Extern geheugen zowel aansluiten op PC als Macbook?

Deze sectie is bedoeld voor discussies en vragen over hardware en software die niet direct met fotograferen te maken heeft.
Plaats reactie
Martin
Regiocoördinator
Regiocoördinator
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Extern geheugen zowel aansluiten op PC als Macbook?

Bericht door Martin » vr aug 28 2015 2:47 pm

In vervolg op mijn vraag over een 500GB extern SSD geheugen, (zie http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... 52&t=61886" onclick="window.open(this.href);return false;) heb ik nog een vraag:
Op reis dient dit externe geheugen als back-up voor m`n Macbook Pro maar eenmaal thuis wil ik alle foto`s overbrengen van dit externe geheugen naar de PC (met Windows 7). Nu heb ik heb wel ergens (kan het niet terug vinden :thumbdown: ) gelezen dat dit niet zonder meer kan?
Moet er op het externe geheugen hiervoor iets ingesteld worden of zie ik spoken..... :huh:
Het is dit geheugen: http://www.amazon.de/gp/product/B00SGW6 ... _i=desktop" onclick="window.open(this.href);return false;

En ja, om vragen/opmerkingen voor te zijn: waarom niet alles Apple?
Ik ben nu eenmaal met Windows begonnen en als er weer wat pecunia zijn(!), ja,dan wordt alles Apple... Maar tot dan, is het zoals het is.......
martin

Ingmar
Clublid
Clublid

Re: Extern geheugen zowel aansluiten op PC als Macbook?

Bericht door Ingmar » vr aug 28 2015 2:56 pm

Martin,
Eigenlijk hoef je weinig meer te doen dan bij het formatteren van de schijf vooor exFat te kiezen, dus geen NTFS, want dit kan alleen gelezen worden op de Mac. Dit formaat is voor zowel OS X als windows te lezen en schrijven.
grtz,
Ingmar
Grtz Ingmar
D700, Sigma 70-200F 2.8 OS, Nikon 24-70 f2.8, Nikon 16-35 F4, Nikon 85 mm AF-D 1.4 , Godox ad360II, Godox TT600 en nog wat andere zooi

Martin
Regiocoördinator
Regiocoördinator

Re: Extern geheugen zowel aansluiten op PC als Macbook?

Bericht door Martin » vr aug 28 2015 3:14 pm

Aah, dat is dan simpel!
Dank je wel.
Martin

Plaats reactie

Terug naar “Computer hardware en software algemeen”