nog steeds werk ik graag met mijn F100. zeer snel qua AF, etc.
ik heb voor het digi-werk weliswaar een D70s, bevalt ook, maar als ik een 70-200VR zou aanschaffen(wat zo'n beetje een hype is voor de Nikoniaan) dan is zo'n lens in feite qua snelheid niet aan te sturen met een D70? wat ik begrijp uit forumdiscussies, hebben de meeste toch minstens een D200 om deze lens aan te sturen. laat staan andere 2.8 tele Nikkors.
kan een Nikoniaan mij/ons FF uitleggen wat de motorisatie van de F-camera's nu inhoud.
Hans(voorzitter), zou dit ook niet een mooi onderwerp zijn voor een uiteenzetting over de capaciteiten van de tegenwoordige digi-F's, tov de oude en nieuwe Nikkor lensen?
motoraansturing vd F-camera
- roel
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Leg alsjeblieft eens uit wat je bedoelt met het niet kunnen aansturen van de 70-200VR door de d70. Dat heeft niet met de aansturingsmotor van de d70 te maken, want in deze lens is de scherpstelmotor ingebouwd (dan nog het Silent type ook nog). Het kan zijn dat de meesten een d200 bij deze lens hebben, omdat het een duurdere/dure lens is. De mensen die een dergelijke lens kunnen betalen, kunnen ook een duurdere camera betalen en kiezen daarom sneller voor de d200 of d2x. Mocht je heel iets anders bedoelen, dan ben ik benieuwd.
motoraansturing F-camera's
de autofocus vd F's wordt toch aangestuurd door het CAM systeem.
bij de D70 is dat de 900, bij de D200, de 1000, en de D2, de 2000.
lijkt me duidelijk dat daarin grote verschillen in zitten qua snelheid v. aansturing van dikke zoonlensen. ik kan me vergissen, maar een 70-200VR functioneerd volgens mij "beter&sneller" op een D200 body, dan op een D70.
bij de D70 is dat de 900, bij de D200, de 1000, en de D2, de 2000.
lijkt me duidelijk dat daarin grote verschillen in zitten qua snelheid v. aansturing van dikke zoonlensen. ik kan me vergissen, maar een 70-200VR functioneerd volgens mij "beter&sneller" op een D200 body, dan op een D70.
- Hans Braakhuis
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Re: motoraansturing vd F-camera
Je wordt op je wenken bedient, volgende week ligt het nieuwe clubblad bij de leden in de bus. Van mijn hand een eerste artikel over objectieven. En ik heb nog nooit over objectieven geschreven. Dus ik begin bij het begin.artto schreef:Hans(voorzitter), zou dit ook niet een mooi onderwerp zijn voor een uiteenzetting over de capaciteiten van de tegenwoordige digi-F's, tov de oude en nieuwe Nikkor lensen?
Maar ergens staat waarom je geen 18-55 op een D2XS moet zetten en geen 70-200 VR op een D50.
- gijs sandberg
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Re: motoraansturing F-camera's
Wat een vondst! een Nikon F met autofocus!artto schreef:de autofocus vd F's
Groeten, Gijs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)