@richhanz
Maar heb je al een "stresstest" uitgevoerd met zo'n micro-kaartje?
Dat een kaartje een wat grotere of kleinere capaciteit heeft, wat sneller of langzamer wegschrijft, is niet de vraag.
Het gaat erom of de controller van de adapter (voor zover aanwezig in de adapter), en anders wel in die van het kaartje zelf, zonder problemen kan samenwerken met de camera, zodat je geen vastlopers krijgt en geen corrupte bestanden.
De eerste vraag en onderwerp van de draad waarmee de topic starter is begonnen.
"Foto's na ong. 8Gb gebruikte ruimte op SD kaart 'kapot'"
Vanuit die gedachte heb ik mijn twijfels dat het bij anderen wel goed zou werken, Vandaar zo'n "stresstest" om uit te proberen.
Zo'n test geeft heel snel uitsluitsel of die combinatie wel of niet werkt.
Bedenk daarbij dat het tevens afhankelijk is van welk merk en type van adapter en kaartje en de daarin verwerkte controllers.
Dus het ene kaartje is het andere niet.
Vandaar ook advies van Nikon zelf met welk merk/type kaartjes een bepaalde camera het beste gebruikt kan worden.
Het is beslist ergens in de gebruiksaanwijzing opgenomen. En tevens aanvullend latere updates op de website van Nikon zelf, naar gelang grotere capaciteit kaartjes in de loop van de tijd op de markt komen en de informatie van de gebruiksaanwijzing dan tekort schiet.
Foto's na ong. 8Gb gebruikte ruimte op SD kaart 'kapot'
- Léon Obers
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
Re: Foto's na ong. 8Gb gebruikte ruimte op SD kaart 'kapot'
Vriendelijke groet, Léon Obers
Wat ik me afvraag is of panic nu al wat geprobeerd heeft adhv de tips die hier langsgekomen zijn. Hij had al een nieuw kaartje, en later weer niet.....
Ik ben wel benieuwd wat er nou aan de hand is.
Ajuus
Emiel
Ik ben wel benieuwd wat er nou aan de hand is.
Ajuus
Emiel
WEBsite: https://docs.com/emiel-stroeve
- Cor Gortzak
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Wat ik niet begrijp is dat sommige mensen toch andere kaarten gebruiken dan door de fabrikant van het apparaat worden voorgeschreven. Dat is meestal vragen om moeilijkheden.
Er is een spreekwoord dat zegt: Goedkoop is duurkoop.
CG
Er is een spreekwoord dat zegt: Goedkoop is duurkoop.
CG
Cor
Nikon D80 / Nikkor 50mm 1.4 / Nikkor 18-70 / Nikkor 55-200 VR / SB 800 / Manfrotto 055XPROB met 498RC4 balhoofd
Nikon D80 / Nikkor 50mm 1.4 / Nikkor 18-70 / Nikkor 55-200 VR / SB 800 / Manfrotto 055XPROB met 498RC4 balhoofd
- Léon Obers
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
Maar de TS ging uit van het advies van de winkel. Min of meer het verlengstuk van de fabrikant.
Maar wettelijk gezien is de winkel wel de partij waar je een "koopovereenkomst" mee sluit.
De TS kan zo weer naar de winkel teruggaan en zijn micro-kaartje teruggeven voor het geld wat hij ervoor betaald heeft.
Maar wettelijk gezien is de winkel wel de partij waar je een "koopovereenkomst" mee sluit.
De TS kan zo weer naar de winkel teruggaan en zijn micro-kaartje teruggeven voor het geld wat hij ervoor betaald heeft.
Vriendelijke groet, Léon Obers
@emiel Over het kaartje.. Ik had dus een kaartje waarvan ik in eerste instantie dacht dat die kapot was. Ik heb eenzelfde kaartje van voor onbepaalde tijd van iemand kunnen lenen.. Dus vandaar dat ik een ander kaartje had. Ik heb de kaartjes inderdaad volgestouwd met bestanden, dus het lag niet aan de kaartjes zelf.
Ik heb het geleende kaartje aan de rechtmatige eigenaar teruggegeven en mijn kaartje aan mijn dochtertje gegeven voor andere doeleinden.. Kaartje komt dus wel goed terecht.
Ik ga van de week een nieuw kaartje halen... een waarvan ik zeker weet dat hij volledig wordt ondersteund door de camera.. Ik ga ervan uit dat daarmee het probleem is verholpen.
Bedankt voor alle info
Ik heb het geleende kaartje aan de rechtmatige eigenaar teruggegeven en mijn kaartje aan mijn dochtertje gegeven voor andere doeleinden.. Kaartje komt dus wel goed terecht.
Ik ga van de week een nieuw kaartje halen... een waarvan ik zeker weet dat hij volledig wordt ondersteund door de camera.. Ik ga ervan uit dat daarmee het probleem is verholpen.
Bedankt voor alle info
Ik gebruik altijd snelle Lexar kaartjes, niet duur en werken prima tot 32 Gb...(groter weet ik niet want die heb ik niet) Een micro sd zie ik sowieso niet zitten want je hebt toch weer een setje extra contacten waar storing in kan optreden...Dochter heeft deze problemen ook eens gehad met haar D5000 en sinds ze op het gewone formaat kaart is overgestapt zijn ook al haar geheugenproblemen verdwenen...Met de micro SD was ze ook regelmatig foto's kwijt...
Nikon D5200 Nikon AF-S 35mm Nikon AF-S 18-105mm Nikon AF-S 55-300mm Tamron 18-270mm
https://www.flickr.com/photos/99694485@N02/albums
https://www.flickr.com/photos/99694485@N02/albums
- Peter
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Dit draadje is ruim een jaar oud