http://www.mobile01.com/topicdetail.php ... 525712&p=1" onclick="window.open(this.href);return false;
Deels waar, maar staar je daar ook niet blind op. Men vraagt mij ook wel eens naar een objectief en als ik dan platen laat zien dan is het antwoord; 'ja maar die zijn nabewerkt'.ReneG schreef:en je weet niet hoeveel er geshopt is
Zie mijn eerdere reactie van zojuist, ik heb alleen problemen met Nikon lenzen, Body's en flitser. Natuurlijk heeft Sigma minder succesvolle lenzen geproduceerd, net als Tamron (ik had een achteraf vreselijke 200/400 met een soort van ingebouwd softfocus filter). Maar er zijn zat voorbeelden van matige Nikon producten. Google maar aan op problemen met AFS motoren in hele dure lenzen. Over de door jou genoemde nieuwe Sigma lenzen lees ik naast de awards (hecht ik geen waarde aan) ook heel veel positieve beoordelingen door professionele gebruikers. En net als zij weet ik ook niet of de nieuwe generatie lang heel blijft, maar daar zou ik bij nieuwe Nikon lenzen ook maar niet van uitgaan. De tijd van oerdegelijke mechanische Nikkor lenzen ligt ook al lang achter ons.JaapV schreef:@Ericb: Heb je bronnen waaruit die Sigma inhaalslag (m.b.t. kwaliteitscontrole) zou blijken? Dat was waarschijnlijk ook wel nodig, mede gezien (bijvoorbeeld) mijn ervaring vijf jaar geleden met een 17-70 die inmiddels vervangen is door een nieuw model.
De enige twee dingen die volgens mij zo'n inhaalslag suggereren zijn
1) dat Sigma steeds meer aan de weg timmert met "ART" en "SPORT" objectievenseries, met een paar prijzen;
2) dat ze sinds kort objectieven produceren die je middels een USB-contactje kunt updaten.
Het maakt in elk geval een op het eerste gezicht vertrouwenwekkende indruk. Maar vooralsnog zou ik véél meer lovends willen tegenkomen voordat ik dat merk opnieuw zou overwegen.
Beetje flauw, met even googelen vind je ze zo, net als reacties op Ken Rockwell.JaapV schreef:Dus geen bronnen? Alleen eigen ervaring?
Echt niet flauw hoor! Ik doelde duidelijk niet op persoonlijke beoordelingen van objectieven, maar op kwaliteitscontrole. JurjenF zegt dat iemand van Sigma zegt dat die verbeterd is (en dat was te verwachten in de huidige reclamecampage), en de rest heeft het ook alleen maar over "ziet ernaar uit dat". Ik hoopte dat je zou kunnen zeggen dat er ergens een tester zou zijn die systematisch een reeks exemplaren onderling zou vergelijken.Ericb schreef:Beetje flauw, met even googelen vind je ze zo, net als reacties op Ken Rockwell.JaapV schreef:Dus geen bronnen? Alleen eigen ervaring?