hallo,
ik heb het volgend probleem waarvoor ik graag een oplossing zou vinden.
Ik had een Nikon D600 welke in verving door een D610 deze week.
Wat blijkt nu dat bij gebruik van de sd kaarten uit de D600 de nummering gewoon doorloopt als ik die kaarten in de D610 gebruik.
ik heb de kaart al geformateerd in zowel het fototoestel als op de pc maar niets helpt
zodra ik een foto neem met de D610 nummert hij rustig verder met de nummering van de D600 maar wel in de juiste map N610
weet dat doorlopen nummer aanstaat in de D610 maar dat is geen reden om de nummering van de D600 aan te houden.
weet er iemand hoe dit komt en hoe het op te lossen zodat de D610 op de sd kaart met nieuwe nummering begint
bedankt alvast
Irene
nummeren van sd kaart
- gijs sandberg
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Re: nummeren van sd kaart
Irene,
Welkom.
Kijk eens in het handboek, er is een instelling die bepaalt hoe de nummering loopt.
Kijk ook in ViewNX2 en het bijbehorende NIkon transfer, hoe je de bestanden een unieke map/bestandsnaam kan geven.
Groeten, Gijs
In mijn engelstalige PDF handboeken heet de optie veelal File Number Sequence.
Welkom.
Kijk eens in het handboek, er is een instelling die bepaalt hoe de nummering loopt.
Kijk ook in ViewNX2 en het bijbehorende NIkon transfer, hoe je de bestanden een unieke map/bestandsnaam kan geven.
Groeten, Gijs
In mijn engelstalige PDF handboeken heet de optie veelal File Number Sequence.
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Maakt het uit? Bij het inlezen van de bestanden kan je sowieso beter de bestanden hernoemen. Ik hernoem ze naar mijn initialen+datum+tijd. Altijd uniek.
http://downloadcenter.nikonimglib.com/e ... /D610.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Pagina 230.
Pagina 230.