Ze hangen !
- Gino
- Forumlid
- Contacteer:
Hoi Martijn,Opgezetfan schreef:Ik geef liever die paar duizend aan objectieven uit dan aan een D3 die ik eigenlijk toch niet nodig heb.
Interessante opmerking, heeft mij aan het denken gezet.
Welke objectieven zou jij kopen als ik zo vrij mag zijn?
Ik ben benieuwd.
Zit zelf aan de aankoop van de D3 i.c.m de nieuwe 24-70mm te denken maar met een D300 hou je inderdaad een heleboel geld over voor mooie lenzen.
Mvg, Gino
"Every man dies, not every man really lives!!!" - William Wallace
http://www.flickr.com/photos/nikongino/
- Gino
- Forumlid
- Contacteer:
Hoi a90,
De 14-24mm en de 24-70mm zijn natuurlijk niet interessant voor de D300 in mijn geval omdat ik de 12-24mm DX en de 17-55mm DX lenzen al heb.
De 70-200mm heb ik ook al maar dat is in principe de enige lens die ik op de D3 zou kunnen gebruiken.
Daarom vond ik eigenlijk Martijn's opmerking wel iets wat me aan het denken heeft gezet.
Ik heb namelijk al geprobeerd om men DX lenzen te verkopen maar tenzij ik niet bereid ben men naam in Sinterklaas te veranderen, m.a.w de lenzen aan weg geef prijzen van de hand te doen, ga ik er niet vanaf geraken en is het misschien toch wel verstandiger dat ik alsnog voor de D300 ga.
Mensen, mensen, ik ben ook soms zo'n twijfelaar maar goed, ben benieuwd hoe het gaat verlopen.
Mvg, Gino
De 14-24mm en de 24-70mm zijn natuurlijk niet interessant voor de D300 in mijn geval omdat ik de 12-24mm DX en de 17-55mm DX lenzen al heb.
De 70-200mm heb ik ook al maar dat is in principe de enige lens die ik op de D3 zou kunnen gebruiken.
Daarom vond ik eigenlijk Martijn's opmerking wel iets wat me aan het denken heeft gezet.
Ik heb namelijk al geprobeerd om men DX lenzen te verkopen maar tenzij ik niet bereid ben men naam in Sinterklaas te veranderen, m.a.w de lenzen aan weg geef prijzen van de hand te doen, ga ik er niet vanaf geraken en is het misschien toch wel verstandiger dat ik alsnog voor de D300 ga.
Mensen, mensen, ik ben ook soms zo'n twijfelaar maar goed, ben benieuwd hoe het gaat verlopen.
Mvg, Gino
- Fera Albi
- Clublid
Mooi werk Martijn!
Een terechte waardering voor je vakmanschap, want zo kan je het wel noemen.
Nou binnenkort nog een hele lange pano van die gang met al die lijsten
Hans
Een terechte waardering voor je vakmanschap, want zo kan je het wel noemen.
Nou binnenkort nog een hele lange pano van die gang met al die lijsten

Hans
Met de groeten van Hans.
We used to think that a hundred million monkeys at a hundred million keyboards eventually could produce the complete works of Shakespeare. Now, thanks to the Internet, we know this is not true...
We used to think that a hundred million monkeys at a hundred million keyboards eventually could produce the complete works of Shakespeare. Now, thanks to the Internet, we know this is not true...
- M.Oorthuis
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Gino,
Ik koop de D300 en heb al de 12-24 f/4 van tokina en de 28-75 f/2,8 van tamron en de 50 mm f/1,8 van nikon. Ik wil mijn tamron inruilen voor een 24-70 van nikon en daarbij de 70-200 vr + 2,0 extender aanschaffen. Misschien in de toekomst nog eens mijn 12-24 inruilen voor een 17-55 f/2,8 van nikon, maar daar ben ik nog niet uit.
Ik koop de D300 en heb al de 12-24 f/4 van tokina en de 28-75 f/2,8 van tamron en de 50 mm f/1,8 van nikon. Ik wil mijn tamron inruilen voor een 24-70 van nikon en daarbij de 70-200 vr + 2,0 extender aanschaffen. Misschien in de toekomst nog eens mijn 12-24 inruilen voor een 17-55 f/2,8 van nikon, maar daar ben ik nog niet uit.
http://www.oorthuisfotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
- Gino
- Forumlid
- Contacteer:
Hoi Martijn,
Helder, ga de zaak nog eens rustig afwegen nu.
Ik heb dus de Tokina 12-24mm, de Nikon 17-55mm f2.8, Nikon 50mm f1.8, Nikon 18-70mm en de Nikon 70-200mm f2.8 dus wat lenzen betreft heb ik niet zoveel meer te wensen voor de fotografie die ik graag doe.
Maar als ik naar de D3 zou gaan is het een heel ander verhaal natuurlijk en dat is wat het D3 verhaal extra duur gaat maken.
Was ik na het bezoek van de presentatie van de D3 & D300 onlangs helemaal overtuigd dat het de D3 ging worden omdat de D3 zo fantastisch met hoge iso om kan gaan en ik veel nachtfotografie doe, begin ik nu toch weer enorm te twijfelen.
Zeker na de foto's bekeken te hebben die gemaakt zijn met de D300 (link staat ergens in een ander draadje op het forum)
Afijn we hebben nog een paar weken om tot een besluit te komen.
Bedankt voor je uitleg in ieder geval.
mvg, Gino
Helder, ga de zaak nog eens rustig afwegen nu.
Ik heb dus de Tokina 12-24mm, de Nikon 17-55mm f2.8, Nikon 50mm f1.8, Nikon 18-70mm en de Nikon 70-200mm f2.8 dus wat lenzen betreft heb ik niet zoveel meer te wensen voor de fotografie die ik graag doe.
Maar als ik naar de D3 zou gaan is het een heel ander verhaal natuurlijk en dat is wat het D3 verhaal extra duur gaat maken.
Was ik na het bezoek van de presentatie van de D3 & D300 onlangs helemaal overtuigd dat het de D3 ging worden omdat de D3 zo fantastisch met hoge iso om kan gaan en ik veel nachtfotografie doe, begin ik nu toch weer enorm te twijfelen.
Zeker na de foto's bekeken te hebben die gemaakt zijn met de D300 (link staat ergens in een ander draadje op het forum)
Afijn we hebben nog een paar weken om tot een besluit te komen.
Bedankt voor je uitleg in ieder geval.
mvg, Gino
- M.Oorthuis
- Forumlid
- Contacteer:
Tsja als ruis het enige is, dan zou ik het wel weten. Ik vind namelijk die verlenging van 1,5 wel lekker en zou die dus missen met de FF. En ruis tsja dat is nu eenmaal een gegeven, ik heb in die 23000 foto's die ik nu met mijn d50 heb gemaakt nog nooit 1 foto weggegooid, omdat ik de ruis storend vond. Ruis hoort erbij en ik denk dat we allemaal veel te veel verwend worden met de technologie van tegenwoordig.
Ik ga dus voor de D300 + later nog wat toevoegingen van wat lenzen, maar dat komt nog wel ben voorlopig tevreden met mijn setje lenzen en statief etc. Ik koop de D300 voor natuurlijk de functies die ik nu mis, maar eigenlijk ook als zekerheid, want 23000 foto's voor een D50 is toch wel veel en hij zou het zo maar eens kunnen begeven
Ik ga dus voor de D300 + later nog wat toevoegingen van wat lenzen, maar dat komt nog wel ben voorlopig tevreden met mijn setje lenzen en statief etc. Ik koop de D300 voor natuurlijk de functies die ik nu mis, maar eigenlijk ook als zekerheid, want 23000 foto's voor een D50 is toch wel veel en hij zou het zo maar eens kunnen begeven

