@Martijn_1977
OK. Het was ook maar een van de mogelijke opties om te kijken waar iets fout zou kunnen gaan.
Dit naar aanleiding van de reacties die @Felix69 heeft gepost.
D750 reageerde niet meer
- Léon Obers
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
Re: D750 reageerde niet meer
Vriendelijke groet, Léon Obers
-
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Ik heb dit ook een paar keer gehad. Meestal met liveview aan. De laatste keer had ik allemaal roze strepen op het LCD. De leverancier gaat de camera testen. Als zij het probleem niet op kunnen lossen terug naar Nikon.
En inderdaad, de batterij erin en eruit hielp soms. Via Google filmpjes gezien met hetzelfde euvel. Maar even afwachten wat het probleem is.
En inderdaad, de batterij erin en eruit hielp soms. Via Google filmpjes gezien met hetzelfde euvel. Maar even afwachten wat het probleem is.
http://www.geahuizinga.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik heb het idee dat dit probleem met de nieuwe firmware verholpen is. Bij mij is het niet meer voorgekomen.
- Wilci
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Zover ik me kan herinneren is me dat bij elke digitale Nikon wel eens overkomen. Ook bij de professionele. Het is net als bij mijn computer die wel eens vastloopt, die je dan uitzet en het dan weer gewoon doet. Elk ingewikkeld elektronisch apparaat verslikt zich wel eens, zeker als het druk is met verschillende taken.
Bij dit soort eenmalige gebeurtenissen die gelijk verholpen zijn, zou ik me niet te druk maken, lekker foto's blijven maken. Alleen als het regelmatig voorkomt praat je van een "probleem" en moet je er wat mee.
Bij dit soort eenmalige gebeurtenissen die gelijk verholpen zijn, zou ik me niet te druk maken, lekker foto's blijven maken. Alleen als het regelmatig voorkomt praat je van een "probleem" en moet je er wat mee.
- ReneG
- Clublid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Ik heb gisteren ook een vastloper gehad met mijn (vrij nieuwe) D750. Dit was kort na gebruik van Liveview, de accu in de grip (niet in de camera) was net leeg). Hij leek volledig te hangen in lichtmeting-via-oculair stand; Ik zag dat hij nog aan het meten was, maar afdrukken werkte niet meer en alle 'menu' knoppen werkte niet meer. In- en uitschakelen dus ook niet.
Oplossing: Grip er onderuit, accu uit de body, paar seconden wachten en alles was weer ok.
Lijkt me nog steeds een software bug. Beetje irritant, al is het natuurlijk in 20 seconden gefixt.
Oplossing: Grip er onderuit, accu uit de body, paar seconden wachten en alles was weer ok.
Lijkt me nog steeds een software bug. Beetje irritant, al is het natuurlijk in 20 seconden gefixt.
Spul waarmee je foto's maakt...