D800 “free maintenance service initiat " ???

Discussies over fotografie met de D100, D200, D300, D300s, D500, D700, D800, D800E, D810 en D850
Gebruikersavatar
TinoK
Clublid
Clublid
Berichten: 186
Lid geworden op: wo jul 02 2014 1:52 am
Locatie: Sprundel
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Re: D800 “free maintenance service initiat " ???

Bericht door TinoK » wo jul 15 2015 1:34 pm

Ze hoeven het niet te doen........ :wink:

Groeten, Tino
Gr.Tino

Flickr Martino'70


“Your first 10,000 photographs are your worst.” ― Henri Cartier-Bresson
“My first 25,000 photographs are my worst.” ― Tino Karunding

CaptainHook

Re: D800 “free maintenance service initiat " ???

Bericht door CaptainHook » wo jul 15 2015 2:21 pm

Nog meer leesvoer van Thom Hogan:
http://www.dslrbodies.com/newsviews/wha ... -free.html



...
You’re probably wondering about the survey aspect. The survey is a fairly basic set of questions about any previous Nikon product service experience.

So what do we make of this? Well, the early D800’s had three problems that I’m aware of that impacted a significant percentage of customers and might warrant Nikon paying for servicing: (1) the left focus weakness issue; (2) the 10-pin connector breaking off into the camera due to no strong back support; and (3) frames that at one key point just in front of the rear LCD appeared to be cracked and which then rendered the camera impossible to focus reliably. All three of those things were dealt with either in subsequent D800 production or in the D810.

As you may know from my recent survey, quite a few readers of this Web site moved to D800 and eventually D810 models. That product is a very key one in Nikon maintaining loyalty amongst its most loyal and serious user base. Thing is, the vagueness behind the “why” of this “free maintenance service initiative” has a lot of you sending me emails saying that you’re suspicious there’s more to it than goodwill. I agree. In my 20+ years of supporting Nikon users on the Internet, I’m not aware of another “free maintenance” program. Heck, we Nikon Professional Service (NPS) members don’t get free maintenance, though we often get things like free sensor cleanings if we’re in the right place at the right time.

What’s weird to me is that if this sudden free maintenance is an attempt by Nikon to fix a wrong, they’re not going to get credit for it, because they don’t acknowledge what that might be ;~). I happen to really like the fact that Nikon is reaching out to customers here, but it would be better if we knew why. In my experience Nikon doesn’t do something like this out of the goodness of their heart when their executives are running around talking about cost cutting.

So simply put: if there’s a problem that’s being dealt with, acknowledge it and address it and get credit for doing so. But frankly, Nikon’s last two attempts at this (the second D750 recall being the other) are beyond vague. And that’s got all the recipients of the email sending copies to me wondering what the heck is going on.

Gebruikersavatar
Cyrus
Clublid
Clublid
Berichten: 3336
Lid geworden op: vr jan 23 2009 10:22 am
Locatie: NH
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Re: D800 “free maintenance service initiat " ???

Bericht door Cyrus » wo jul 15 2015 6:24 pm

@ATOR: ik denk dat alle bijdragers aan dit topic, inclusief mijzelf, best blij zijn met deze gratis service van Nikon. Maar - zoals Thom Hogan ook schrijft - het is wel vreemd dat dit gratis onderhoudsprogramma nu ineens op tafel komt, terwijl Nikon zoiets nog nooit gedaan heeft, zelfs niet voor NPS-leden. En terecht vragen mensen zich af of Nikon op deze wijze eventuele nog niet gebleken tekorten aan recente producten probeert te fixen zonder daar weer een openbare recall voor te hoeven doen - dat zou opnieuw negatief nieuws zijn...
Groeten,
Edwin

flickr - website

Gebruikersavatar
JaapV
Clublid
Clublid
Berichten: 5194
Lid geworden op: do jan 14 2010 11:12 pm
Locatie: Oud-Beijerland
Ervaringsniveau: ***
Contacteer:

Re: D800 “free maintenance service initiat " ???

Bericht door JaapV » wo jul 15 2015 6:40 pm

Nou, wie heeft er een slim lijntje met Nikon NL?
Hans...? :wink2:
Groet, Jaap

Avatar gescand van de cover van mijn eerste boek over fotografie: Ollie B. Bommel's fotoboek - 1952
Galaxy S9+, D800, Nikkor glas, diverse gadgets * flickr fotootjes

Gebruikersavatar
ATOR
Clublid
Clublid
Berichten: 2850
Lid geworden op: zo jul 11 2010 2:38 pm
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Re: D800 “free maintenance service initiat " ???

Bericht door ATOR » wo jul 15 2015 6:45 pm

@Cyrus
Mijn reactie ging vooral over de inhoud van het originele artikel waar Hans naar verwees met de pakkende titel: "Is the new D800 “free maintenance service initiative” just another Nikon recall?" Met daaronder op die site een lange lijst paranoia commentaren.

Gebruikersavatar
ReneG
Clublid
Clublid
Berichten: 5268
Lid geworden op: di sep 30 2008 4:24 pm
Locatie: Veldhoven
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Re: D800 “free maintenance service initiat " ???

Bericht door ReneG » wo jul 15 2015 7:10 pm

ArendV schreef:(En ik heb nog geen problemen met mijn Sony gehad, maar als je de verhalen over de klantenservice van Sony leest word je zeker niet vrolijk).
Uit ervaring met Sony service voor niet-camera producten: Die is inderdaad verschrikkelijk.
Spul waarmee je foto's maakt...

Gebruikersavatar
Cyrus
Clublid
Clublid
Berichten: 3336
Lid geworden op: vr jan 23 2009 10:22 am
Locatie: NH
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Re: D800 “free maintenance service initiat " ???

Bericht door Cyrus » wo jul 15 2015 9:29 pm

@ATOR: duidelijk, we zijn het eens ;)
Groeten,
Edwin

flickr - website

Plaats reactie

Terug naar “D100, D200, D300(s), D500, D700, D8x0(E)”