Roofvogels

Plaats reactie
ReneG
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Roofvogels

Bericht door ReneG » di sep 01 2015 4:58 pm

Het was vakantie, dus maar weer eens aan roofvogelshow meegepikt (aan 'in het wild fotograferen' kom ik helaas niet toe qua tijd). Deze waren met de D7100, de laatste foto is de allereerste foto die ik heb gemaakt met mijn D750 (los van wat proeffoto's in de huiskamer om het toestel te leren kennen):

1. Rode Wouw
Afbeelding

2.
Afbeelding

3. Rode Wouw
Afbeelding

4. Rode Wouw
Afbeelding

5. Torenvalk
Afbeelding

6. Torenvalk
Afbeelding

7. Sneeuwuil
Afbeelding

8. Pluizebol (Sneewuilskuiken)
Afbeelding

9. Moeders Mooiste (Oehoe kuiken)
Afbeelding

10. Eerste foto met mijn D750:
Afbeelding
Laatst gewijzigd door ReneG op di sep 01 2015 5:15 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Spul waarmee je foto's maakt...

RobbieDx
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Re: Roofvogels

Bericht door RobbieDx » di sep 01 2015 5:14 pm

Mooie foto's René. Vooral de laatste bevat veel actie.
Groet, Rob

Flickr

Vincent
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *
Contacteer:

Bericht door Vincent » di sep 01 2015 8:11 pm

Leuke platen!!

Ik zou je 'vlieg'-foto's voortaan wel iets verder afstoppen. Wijd open heb je niet nodig voor het licht of de scherptediepte. Op f/6.3 of f/8 heb je meer scherptediepte EN meer schertpe omdat het objectief daar iets beter presteert. Ben je gelijk van het probleem af van de maximale sluitertijd van 1/4000 waar je hoe dan ook eens tegenaan gaat lopen :wink:
Fin.

ReneG
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Bericht door ReneG » di sep 01 2015 8:17 pm

Dank. @DJUncleSam, daar heb je helemaal gelijk in. Ik was zelf tegen het einde van die shoot ook al tot die conclusie gekomen. Ik ben zo gewend met DX te werken (altijd met camera's met 1/8000e) dat ik uit gewoonte met de 'bekende' instellingen ben begonnen. Tegen het einde had ik idd. de ISO was omlaag gehaald en het diafragma wat geknepen toen ik erachter kwam dat ik steeds met 1/4000e uitkwam.

Desondanks zeer tevreden. Hoewel ik met de D750 wat overbelichte foto's had om bovenstaande reden, is het de beste AF waar ik ooit mee heb gewerkt. Mijn D300s was altijd wat beter dan de D7100, maar wat bij de D750 vooral opvalt is dat er geen enkele vertraging (pickup acuiety heet het dacht ik op zijn engels) voor het scherpstellen is. Bij de andere camera's duurt het altijd een fractie van een seconde voor hij begint. Group AF moet ik ook nog gaan proberen, schijnt voor dit soort onderwerpen nog beter te werken dan 9-punts AF.
Spul waarmee je foto's maakt...

Plaats reactie

Terug naar “Dieren”