...ik heb de kleuren van het camouflage 'monster' wat opgehaald. Maar anders was 'ie gewoon heel goed vermomd als takje op de stenen muur: Insect03 by Erik Haak, on Flickr Insect02 by Erik Haak, on Flickr Insect01 by Erik Haak, on Flickr zat vanmiddag ineens op de muur, achter in de tuin...
Het ziet er uit als een soort van mot. Maar wat het precies is... geen idee.
Iemand?
Dat lijkt me een Wapendrager (Phalera bucephala). Of die altijd zo lang op dezelfde plek blijven zitten weet ik niet. Maar aangezien het al een vlinder is en geen rups meer zou ik verwachten dat deze zich wel verplaatst. Wellicht leeft hij niet meer?
Ik zal 'm vanmiddag nog eens goed bekijken. Of 'ie nog leeft? Inmiddels heeft 'ie zich wel 180 graden gedraaid. Dus of dat door wind komt, geen idee.
Ook apart, het stikt hier van de vogels die overal her en der spinnetjes en andere torren komen wegpikken uit de muren en spleten, maar deze laten ze met rust (of ze zien 'm niet).
Zojuist door m'n dochter getest. Creature is niet dood, verzette zich tegen verplaatsing, toen ze 'm van de muur wilde halen...
Blijkbaar heeft 'ie het naar z'n zin op het muurtje. Zit er nu al de vierde dag.
Op een rode slinger werkt de camouflage niet echt - dit motje lijkt er heel veel op:
Slinger de 15e opgehangen ter ere van dochterliefs verjaardag en vandaag opgeruimd was er deze verassing
Motje is ongeveer 1,5 cm groot. Export is via Xnview, NEF kan ik via Dropbox beschikbaar stellen, ben pas over week in staat om zelf met de NEF te sleutelen.
Is het beestje al weggewaaid, Erik? Of zelf actief geweest?
Je ontwikkelt er toch een band mee, lijkt me...
Groet, Jaap
Avatar gescand van de cover van mijn eerste boek over fotografie: Ollie B. Bommel's fotoboek - 1952 Galaxy S9+, D800, Nikkor glas, diverse gadgets * flickr fotootjes