Windows 10
-
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Re: Windows 10
Inmiddels Win 10 update op de oude laptop (Acer Aspire 7535G 754G50Mn) vanaf 7 Ultimate geprobeerd.
Download/installatie verliep vlot, alle (geteste) programmatuur draaide goed, incl. CS6 en de import van foto's m.b.v. Bridge.
Na installatie verloopt het opstarten soms niet naar wens, het probleem lijkt in de oude videochip te zitten (Drivers?).
Verder vind ik dat het erg op Google's Android gaat lijken: "We willen alles weten en volgen".
(Vandaar een custom ROM en zeer weinig apps op mijn smartphone.)
Kortom, de bewering "De klant is het product" (b)lijkt meer en meer de realiteit te worden.
Inmiddels dus terug naar het oude, vertrouwde en degelijke Ultimate 7!
Download/installatie verliep vlot, alle (geteste) programmatuur draaide goed, incl. CS6 en de import van foto's m.b.v. Bridge.
Na installatie verloopt het opstarten soms niet naar wens, het probleem lijkt in de oude videochip te zitten (Drivers?).
Verder vind ik dat het erg op Google's Android gaat lijken: "We willen alles weten en volgen".
(Vandaar een custom ROM en zeer weinig apps op mijn smartphone.)
Kortom, de bewering "De klant is het product" (b)lijkt meer en meer de realiteit te worden.
Inmiddels dus terug naar het oude, vertrouwde en degelijke Ultimate 7!
- MarcoEos70D
- Clublid
- Ervaringsniveau: ****
??? Windows 10 blijkt dus ge(pre)installeerd te worden zonder dat je daar iets voor hebt gedaan? Niets iets om blij van te worden...
"Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dát is kennis!" -Confucius-
Marco Weening Fotografie
Marco Weening Fotografie
-
- Forumlid
Al met al, heeft het veel (alle?) kenmerken van een virus of spyware 

-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Hoe lang duurt het eigenlijk tot je vanaf het moment van "reserveren" de upgrade daadwerkelijk kan uitvoeren?
Ik wacht al vanaf de 29e zo'n beetje maar krijg geen melding dat ik het kan installeren. Heb het idee dat er veel mensen zijn die het al geïnstalleerd hebben als ik het zo lees.
Weet iemand hoe of wat?
Ik wacht al vanaf de 29e zo'n beetje maar krijg geen melding dat ik het kan installeren. Heb het idee dat er veel mensen zijn die het al geïnstalleerd hebben als ik het zo lees.
Weet iemand hoe of wat?
- Frank Roelofs
- Forumlid
http://www.automatiseringgids.nl/nieuws ... windows-10" onclick="window.open(this.href);return false;
Kunt dit doen.Ging bij mij prima.
Kunt dit doen.Ging bij mij prima.
Wat leuk Fuji spul (X-T1 | X-T3, 14, 23, 35 en 56 mm) en geen Nikon meer. Toch weer een Nikon D700 en een Fijifilm S5pro in gebruik genomen.
- MarcoEos70D
- Clublid
Kwam net ook deze post tegen.Brutus schreef:Lees deze discussie maar eens door, Jaap.
https://www.security.nl/posting/438085/ ... risatie+!!
"Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dát is kennis!" -Confucius-
Marco Weening Fotografie
Marco Weening Fotografie
Altijd wordt er wel ergens aan een 'oplossing' gewerkt.
https://www.security.nl/posting/438479/ ... Windows+10" onclick="window.open(this.href);return false;
Groet,
Jeroen
https://www.security.nl/posting/438479/ ... Windows+10" onclick="window.open(this.href);return false;
Groet,
Jeroen
- JaapV
- Clublid
- Contacteer:
Lijkt idd veel op wat er hier gebeurde, afgezien van mijn daaraan voorafgaande "inschrijving".Brutus schreef:Lees deze discussie maar eens door, Jaap.
https://www.security.nl/posting/438085/ ... risatie+!!
Overigens is het n.m.m.qua interface een tamelijk vaag ding dat veel weg heeft van Android. Zowel de internetbrowser M$ Edge als Windows Explorer gebruiken hinderlijk contrasterende kleurtjes. Het feit dat ik Firefox niet als standaardbrowser kan instellen irriteert me mateloos. FF vraagt me elke keer of ik het als standaard wil instellen, maar W10 laat dat niet gebeuren. EDIT: Deze laatste twee zinnen kloppen dus niet...

