Grand Canyon National Park; North Rim (1)

Plaats reactie
gvdnberg
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Grand Canyon National Park; North Rim (1)

Bericht door gvdnberg » ma okt 26 2015 11:42 pm

Eén van de meest indrukwekkende landschappen van onze reis vind je in Arizona, de Grand Canyon. Zo indrukwekkend dat je er niet op uitgekeken raakt, en dus klikt de sluiter steeds weer....

1. een poging om de wijdsheid en de diepte weer te geven
Afbeelding

2. Vanaf het Visitor's center aan de noord kant
Afbeelding

3. Idem
Afbeelding

4. Nogmaals
Afbeelding

5. Vanaf Coconino punt
Afbeelding

6. Nogmaals vanaf Coconino
Afbeelding

7.
Afbeelding

8. Vista Encantada
Afbeelding

Het grote verschil tussen de Europese bergen en dit Amerikaanse landschap is eigenlijk het relatief hoog gelegen Amerikaanse landschap, met daarin de diepe uitgesneden kloven, terwijl in Europa de bergen juist omhoog steken uit een relatief laag landschap. Zeer indrukwekkend, zeker als je bedenkt dat dit uitgeslepen is door water. Het is duidelijk te zien op foto 8.
Met vriendelijke groet,

Gert van den Berg,
Nikon Z-gebruiker en nog een paar F-vatting (micro-)objectieven. Al mijn foto's zijn gehost op Flickr

Frankie
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Re: Grand Canyon National Park; North Rim (1)

Bericht door Frankie » wo okt 28 2015 8:51 am

Wat een superlandschap! Het licht is niet top maar toch een mooie indruk van de grootsheid.

Skippy
Moderator
Moderator
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Bericht door Skippy » wo okt 28 2015 9:21 am

Prachtige foto's van dit door natuurgeweld gecreëerde verstilde landschap. Foto's van de Grand Canyon doen eigenlijk geen recht aan dit indrukwekkende landschap, de weidsheid en diepte valt niet weer te geven in een plat beeld. Ook nog Monument Valley en Bryce Canyon gezien Gert?

gvdnberg
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door gvdnberg » wo okt 28 2015 10:45 am

Neen Luc, dat werd teveel. Bryce Canyon sprak ons niet zo aan, alle foto's die we van dat gebied hebben gezien lijken zeer sterk op elkaar, weinig variatie. Monument Valley lukte niet omdat we tijd tekort kwamen.
Antelope Canyon stond ook op het lijstje, maar dat is razend druk. De dag voor dat wij daar terecht konden, bleek het onmogelijk om in een straal van 120 mijl(!!!!) een hotelkamer te vinden. Helaas hebben we dat dus moeten annuleren.
We hebben wel een bezoekje gebracht aan Las Vegas, heerlijk om even bij te slapen en de koffers opnieuw en goed in te pakken vanwege de super ruime hotelkamers. Gokken doen we niet, dus alleen voor wat foto's langs de Strip gelopen en tot slot nog Death Valley aangedaan. Temperatuur van 116 graden Fahrenheit (=47 Celcius) meegemaakt en dat is echt erg warm!
We "moeten" dus nog een keer terug voor Monument Valley, Antelope Canyon, The Wave, Salt Lake City, Yellowstone, en wat er verder nog aan moois te zien is.

De Grand Canyon foto's vind ik het lastigst, met name de heiigheid krijg ik niet goed weg en er is wel verschil in kleur door de wisselende bewolking. En door het overweldigende landschap kijk je erg veel en vergeet je soms aan alle juiste instellingen te denken. En ook dat merk je achter de computer. Ik heb nog teveel aan vignettering gezien, zelfs bij de 24-70, waarschijnlijk doordat ik daar consequent een ND8 filter heb gebruikt.

Maar neem aan dat we genoten hebben!!
Laatst gewijzigd door gvdnberg op wo okt 28 2015 5:14 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Met vriendelijke groet,

Gert van den Berg,
Nikon Z-gebruiker en nog een paar F-vatting (micro-)objectieven. Al mijn foto's zijn gehost op Flickr

Piepenholleke
Forumlid
Forumlid

Bericht door Piepenholleke » wo okt 28 2015 11:43 am

dus klikt de sluiter steeds weer...
Dit geloof in zonder meer, Gert.
Zo te zien een prachtig land met geweldige natuur.
Met vriendelijke groet,
Huub.

MarcoD750
Ontwerp & Ontwikkeling
Ontwerp & Ontwikkeling
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Bericht door MarcoD750 » wo okt 28 2015 4:26 pm

Mooie platen ondanks het lastige weer.

Wat een rotspartij is dat zeg en een top uitzicht.
met vriendelijke groet, Marco

Z6 | Z 24-120 | AF-S Nikkor 14-24 | AF-S Nikkor 24-70 2.8 | AF-S 70-200 2.8 VRI | SB910 | Insta360 |

evelakes
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door evelakes » wo okt 28 2015 4:32 pm

Geweldig die omgeving mooie platen, zou ze even in lightroom met de DeHaze schuif bewerking.
Met een kanon lukt het ook.
https://500px.com/evelakes" onclick="window.open(this.href);return false;

gvdnberg
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door gvdnberg » wo okt 28 2015 5:13 pm

Die DeHaze knop ga ik zoeken, verder had ik al vanalles geprobeerd in Lightroom 5, maar het hier gepresenteerde is het beste tot nu toe.
En dan nog zijn de foto's een waterig aftreksel van wat je in werkelijkheid ziet en ervaart!! Het is een schitterend gebied.
Met vriendelijke groet,

Gert van den Berg,

ebt
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***

Bericht door ebt » wo okt 28 2015 6:09 pm

De foto's geven mij een goed beeld. Ben er nooit geweest. In LR heb ik via een site de " mistfunctie" gedownload die alleen in de LR versie van 12 euro per maand zit. Piet van der Eijnde en Elja Trum leveren die preset. Werkt voortreffelijk gert.
Groet
Bart
nikon d610; tamron 24-70 f2.8; af-s nikkor 16-35 4G ED; af-s nikkor 70-200 2.8 GII ED; af-s micro nikkor 105mm 1:2,8 G ED; Sigma 150-600 mm sports; SB 700; en statief gitzo GT3542LS.

Johan v. V.
Clublid
Clublid

Bericht door Johan v. V. » wo okt 28 2015 6:12 pm

Bijzonder indrukwekkend! Ik neem mezelf voor om er binnen vijf jaar een keer heen te gaan.
Vriendelijke groet,
Johan van Veelen

Wat Nikon- en ander spul om plaatjes mee te schieten.

Plaats reactie

Terug naar “Landschappen”