In de hoop de forumregels niet te overtreden, zou ik nog heel eventjes een opmerkingetje willen toevoegen over het gebruik door LR6 van het GPU geheugen (de vorige thread werd immers gesloten, no hard feelings).
De Stand Alone versie ondersteund deze, van de CC versie weet ik het niet.
Ik had de indruk dat dit GPU gebruik niet zoveel zoden aan de dijk bracht. Mijn MacPro 5,1 heeft een ATI Radeon HD 5770 met 1024MB geheugen.
Daarop zitten twee monitoren, een Apple cinema en een Eizo ColorEdge. Een monitor gebruikt ook het GPU geheugen, twee dus meer, dacht ik.
Daar er nog een PCi slot vrij was heb ik, uit nieuwsgierigheid, een tweede, identieke (refurbished), GPU bijgestoken, met als gevolg dat LR6 nu heel wat efficiënter het beeld vernieuwt.
Ik vermoed dat de snelheid verbetering door het GPU gebruik van LR6 is niet alleen afhankelijk van de GPU's geheugen capaciteiten maar ook afhankelijk is van de belasting van die GPU, dit is uitsluitend gebaseerd op mijn persoonlijke ondervinding...
Wat ik nu nog eens wil uitzoeken is: indien ik de twee monitoren aansluit op de tweede GPU en de eerst GPU vrij laat, of dit efficiënter zou zijn...
Trial and error...