Ik hoor het ook vaak als ik naast haar sta aan het geluid van de camera, maar zelf is daar niet echt mee bezig en heeft ze ook pas achteraf achter de PC door.
Ik denk niet dat je met photoshop die twee storende elementen goed weg krijgtBelinda schreef:Ik moet idd wat meer op de sluitertijden gaan letten en minder vaak op de auto iso
Onderweg kwamen een leuk object tegen, best een groot ding met een paar storende elmenten...
Patrick schreef:+1
Stand M is voor masochisten en is alleen nodig in bepaalde omstandigheden. Bij flitsen bijvoorbeeld gebruik ik het. Of bij een sportwedstrijd onder niet wijzigende lichtomstandigheden. Laat die camera ook maar een deel van het werk doen!
Eigenlijk is de M stand gebruiken en dan kijken naar de lichtmeter van de camera natuurlijk ook een beetje jezelf voor de gek houden. Natuurlijk ben je vast nog iets bewuster bezig met de keuze "diafragma, sluitertijd of ISO aanpassen om een goede belichting te krijgen". Wat trouwens bij de Otus-mannen gereduceerd is tot ISO of sluitertijd, want die schieten 99% van hun foto's toch op f/1.4.![]()
Ik schiet zelf vrijwel uitsluitend in diafragma voorkeuze: A.