Advies gevraagd: wat mee te nemen naar ZA?

Wanneer u vragen heeft over foto's dan wel het fotograferen zelf, of wanneer u juist tips daarover heeft, dan kunt u deze hier kwijt.
Léon Obers
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****

Re: Advies gevraagd: wat mee te nemen naar ZA?

Bericht door Léon Obers » do sep 10 2015 3:43 pm

OK, ook weer duidelijk. :D :wink:
Maar prachtig land.
Vriendelijke groet, Léon Obers

Boem
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door Boem » vr sep 11 2015 9:56 am

Dwightjelee schreef: Helaas heb ik geen wijdere lens dan 18mm :(
18mm is al best behoorlijk groothoek. Anders ga je toch gewoon stitchen voor wijdere plaatjes?

En waarom 35mm f1.8 erbij? Wat is je doel van de vaste lens? kleiner? lichtsterker?
Z6 met allerlei lenzen voor langzaam fotograferen

Flickr Boem

Dwightjelee
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Dwightjelee » vr sep 11 2015 10:18 am

Boem schreef:En waarom 35mm f1.8 erbij? Wat is je doel van de vaste lens? kleiner? lichtsterker?
Eigenlijk alleen voor in de steden, dan heb ik meestal mijn 35mm op de camera zitten. Maar nu ik er over nadenk heb ik dan niet perse een lichtsterke lens nodig en zou ik ook afkunnen met de 18-105
Nikon D7100 - Nikon D3100 - AF-S DX NIKKOR 35MM F/1.8G - AF-S DX NIKKOR 50MM F/1.8G - AF-S DX NIKKOR 18-55mm f/3.5-5.6G VR - AF-S DX NIKKOR 18-105mm f/3.5-5.6G ED VR - TAMRON AF 70-300mm F/4-5.6 Di LD MACRO 1:2 - Sigma 70-200 F2.8 APO EX HSM

Flickr

Vincent
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Vincent » vr sep 11 2015 10:34 am

Boem schreef:Anders ga je toch gewoon stitchen voor wijdere plaatjes?
Stitchen is geen magische oplossing om in alle omstandigheden maar extra beeldhoek te krijgen...

Verder ben ik het wel eens met Boem dat 18mm voor het meeste gebruik meer dan voldoende is. Zelf ben ik wel een groothoek addict dus ik zou graag wat meer willen hebben maar zonder ook geen probleem. Daarnaast geeft TS aan dat hij het moet doen met de objectoeven die hij nu heeft dus wijzen om tekortkomingen is dan ook niet helemaal handig.

Schijnbaar worden er een hoop hier al onzeker vlak voor de vakantie want de 'wat moet ik meenemen' topics schieten als paddenstoelen uit de grond. Laten we het dan vooral niet nog erger maken door iedereen te adviseren wat men nog niet heeft :lol:
Fin.

Plaats reactie

Terug naar “Vragen en tips over foto's en fotograferen”