P.D
#21 is de mooiste! Geen storende en niet relevante lichtbronnen, mooi lijnenspel van de hoge toren en het gebouw dat naar je toe komt
Let bij andere foto’s op of je camera horizontaal staat! (o.a #2, #5, #9), is lastig in het donker met ook nog zwarte gridlines is je zoeker maar een gridline tegen een verlichte achtergrond geeft wel een refentie. En mocht ie toch nog scheef staan nadat je hem op je pc gezien hebt dan kun je hem nog corrigeren.
Geef voor mij een beetje onwaadig gevoel, doe je veel moeite om de foto te maken dan wil je denk ik ook dat ie mooi op het Nikon forum komt…? (tenminst zou ik wel willen met mijn foto’s).
12 t/m 20 zo’n beetje, let op je kaderin, statiefkop had iets meer omhoog gedraait mogen worden dan waren die lelijke en felle ramen aan de onderzijde weggevallen.
Btw. Komen ze op de cursus die je volgt nog terug op GLOW? Mischien wel leuk om daar wat foto’s van GLOW te bespreken….zullen vast meerdere cursisten geweest zijn die dit hebben vast gelegt.
ALE
#1, mischien iets onderbelichten (als je hem in RAW geschoten hebt).
De hooglichten in het raam krijg je niet helemaal weg maar tempert het wel denk als je wat onderbelicht. De donkere muren zijn nu ook licht terwijl ze in het echt ook donker waren. M.i. heeft de foto wat teveel licht gekregen dus kan er ook makkelijk wat af.
Neemt niet weg dat ie nu ook mooi is, idem voor je Pano! Eindelijk eens een andere Sky-line als Rotjeknor…
Maar toch wel schreinend dat iemand uit midden Nederland een pano moet komen maken…
Chip54
#2 en #4 zijn de mooiste, #2 mooi perspectief en volgens mij de enigste die zover naar de andere kant is gelopen om het gebouw van die zijde op de foto te zetten.
#4 is mooi vanwege de neon
#5 eigenlijk ook maar staan 2 mensen voor

#8 is wel een van de beste die ik gezien heb van een dergelijk standpunt…
Fera Albi…
Wacht in spanning af op meer…
jjvries
Zijn klein maar retescherp…
Mooie stervorm van de lantaarn op #1
#3 ff rechtzetten….
KvP
Ik wacht met smacht op meer HDR…ben erg benieuwt. Deze ziet er al goed uit….verrassend origineel
Rendier
#1 ex equo met chip…toch wel.
#2 mag iets meer onderbelichting hebben komt glad in lood wat beter uit…en worden de muren wat minder zichtbaar (net als bij ALE #1)
#3 vreemde eend in bijt.
-------------------
Update je van mij…
Als enige Nikonganger die avond geen statief meegenomen (hoop gesjouw). Verder alleen de 16mm Fish en 50mm f/1.8 meegnomen.
Vertrouwend op ISO640 en hoger en het feit dat beide lenzen vanaf resp. f/2.8 en f/1.8 al voldoende scherp zijn, moet dat sluitertijden opleveren die net nog te doen zijn.
2. D70 + 16mm Fish | 1/5s | f/2.8 | ISO800 | losse handje
3. Zelfportret
D70 + 16mm Fish | 1/8s | f/2.8 | ISO640 | losse handje
4. Toch wel de meest bizarre foto van de avond…(voor mij), geen uitsnede en geen photoshop effect, lichte wind icm met de onscherpte van de 50mm op f/2.2 op enige afstand denk ik.
D70 + 50mm | 1/13s | f/2.2 | ISO640 | losse handje
5. De meest uitdagende ruimte om een mooie foto te schieten, juist omdat het stikdonker was en er eigenlijk weinig te zien was.
D70 + 16mm Fish | 1/1.6s | f/2.8 | ISO1000 | +0.7EV | Enigste niet uit het losse handje, cam op map gelegt die op een stoeltje naast me lag.
6. D70 + 50mm | 1/4000s | f/1.8 | ISO640 | losse handje
Voor de whizzkids, waarom zie ik in de rode neonbuis “blokjes†en als ik er in werkelijkheid naar kijk zie ik 1 rode draad….????? En de cyaan (blauw) buis is ook neon…maar waarom zie ik daar geen ‘blokjes’?????
7. Komt uit een ander draadje, 2 die al paar daagjes eerder had gemaakt.
Fish en in Photoshop de curven iets naar beneden getrokken (donkder gemaakt)
8.
D’r komen nog wel wat meer…