El Capitan installeren op mijn mac.

Discussies over fotobewerking en archivering
vrije064
Forumlid
Forumlid

Re: El Capitan installeren op mijn mac.

Bericht door vrije064 » do okt 08 2015 10:33 am

iJoost schreef:Klaar. Geen enkel probleem. Werkt meteen.

[ Afbeelding ]
Ja, maar ik had het over CS5.
Veel goedkope zooi, weinig bla bla, soms aardige foto's.

iJoost

Bericht door iJoost » do okt 08 2015 5:40 pm

Sorry. Die heb ik nog wel (CS4 en CS3 ook zelfs) maar die ga ik even niet installeren. ;-)

Ik begreep trouwens, website van Adobe, dat de "verouderde Java" versie niet echt nodig is voor Photoshop. Ze zeiden dat Apple dat heeft "verzonnen". Mogelijk omdat de installers van Adobe voorheen in Java waren geschreven. Dus ik kan me voorstellen dat dat er inmiddels al weer uit is. Bij de beta van El Capitan werd er nog wel over gepraat, maar ik heb er in elk geval niets meer van gemerkt.

MarcvP
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door MarcvP » do okt 08 2015 6:31 pm

Volgens mij is de oude versie van Java nodig voor Illustrator voor zover ik me kan herinneren. En zonder de oude versie van Java start Illustrator gewoonweg niet op. Het was/is dus zeker nog wel nodig. Misschien niet voor Photoshop, maar wel voor andere applicaties in het pakket.

Overigens is er een update uit voor Office 2011. Outlook werkt nu weer in El Capitan wanneer je een Exchange account hebt. Maar dat terzijde.

Edit: Net even in mijn VM getest en met Legacy Java ( https://support.apple.com/kb/DL1572?vie ... cale=en_US" onclick="window.open(this.href);return false;) werkt CS5.

iJoost

Bericht door iJoost » do okt 08 2015 10:55 pm

Dat zou goed kunnen. Ik had gelezen "... niet nodig voor Photoshop..." Dus dat was wat ik ook zei. ;-)

Zojuist de i1Profiler software ook maar even aan het werk gezet om het scherm opnieuw te kalibreren en ook dat geeft geen problemen. Software met die samenwerkt met hardware is toch altijd een beetje spannend.

John'47
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door John'47 » vr okt 09 2015 1:54 pm

Niet alle printers werken
Verdorie
Nikon D810, Sony RX1R II. 

vrije064
Forumlid
Forumlid

Bericht door vrije064 » vr okt 09 2015 8:07 pm

iJoost schreef:Sorry. Die heb ik nog wel (CS4 en CS3 ook zelfs) maar die ga ik even niet installeren. ;-)

Ik begreep trouwens, website van Adobe, dat de "verouderde Java" versie niet echt nodig is voor Photoshop. Ze zeiden dat Apple dat heeft "verzonnen". Mogelijk omdat de installers van Adobe voorheen in Java waren geschreven. Dus ik kan me voorstellen dat dat er inmiddels al weer uit is. Bij de beta van El Capitan werd er nog wel over gepraat, maar ik heb er in elk geval niets meer van gemerkt.
Hoezo verzonnen?
Bij installatie van Yosemite toentertijd deed CS5 het gewoon niet meer.
Enkel bij de verouderde versie wilde het weer opstarten.
Hoe de toestand nu is, geen idee.
Vandaar mijn vraag.
Veel goedkope zooi, weinig bla bla, soms aardige foto's.

iJoost

Bericht door iJoost » vr okt 09 2015 11:28 pm

Nou verzonnen, als in het was niet echt zo maar Apple dacht van wel. Niet dat jij daar iets aan had trouwens want je kwam gewoon niet verder zonder Java 6 te installeren maar nodig in de zin van Photoshop deed er iets mee was het niet. ;-)

Plaats reactie

Terug naar “Fotobewerking en archivering”