Beste forumleden,
Ik volg jullie topics al enige jaren met regelmaat, altijd een goede bron van info en erg behulpzaam. Nu heb ik zelf een vraagje/probleem, waarvan ik het antwoord of de oplossing van een soortgelijk geval nog niet direct heb kunnen vinden op dit forum.
Ik ben al enkele jaren de trotse eigenaar van een D700, top camera. Ik reis veel en de camera gaat altijd mee, maar nu heeft hij tijdens de laatste reis waarschijnlijk de geest gegeven. Ik heb het probleem met de CHA error melding; ik kan geen CF kaarten meer lezen, en de camera bevriest soms als ik een andere kaart probeer.
Deze melding heb ik vorig jaar ook al eens gehad, nadat ik m'n CF kaart had uitgelezen in een cardreader. Bij het terugplaatsen van de kaart kreeg ik dezelde CHA melding. Na wat googlen en snuffelen, ben ik de pinnetjes van het cardslot na gaan kijken, en het bleek dat er 1 pinnetje wat verbogen was. Met behulp van een zakmes heb ik toen het pinnetje terug kunnen buigen en het euvel verholpen. Nadien zo weinig mogelijk CF kaarten gewisseld en altijd via het USB kabeltje foto's van de camera gehaald.
Tijdens de laatste reis heb ik echter noodgedwongen bij een lokaal winkeltje een ander CF kaartje (Kingston) moeten kopen omdat alle andere kaarten (SanDisk) vol waren. Nadat ik deze kaart in de camera plaatste gaf de camera de CHA melding en liep hij vast. Sindsdien kan ik de camera niet meer gebruiken.
Voor zover ik kan zien zijn de pinnetjes in het kaartslot nog intact. Ook een harde reset van de camera lijkt niets uit te halen. Wat zou ik nu verder nog kunnen proberen? Kaartjes formatteren. Of moet ik de firmware updaten, dit heb ik namelijk nog nooit gedaan?
Ik heb op internet gelezen dat het CF slot ook kapot kan zijn, en dat dit eventueel Beverwijk gerepareerd kan worden. Heeft iemand hier toevallig ervaring mee en weet hij wat de kosten hiervan kunnen zijn? Als het meer dan 300 euro is vraag ik me af of dit nog de moeite is, de camera heeft namelijk al wel 90k clicks gelopen. Inmiddels heb ik ook een nieuwe D810, en wil ik de d700 uiteindelijk verkopen, is dit nog enigszins de moeite?
Wat denken jullie? Kan ik het zelf maken, of moet ik hem laten repareren en verkopen, en zo ja is dat nog enigszins de moeite?
Ik hoor het graag, alvast bedankt,
Boy
D700 met defect CF kaartslot
- Highlander
- Forumbeheerder
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Re: D700 met defect CF kaartslot
Moet even op het forum zoeken, volgens mij heeft Patrick hem begin dit jaar laten repareren in Beverwijk.
Bedankt, ik heb inmiddels dat topic gevonden, ben iets wijzer geworden!
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Ik denk dat de body de reparatie in ieder geval waard is. Maar het gaat pijn doen in de portemonnee ben ik bang...