Die wacht gewoon op de prijs van Nikon.Pancaran's schreef:Nog niet bekend.Marten schreef:Weet iemand de prijs van Hong Sien?
Irwan
Prijs van de D300
Foto Quelle prijs is ondertussen EUR 1599 geworden.
http://www.fotoquelle.nl/0/product/deta ... -d300.html
http://www.fotoquelle.nl/0/product/deta ... -d300.html
-
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
@ dragon2: overzicht is aangepast.
@Rick: bizar als dat zo is. Waarom zou Nikon een leverancier moeten straffen die met een lagere marge genoegen neemt?
Iedere leverancier zou vrij moeten zijn om zelf zijn eigen winstmarge te bepalen. Maar het vrije marktmechanisme dat zo vaak geprezen wordt door ondernemers, wordt juist om zeep geholpen door die ondernemers die een monopolie positie innemen.
@Rick: bizar als dat zo is. Waarom zou Nikon een leverancier moeten straffen die met een lagere marge genoegen neemt?
Iedere leverancier zou vrij moeten zijn om zelf zijn eigen winstmarge te bepalen. Maar het vrije marktmechanisme dat zo vaak geprezen wordt door ondernemers, wordt juist om zeep geholpen door die ondernemers die een monopolie positie innemen.
-
- Moderator
- Ervaringsniveau: ****
- Contacteer:
Marten, de reden hiervoor is dat Quelle met een lagere marge genoegen kan nemen omdat zij geen service en nazorg aanbieden.Marten schreef:@ dragon2: overzicht is aangepast.
Ik vind het een redelijk uitgangspunt dat een leverancier om deze reden zijn klanten verschillend behandeld.
Jij vind het toch ook logisch dat je bij bijv. Konijnenberg of Kamera-Express of de fotoboer om de hoek service krijgt?
Ik bestel regelmatig bij Hong Sien, stel dat ik een D3 of D300 bij hem bestel en er is wat mee dan accepteer ik het feit dat e.e.a. dan lastiger uitpakt voor mij dan wanneer ik in NL gekocht zou hebben.
-
- Forumlid
Skippy, dat Quelle geen service en nazorg zou aanbieden is mij iets te kort door de bocht. Met een geldig garantiebewijs op zak moeten ze wel.
Wat HS betreft ligt het inderdaad anders, dat wordt lastiger.
Een ander punt is is dat verticale prijsbinding verboden is in de EU
Nikon kan geen enkele leverancier voorschrijven tegen welke prijs er verkocht moet worden. Anders krijgen ze de NmA op hun dak.
Ze kunnen de leverantie natuurlijk wel moeilijker maken.
link vertikale prijsbinding
Een ander punt is is dat verticale prijsbinding verboden is in de EU
Nikon kan geen enkele leverancier voorschrijven tegen welke prijs er verkocht moet worden. Anders krijgen ze de NmA op hun dak.
Ze kunnen de leverantie natuurlijk wel moeilijker maken.
link vertikale prijsbinding
-
- Moderator
- Contacteer:
Ik denk dat Quelle je linea recta naar Nikon NL verwijst. Vandaar dat die de reguliere handel willen beschermen op de wijze die ik in mijn vorige post beschrijf.Marten schreef:Skippy, dat Quelle geen service en nazorg zou aanbieden is mij iets te kort door de bocht. Met een geldig garantiebewijs op zak moeten ze wel.
Voor mij is het duidelijk; de combinatie van de laagste prijs én goede nazorg en service is niet te handhaven. Als je voor het eerste kiest zul je concessies moeten doen op het tweede punt.
Ik werk voor een bedrijf dat ook veel hinder ondervind van internetaanbieders. De reguliere handel vraagt aan ons bijdrages voor reclame, promotie, service en coulancegevallen. Vervolgens worden hun consumentenprijzen zwaar onderboden door internetaanbieders.
Wie is hier de verliezer? De reguliere handel én vooral de importeur.
Even een extreem voorbeeld;
Stel je nou toch eens voor dat iedere werkgever in NL van de ene op de andere dag kan zeggen; jouw functie komt te vervallen, ik heb iemand in India gevonden die dezelfde prestatie levert voor de helft van de prijs.
Dan staat toch ook heel Nederland op z'n achterste benen?
Overigens, ik heb natuurlijk boter op mijn hoofd want ook ik bestel spullen via internet.
Ik kom echter in het geweer tegen de stelling dat een importeur zich niet met de weinig beschikbare middelen die ze heeft mag wapenen tegen de internetprijserosie.
