Afgelopen woensdag was het zover. We togen naar Lemele en hebben ons daar uitstekend vermaakt!
Al snel lieten de eerste vogels zich zien. 's Morgens was het een komen en gaan van vogels. 's Middags werd het een heel stuk rustiger.
De diversiteit aan vogels viel ons wat tegen, maar wellicht komt dat omdat wij al nauwelijks het verschil zien tussen een kanarie en een huismus. Dus sluit ik niet uit dat we diverse soorten niet hebben herkend. Ook wat dat betreft valt er nog veel te leren, maar m'n belangstelling is gewekt! Dat ik hieronder kan schrijven wat voor vogel het betreft is boekjeswijsheid!
We hebben inmiddels al besloten in de nazomer nog eens te gaan.
Het was nog een hele uitdaging om bij de matige lichtomstandigheden (het was afgelopen woensdag nogal regenachtig), de beweeglijke vogels en de lange lenzen, acceptabele foto's te maken die ook nog eens gecropt moesten worden. Ik heb dan ook meer last van ruis dan me lief is.
Opbouwende kritiek is zeer welkom!
Overigens heb ik voor het eerst kunnen werken met een telezoom van 150-600 mm. Die mocht ik zomaar belangeloos lenen van Christ van Schijndel. Super! Nogmaals: bedankt Christ!
1. Vink

2.

3. Geelgors

4.

5. Sperwer

6.

7.Groenling

8. Grote Bonte Specht

9.

10. Merel

11.

12. Koolmees