- a90
- Forumlid
Gino,Nikon Gino schreef:Hoi a90,
Mvg, Gino
En dan komt zometeen de D350 of D400 uit (FX voor € 1.500,00 oid zoals de Canon 5d) en dan zit je er weer tegen aan te hikken. Ik zou resoluut afscheid nemen van DX. (heb ik in ieder geval gedaan, jammer van de 17-55 maar onbruikbaar op de D3) en neem het 'verlies' nu ipv. doorinvesteren in DX. Misschien komt het ook mede omdat ik de lengte niet zo heel erg nodig heb en ik expres niet verder heb geinvesteerd in DX (10.5, 12-24).

Het blijft een lastige keuze al is de keuze voor beiden goed te onderbouwen aan de hand van hoe de camera wordt ingezet.

D50 met 18-55 in een Vanguard tasje en nog wat Nikon spul
A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"
A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"
- Gino
- Forumlid
- Contacteer:
Hoi,
Iedereen heeft hier gelijk met zijn opvattingen en voor alle is wat te zeggen.
Maar om nu gelijk te stellen, zoals a90 oppert, dat er een D350 of D400 op komst is met FF en ook nog eens voor €1500 lijkt me voorbarig.
Kan me niet voorstellen dat Nikon zich niet zou realiseren dat ze dan een grote groep mensen voor de borst gaan stuiten door deze eerst allemaal in DX lenzen te laten investeren om vervolgens het DX verhaal af te sluiten.
Lijkt me geen goeie politiek om je klanten tevreden te houden.
Feit blijft wel dat ik 6 maanden geleden 2 nieuwe lenzen gekocht heb en daar heb ik voor mezelf de beslissing genomen dat deze eerst fatsoenlijk verkocht moeten worden en niet voor weggeefprijzen en zoniet dat ik dan voor de D300 ga want dan heb ik geen verlies natuurlijk.
Momenteel heeft er via het forum iemand met een PB gereaggeerd voor de 17-55mm en daar heb ik al op geantwoord maar heb nog geen respons gehad.
En via marktplaats iemand voor de Tokina dus wie weet, komt het allemaal goed.
Mvg, Gino
Iedereen heeft hier gelijk met zijn opvattingen en voor alle is wat te zeggen.
Maar om nu gelijk te stellen, zoals a90 oppert, dat er een D350 of D400 op komst is met FF en ook nog eens voor €1500 lijkt me voorbarig.
Kan me niet voorstellen dat Nikon zich niet zou realiseren dat ze dan een grote groep mensen voor de borst gaan stuiten door deze eerst allemaal in DX lenzen te laten investeren om vervolgens het DX verhaal af te sluiten.
Lijkt me geen goeie politiek om je klanten tevreden te houden.
Feit blijft wel dat ik 6 maanden geleden 2 nieuwe lenzen gekocht heb en daar heb ik voor mezelf de beslissing genomen dat deze eerst fatsoenlijk verkocht moeten worden en niet voor weggeefprijzen en zoniet dat ik dan voor de D300 ga want dan heb ik geen verlies natuurlijk.
Momenteel heeft er via het forum iemand met een PB gereaggeerd voor de 17-55mm en daar heb ik al op geantwoord maar heb nog geen respons gehad.
En via marktplaats iemand voor de Tokina dus wie weet, komt het allemaal goed.
Mvg, Gino
- M.Oorthuis
- Forumlid
- Contacteer:
Gino ik heb eventueel ook wel interesse in je 17-55
stuur me ff een pb met info