazen over mensen die een D3 inwisselen voor een D4, want die is veel beter en ze gaan er vast veel betere foto's mee maken.
Terwijl er op het oude toestel 4000 clicks zitten en ze nog niet eens weten waar de scherptediepteknop voor dient.
Ik heb de Sigma 150/600 C en tot nu toe bevalt die prima met alle beperkingen die er aan vast zitten. Het is natuurlijk geen 600 F4 Nikkor maar kost ook maar 10% van die lens. Met een D750 kan ik dankzij de goede scherpstelling en de hoge iso waardes die de D750 bied ook bij minder goed licht prima uit de voeten.
Nikon Z8, Z6 en wat lenzen en een hoop andere zooi.
-
- Clublid
- Ervaringsniveau: *
- Contacteer:
De D750 (en de D4 nog meer) zijn echt een paar flinke stappen vooruit tov een D3 op hoge iso. En ja ik spreek uit ervaring. Als dat voor jou een argument is dan mogen anderen dat ook vinden.Ericb schreef:een D3 inwisselen voor een D4, want die is veel beter en ze gaan er vast veel betere foto's mee maken.
[...]
de hoge iso waardes die de D750 biedt ook bij minder goed licht...
Scherptediepte knop gebruik ik ook nooit trouwens. En nee, verder voel ik me niet aangesproken, maar wat mij betreft een beetje kortzichtig om zomaar een mening hebben over anderen

Fin.
- bredewoldski
- Clublid
- Contacteer:
Ericb schreef:Ik heb de Sigma 150/600 C en tot nu toe bevalt die prima met alle beperkingen die er aan vast zitten. Het is natuurlijk geen 600 F4 Nikkor maar kost ook maar 10% van die lens. Met een D750 kan ik dankzij de goede scherpstelling en de hoge iso waardes die de D750 bied ook bij minder goed licht prima uit de voeten.
Zo is het maar net! Ik heb de S en ook van dat verschil in prijs gaan we lekker een paar keer op vakantie... Ikke blij en het gezin ook tevreden

En de platen blijven scherp!
-
- Clublid
Vincent, een 150/600 een mooiweer lens noemen is dan dan niet kortzichtig?
Ik blijf erbij dat de meeste mensen die na 3000 opnames een body inruilen voor de next best thing beter een goede cursus of workshop kunnen volgen, ik vermoed dat dat meer oplevert als het om het eindresultaat gaat.
Natuurlijk is de D4 een verbetering t.o.v. de D3 op het gebied van ruis en jij als ervaren fotograaf zal daar ongetwijfeld je voordeel mee doen. Maar als de fundamentele kennis ontbreekt kun je een leica uitrusting van 50 mile kopen, het resultaat zal er echt niet beter van worden. Het argument dat er al exemplaren van de lens 2e hands aangeboden worden zegt ook niet zoveel over de kwaliteit, wellicht meer over de kopers, vandaar mijn opmerking over (meerdere) D810 etc die 2e hands aangeboden worden.
Even een vergelijking, ik heb jaren gefietst. er waren wielrenners die rustig een paar duizend gulden uitgaven aan een fiets die een paar honderd gram lichter was terwijl het veel voordeliger(en gezonder) was geweest als ze enkele tientallen kilo's afgevallen waren
Ik blijf erbij dat de meeste mensen die na 3000 opnames een body inruilen voor de next best thing beter een goede cursus of workshop kunnen volgen, ik vermoed dat dat meer oplevert als het om het eindresultaat gaat.
Natuurlijk is de D4 een verbetering t.o.v. de D3 op het gebied van ruis en jij als ervaren fotograaf zal daar ongetwijfeld je voordeel mee doen. Maar als de fundamentele kennis ontbreekt kun je een leica uitrusting van 50 mile kopen, het resultaat zal er echt niet beter van worden. Het argument dat er al exemplaren van de lens 2e hands aangeboden worden zegt ook niet zoveel over de kwaliteit, wellicht meer over de kopers, vandaar mijn opmerking over (meerdere) D810 etc die 2e hands aangeboden worden.
Even een vergelijking, ik heb jaren gefietst. er waren wielrenners die rustig een paar duizend gulden uitgaven aan een fiets die een paar honderd gram lichter was terwijl het veel voordeliger(en gezonder) was geweest als ze enkele tientallen kilo's afgevallen waren

-
- Clublid
- Ervaringsniveau: *
- Contacteer:
Dat klinkt al genuanceerder 
En ik kan me voorstellen dat een anatal mensen tegen bijvoorbeel de AF beperkingen van de Sigma aanlopen. Al is de 150-600mm wellicht niet het schoolvoorbeeld van een sportlens (zelfs niet de variant met de 'S' erop), dat was ook precies de reden dat ik voor een Nikon 300mm ben gegaan en niet voor de Sigma 120-300mm. Optisch een meer dan uitstekende lens. Maar niet snel genoeg voor sport.
In dat licht kan ik me dus zeker wel voorstellen dat er Sigma telezooms relatief snel weer in de occasion markt verschijnen

En ik kan me voorstellen dat een anatal mensen tegen bijvoorbeel de AF beperkingen van de Sigma aanlopen. Al is de 150-600mm wellicht niet het schoolvoorbeeld van een sportlens (zelfs niet de variant met de 'S' erop), dat was ook precies de reden dat ik voor een Nikon 300mm ben gegaan en niet voor de Sigma 120-300mm. Optisch een meer dan uitstekende lens. Maar niet snel genoeg voor sport.
In dat licht kan ik me dus zeker wel voorstellen dat er Sigma telezooms relatief snel weer in de occasion markt verschijnen

Fin.
-
- Clublid
Als geboren Amsterdammer ben ik niet zo van de nuance