Wie heeft er ervaring met de R1C1 set icm de 105 of 60mm en de vertraging die er is tussen de pre flash en de daadwerkelijke flits.hoe storend is dit voor bijv vlinders en andere insecten.
klein stukje van ken [ jaja weet het is ook niet zaligmakend ] maar heb zelf wel gemerkt dat bij gebruik meerdere flitsers je vertraging hebt.
I have not tried it: the i-TTL system's many preflashes may scare and otherwise alter your subject making live photography difficult for some subjects. For instance, my dog and some people are assured to have their eyes closed in every photo due to the i-TTL system's preflashes
hoor graag jullie mening...
Ervaring met R1C1 set en vertraging ivm pre-flash
- a90
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Ik gebruik de R1C1 kit vaak ook nog met de SB800 als master (en soms als slave). Er is inderdaad sprake van Preflashes maar omdat ik (nog) geen dieren ermee fotografeer heb ik geen idee wat het effect op die beestjes is en in hoeverre je er hinder van ondervind.
Ben overigens wel benieuwd ernaar, ik vraag me af of een vlinder heel erg schrikt van een lichtflits.
Ben overigens wel benieuwd ernaar, ik vraag me af of een vlinder heel erg schrikt van een lichtflits.
D50 met 18-55 in een Vanguard tasje en nog wat Nikon spul
A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"
A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"
Ik gebruik de R1 set (zonder commander dus) voornl voor libelles en waterjuffers, meestal icm met sigma 150mm macrolens, soms met soms zonder SB600. Ze blijven prima zitten ook al flits ik, je jaagt ze pas weg door te bewegen/te kort bij te komen. Ze knipperen soms wel met hun ogen na een flits, dus erg leuk vinden ze het blijkbaar niet...
- Christiaan
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer: