Nikon Transfer 'Uit productie genomen'

Discussies over fotobewerking en archivering
Plaats reactie
kel
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Nikon Transfer 'Uit productie genomen'

Bericht door kel » zo okt 04 2015 9:17 pm

Vanmiddag was ik bezig een nieuwe computer te installeren, toen bleek dat Nikon Transfer 'uit productie was genomen'.
Mijn vraag: Is daar een alternatief voor beschikbaar?
D90, D7200, Z8 | Z 28mm,2.8 | Z 24-70, 2.8 | Z 14-30, 4.0 | 20 mm 2.8D | 50mm 1.4D | 70-200 2.8G ED VRII | 70-300mm 4.5-6.3 ED VR DX | 18-105mm 3.5-5.6 | SB900

gijs sandberg
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****

Re: Nikon Transfer 'Uit productie genomen'

Bericht door gijs sandberg » zo okt 04 2015 10:25 pm

Beste K,
re: uit...
Hoe bedoel je?
Transfer is een onderdeel van ViewNX 1 en 2.
Groeten, Gijs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)

kel
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***

Bericht door kel » zo okt 04 2015 10:43 pm

Hierdoor: http://www.nikon.nl/nl_NL/product/disco ... n-transfer" onclick="window.open(this.href);return false;

Correctie: Inmiddels kunnen downloaden. Excuus.
D90, D7200, Z8 | Z 28mm,2.8 | Z 24-70, 2.8 | Z 14-30, 4.0 | 20 mm 2.8D | 50mm 1.4D | 70-200 2.8G ED VRII | 70-300mm 4.5-6.3 ED VR DX | 18-105mm 3.5-5.6 | SB900

gijs sandberg
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****

Bericht door gijs sandberg » ma okt 05 2015 9:35 am

Beste K,
re: hierdoor
Vreemd dat het daar vermeld staat, als ik me goed herinner is het sinds release 1 van ViewNX een integraal onderdeel (maar losse executable).
Groeten, Gijs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)

Jur
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Jur » ma okt 05 2015 10:39 am

Ik zou de stand-alone versie van Transfer beslist niet meer gebruiken, omdat NEF-bestanden beschadigd kunnen raken. Gebruik uitsluitend de nieuwste Transfer versie die in ViewNX2 en ViewNX-i is ingebouwd.

Bericht van Nikon 06-11-2012

Problemen met ondersteuning van RAW-bestanden door Nikon-software voorkomen

Als RAW-beelden die zijn vastgelegd met een digitale spiegelreflexcamera van Nikon, worden overgezet naar een computer en worden weergegeven of bewerkt met een eerdere versie van Nikon-software die geen ondersteuning biedt van RAW-beelden die zijn vastgelegd met de gebruikte camera, kunnen sommige RAW-beeldgegevens beschadigd raken en onjuist worden verwerkt door de software.

Als u RAW-beelden die zijn vastgelegd met een digitale spiegelreflexcamera van Nikon, wilt overzetten naar een computer en de beelden wilt bekijken of bewerken met Nikon-software, zorg er dan voor dat u de nieuwste versie van die software gebruikt.

Als u bijvoorbeeld een versie van ViewNX (versie 1.x) of Nikon Transfer (versie 1.x) gebruikt die geen ondersteuning biedt van RAW-beelden die zijn vastgelegd met uw camera, verwijdert u de software. Voor het overzetten van beeldgegevens gebruikt u de meest recente versie van Nikon Transfer 2 (geleverd bij ViewNX 2) die RAW-beelden ondersteunt die zijn vastgelegd met uw camera.

Installeer de Nikon-software die ondersteuning biedt van RAW-beelden die zijn vastgelegd met uw camera vanaf de cd die bij uw camera is geleverd. U kunt ook de nieuwste versie van de software die compatibel is met uw camera downloaden van deze website en op uw computer installeren.
Jur

Plaats reactie

Terug naar “Fotobewerking en archivering”