Zeg, ik zie dat de laatste post in dit draadje ook van mij is .... Op Flickr had ik nog een reactie op mijn zwijntje maar hier niets ...
Inmiddels nog een paar andere parken bezocht dan ons 'huispark' de Hoge Veluwe. Bijgaand de Big Five uit Etosha (Namibië) en Chobe (Botswana). Bij de eerste leeuw of olifant denk je: er komen er wel meer. Wat betreft de olifant klopte dat, wat betreft de leeuwen maar beperkt. En wat zijn met name die grote poezen goed gecamoufleerd (leeuw maar meer nog luipaard). Verhalen te over maar het is hier een fotoforum dus daarom nu de plaatjes:
de lastigste (in de opwinding vergeet ik de ISO aan te passen dus krijg 1/30 bij 200 mm op DX) en bovendien erg verscholen tussen allerlei struikgewas (en tegelijkertijd manouvreren met de pickup tussen de andere trucks om een goede plek te krijgen):
1.

[/url]
2. met dank aan een voorbijganger toen we de verkeerde kant uit reden na de lunch (als die zon boven je staat, houd je oost of west niet meer zo goed uit elkaar):
3. een slurf heeft meer nut dan je denkt; de grote hielden hun rug en ogen droog, de kleintjes werden helemaal nat:
4. neushoorns zijn zeldzaam dus groot was onze vreugde toen een laatste lusje aan een lange tocht door Etosha twee neushoorns opleverde (de enige die we gezien hebben). Hier één ervan:
5. tot slot de buffel; ook kuddes van gezien, los en samen met olifanten; maar hier één alleen:
En dan zijn er nog zo veel andere dieren, landschappen en zonsondergangen geweest. Bij gelegenheid ga ik die wellicht ook posten. Ook veel vriendelijke mensen ontmoet maar dat is niet zo mijn ding om er foto's van te maken.
Geniet ! Henk