In W7 gebruikte ik Windows Backup, naar een externe schijf. Toen ik backup opnieuw wilde instellen gebeurden er een paar voor mij onbegrijpelijke dingen in een herhaalde vicieuze cirkel, waarna ik ineens het vertrouwde Windows 7 backup venstertje voor mijn neus kreeg. Daarin stond wel dat het beter zou zijn om eerst de bestaande backups te verplaatsen naar een andere schijf. Dat kostte een paar uurtjes en de nieuwe backup (inclusief WindowsImageBackup) deed er nog eens 8 uur over, maar het resultaat is nu zoals ik gewend was. Die 700GB "verplaatste" backups kan ik nu wel weer wissen.
Laatst gewijzigd door JaapV op wo aug 05 2015 5:42 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Groet, Jaap
Avatar gescand van de cover van mijn eerste boek over fotografie: Ollie B. Bommel's fotoboek - 1952
Galaxy S9+, D800, Nikkor glas, diverse gadgets * flickr fotootjes
Avatar gescand van de cover van mijn eerste boek over fotografie: Ollie B. Bommel's fotoboek - 1952
- Ed Post
- Clublid
Dat je FF niet als standaard kan instellen vind ik vreemd.
Wij hebben hier 3 PC's die zijn overgezet naar W10, en alle drie werkten en werken ook nu gewoon met FF.
Wij hebben hier 3 PC's die zijn overgezet naar W10, en alle drie werkten en werken ook nu gewoon met FF.
Take nothing but photographs, leave nothing but foot prints.
Tassen vol Nikon en Fujifilm spullen, en een hoop oud glas. Wat ga ik nu weer eens gebruiken....
Tassen vol Nikon en Fujifilm spullen, en een hoop oud glas. Wat ga ik nu weer eens gebruiken....
- JaapV
- Clublid
- Contacteer:
Ik had weer eens mijn ogen niet gebruikt bij het kijken: in dat "standaard apps" venstertje staat inderdaad helemaal onderaan "webbrowser"...
Dank! Dat heeft mijn ergernis bekort.
Dank! Dat heeft mijn ergernis bekort.
Groet, Jaap
- Richard
- Serverbeheerder
- Contacteer:
De ruimte is niet echt een bezwaar; een standaard 32 bit Windows 8.1 met Office 2007, Xnview, Shrewsoft, Clonedrive en de Rabobank app geupdate naar 10 en daarna schijfopruiming gedaan - ook de systeembestanden:

Met vriendelijke groet,
Richard
Richard
- MarcoEos70D
- Clublid
Je hebt alleen tijdelijk die ruimte wél even nodig 

Marco Weening Fotografie
Marco Weening Fotografie
- Peter
- Clublid
- Contacteer:
Wat een gezoek naar de juiste instellingen.
"God Mode" brengt de oplossing
Maak een nieuwe map aan (rechtermuisknop > Nieuw > Map) en geeft deze als naam GodMode.{ED7BA470-8E54-465E-825C-99712043E01C}.
voila

"God Mode" brengt de oplossing
Maak een nieuwe map aan (rechtermuisknop > Nieuw > Map) en geeft deze als naam GodMode.{ED7BA470-8E54-465E-825C-99712043E01C}.
voila

- Highlander
- Forumbeheerder
Hebben jullie ook het idee dat het systeem nu sneller is ??
- Frank Roelofs
- Forumlid
yep 
Vooral Edge. YouTube loopt zonder haperingen wat met Chrome wel is. (Heb wel een oud systeem met P4 2.8 en 4 gig geheugen)

Vooral Edge. YouTube loopt zonder haperingen wat met Chrome wel is. (Heb wel een oud systeem met P4 2.8 en 4 gig geheugen)
Wat leuk Fuji spul (X-T1 | X-T3, 14, 23, 35 en 56 mm) en geen Nikon meer. Toch weer een Nikon D700 en een Fijifilm S5pro in gebruik genomen.