[PARTYFOTO'S]Qlimax 2007 [UPDATE]

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
M.Oorthuis
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door M.Oorthuis » di nov 20 2007 12:47 pm

En daar wil ik aan toevoegen dat ik idd NIET rook en nooit gedaan heb ook zo ook mijn vrouw niet BAH wat een smerige gewoonte. Dit is idd een regelrechte afknapper.
http://www.oorthuisfotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Slewey

Bericht door Slewey » di nov 20 2007 1:34 pm

Hele mooie foto's! Sfeer is goed te zien!
Nummer 14 vind ik ook de mooiste!

Kenji

Bericht door Kenji » di nov 20 2007 1:35 pm

@Opgezetfan - Te gekke foto's ~~

Ik ga as. vrijdag foto's maken at Baja Beach Club voor een jongeren organisatie en ik vroeg me af of ik nog op bepaalde dingen moet letten als het gaat om foto's schieten in het donker in een club? Het is eigenlijk voor het eerst dat ik dan met een DSLR in een Club loop...vroeger was het eigenlijk met compact camera's :P

Iemand anders ook informatie die ik goed kan gebruiken?

Ik ga iniedergeval met M mode schieten met 18-70 f1:3.5-4.5 en SB-600.
Omnibouce gebruiken? Flitser zeker niet direct op mensen richten maar bv 180graden omhoog zodat ik de omgeving pak?

M.Oorthuis
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door M.Oorthuis » di nov 20 2007 1:55 pm

Stel je camera in op een hoge ISO waarde en lange sluitertijden flitser automatisch op -0,3 of -0,7 je flitsers wel recht naar voren, zo krijg je een mooi geisoleerd beeld van je te fotograferen persoon in kwestie. Ik zie op feesten ook al die kneuzen met de flitser omhoog, dat doen alleen de figuren die niet weten hoe ze moeten flitsen of hem moeten instellen. Al mijn foto's zijn direct naar voren geflitst.

Kenji

Bericht door Kenji » di nov 20 2007 2:03 pm

Met lange sluitertijd bedoel je met zondanig instellen totdat je je met een statief moet gaan schieten.....

Omnibounce gebruiken? Nog speciaal op F letten? ISO 800 is wel ok...zodat ruis nog acceptable is?

Onno
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Onno » di nov 20 2007 2:10 pm

Opgezetfan schreef:Ik zie op feesten ook al die kneuzen met de flitser omhoog, dat doen alleen de figuren die niet weten hoe ze moeten flitsen of hem moeten instellen. Al mijn foto's zijn direct naar voren geflitst.
Toch zijn er situaties, ook bij feesten, waarbij juist 'omhoog' flitsen een gewenst resultaat oplevert. Een en ander afhankelijk van de omgeving. Laten we dit alles vooral genuanceerd zien.

M.Oorthuis
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door M.Oorthuis » di nov 20 2007 2:46 pm

onno schreef:
Opgezetfan schreef:Ik zie op feesten ook al die kneuzen met de flitser omhoog, dat doen alleen de figuren die niet weten hoe ze moeten flitsen of hem moeten instellen. Al mijn foto's zijn direct naar voren geflitst.
Toch zijn er situaties, ook bij feesten, waarbij juist 'omhoog' flitsen een gewenst resultaat oplevert. Een en ander afhankelijk van de omgeving. Laten we dit alles vooral genuanceerd zien.
Onno, ik zou me zo 1,2,3 geen situatie kunnen bedenken waarom ik mijn flitser naar boven zou moeten richten bij partyfoto's, dan krijg je teveel licht op je omgeving en ik denk dit nadelig werkt.

ISO 800 idd en lange sluitertijden had ik al gezegd zo rond de 1/6e en 1/8e (relatief aan je brandpunt) Omnibounce zeker gebruiken dat verzacht de directe flits ietsje :)

Kenji

Bericht door Kenji » di nov 20 2007 2:50 pm

Toppie....that's all I need to know.

mikemix

Bericht door mikemix » di nov 20 2007 3:21 pm

Opgezetfan schreef:
onno schreef:
Onno, ik zou me zo 1,2,3 geen situatie kunnen bedenken waarom ik mijn flitser naar boven zou moeten richten bij partyfoto's, dan krijg je teveel licht op je omgeving en ik denk dit nadelig werkt.

ISO 800 idd en lange sluitertijden had ik al gezegd zo rond de 1/6e en 1/8e (relatief aan je brandpunt) Omnibounce zeker gebruiken dat verzacht de directe flits ietsje :)
Sterker, de meeste feesten worden in ruimtes gehouden waar het plafond dusdanig ver is verwijderd dat het nut ervan ver is te zoeken.
Ik doe het ook op de manier als Opgezetfan, flits iets terug schroeven en naar voren die flits.

Gino
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Gino » di nov 20 2007 3:42 pm

Maar waarom die mensen dan gelijk weer kneuzen noemen???
Wisten jullie alles al toen je pas begon.
Je zou beter die "Kneuzen" de tip geven recht voorruit te flitsen, daar heb ik meer respect voor dan dat je hier iemand kneus noemt.
Er is voor zulke mensen ook een naam hoor........"mister know it all" bijvoorbeeld
:evil: :evil: :evil:
"Every man dies, not every man really lives!!!" - William Wallace

http://www.flickr.com/photos/nikongino/

Onno
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Onno » di nov 20 2007 3:48 pm

We hebben het niet meer over kneuzen, back to topic...

M.Oorthuis
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door M.Oorthuis » di nov 20 2007 3:54 pm

gooi deze maar dicht, zo kan het nog tig pagina's doorgaan.

Dit was ook daadwerkelijk mijn laatste post alhier :|

Pruimpit

Bericht door Pruimpit » di nov 20 2007 4:12 pm

iemand wil een D3 kopen en snapt de beperking van een DX-lens daarop niet.

De meest DSLR's hebben een interne flits. Een externe flits is prijzig. Als je een externe flitser koopt mag wel een beetje van je verwacht worden hoe zo'n ding werkt :wink:

Dat naar boven flitsen niet veel zin heeft als er geen plafond in de buurt is :wink:

Jammer een aderlating :(

Kenji

Bericht door Kenji » di nov 20 2007 4:23 pm

Reden waarom ik ook begon met recht omhoog is dat Baja Beach Club een plafond heeft die mischien 2 meter boven je hoofd hang en het is een indoor club, niet zoals Qlimax waar mischien de plafond net zo hoog is als een plafond in een voetbal stadion.

Dus mischien weer terug over mijn vraag.....stel "dat" de plafond <2m zit.....+ dat de mensen dicht bij elkaar staan en je moet een groep mensen fotograferen die mischien maar 2meter van je vandaan sta.....heeft het dan nog een voordeel om je flitser richt omhoog te laten zetten? of hoe dan ook, gewoon recht flitsen heeft een mooiere resultaat?

Mischien daardat ik ook zo denk, is dat ik dan heel de avond mensen in de ogen ga flitsen....maarja, met de omnibounce reduceer ik dat weer....

SwederD70
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Bericht door SwederD70 » di nov 20 2007 5:14 pm

Opgezetfan schreef:...
Dit was ook daadwerkelijk mijn laatste post alhier :|
Zwaar :(
Niet Ziet Jij Wat Zie Zie, Ik Ik

https://www.flickr.com/photos/roder16078/

Gesloten