- Brenzef
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
Dat gebeurt allang op zeer grote schaal, alleen niet voor de helft van de prijs, maar voor 1/6 van de prijs.Skippy schreef:Stel je nou toch eens voor dat iedere werkgever in NL van de ene op de andere dag kan zeggen; jouw functie komt te vervallen, ik heb iemand in India gevonden die dezelfde prestatie levert voor de helft van de prijs.
Dan staat toch ook heel Nederland op z'n achterste benen?
-
- Forumlid
@ Skippy:
Ik denk dat Quelle je linea recta naar Nikon NL verwijst
Andere leveranciers doen dat ook als het gaat om reparatie, alleen ze zijn zo vriendelijk er een postzegel op te plakken.
Ik ga liever direct naar Beverwijk.
de combinatie van de laagste prijs én goede nazorg en service is niet te handhaven. Als je voor het eerste kiest zul je concessies moeten doen op het tweede punt.
Volledig eens
Leuk actueel voorbeeld: ontslagrecht
Ik kom echter in het geweer tegen de stelling dat een importeur zich niet met de weinig beschikbare middelen die ze heeft mag wapenen tegen de internetprijserosie.
Dat kan in ieder geval niet via de prijs.
Ik denk dat Quelle je linea recta naar Nikon NL verwijst
Andere leveranciers doen dat ook als het gaat om reparatie, alleen ze zijn zo vriendelijk er een postzegel op te plakken.
Ik ga liever direct naar Beverwijk.
de combinatie van de laagste prijs én goede nazorg en service is niet te handhaven. Als je voor het eerste kiest zul je concessies moeten doen op het tweede punt.
Volledig eens
Leuk actueel voorbeeld: ontslagrecht
Dat kan in ieder geval niet via de prijs.
-
- Forumlid
- Contacteer:
Nikon wil in de eerste instantie zo veel mogelijk camera's verkopen.
Een afnemer die heel veel afneemt (b.v. Quelle) kan mogelijk een lagere aankoop prijs bedingen. Quelle heeft 'Duitse' camera's dus profiteerd van de aan Duitsland toegewezen zendingen.
Service heb ik van een Nikon servicepoint nodig, van de leverancier heb ik in de eerste instantie alleen maar de camera nodig.
Een afnemer die heel veel afneemt (b.v. Quelle) kan mogelijk een lagere aankoop prijs bedingen. Quelle heeft 'Duitse' camera's dus profiteerd van de aan Duitsland toegewezen zendingen.
Service heb ik van een Nikon servicepoint nodig, van de leverancier heb ik in de eerste instantie alleen maar de camera nodig.
www.harrysegers.nl D3+D300+D750 AF-S 14-24/2.8; AF-S 17-35/2.8; AF-S 28-70/2.8; AF-S 70-200 VR/2.8; AF-D 50/1.8; AF-S 105 2.8 VR; TC17EII; Dr-5; SB 900; SB 800; Pixma_Pro9000; B&W case 61; NX2; iMAC 27" i7 en MacBookPro i5 17" 8GB
-
- Forumlid
- Contacteer:
Voorlopig heb ik al 120 euro verdiend door op tijd bij Quelle te bestellen 
kan ik mijn D2
voor een scherpere prijs verkopen!!

kan ik mijn D2

www.harrysegers.nl D3+D300+D750 AF-S 14-24/2.8; AF-S 17-35/2.8; AF-S 28-70/2.8; AF-S 70-200 VR/2.8; AF-D 50/1.8; AF-S 105 2.8 VR; TC17EII; Dr-5; SB 900; SB 800; Pixma_Pro9000; B&W case 61; NX2; iMAC 27" i7 en MacBookPro i5 17" 8GB
-
- Forumlid
- Contacteer:
Het is niet per definitie voordelig, je hebt mogelijk het spul wat eerder.
Ook kan het zijn dat je bij een beperkte oplage nog net in de prijzen valt.
In mijn geval heb ik 120 euro verdiend omdat de prijs naar boven is bijgesteld. Ik heb van Quelle een bevestiging dat wanneer er in de tijd tussen plaatsing en uitlevering van de bestelling een prijswijziging doorgevoerd wordt zal FotoQuelle uitgaan van de laagste verkoopprijs vanaf het moment van uw bestelling!
Ook kan het zijn dat je bij een beperkte oplage nog net in de prijzen valt.
In mijn geval heb ik 120 euro verdiend omdat de prijs naar boven is bijgesteld. Ik heb van Quelle een bevestiging dat wanneer er in de tijd tussen plaatsing en uitlevering van de bestelling een prijswijziging doorgevoerd wordt zal FotoQuelle uitgaan van de laagste verkoopprijs vanaf het moment van uw bestelling!