Nou, ik snap dat ook wel en vele met mij:
1) gratis, nou mooi NIET, v.a. 2016 komt er een reclame in de start knop; wil je dat niet ? ad € 10
2) privacy >? MS was 't ff te zeggen, dat er div. prive gegeven naar MS gestuurd worden.... Kan ook uitgezet worden, maar typisch MS:
éérst moeten oplettende computeraars daar anderen eerst op attenderen...EU onderzoek volgt....
link HWI >
http://nl.hardware.info/nieuws/45488/mi ... rdwareinfo
3) MS heeft kort geleden 'per abuis 'een foutje gemaakt.... de beruchte upgrade W10 werd gewoon geïnstalleerd, zonder dat dit werd
aangegeven of gevraagd... en wéér moest MS excuus maken.
4) de web brouwser 'Edge'' wordt massaal genegeerd; deze wordt nu op slinkse wijze naar voren geschoven, en als je dat beruchte 'vinkje 'niet ziet, en 'happa' en je bent er weer in getrapt; ook op te lossen, maar dan toch...
5) in W10 home versie kan je NIET meer zoals in W7/W8 updates negeren; elke update wordt door je strot gedouwd
6) In W7 kon je nog eea naar je hand zetten, vergeet 't maar in W10
7) Config.scherm handig om vlot bepaalde instellingen ( HW) en programma's naar je eigen wensen aan te passen; wordt er ó;ok in W10
eruit gesloopt. Je zoekt je te pletter in W10 naar bepl. settings. Puur en alleen om de gebruiker af te leren om iets aan de OS aan te passen

oude hardware ? W10 erg gevoelig voor de nieuwste drivers
nog een linkje van Tweakers over de toekomstige verplichte upgrade naar W10
http://tweakers.net/nieuws/106054/micro ... -30&u=1200
En ik blijf 't zeggen: W10 is prima voor een smartphone/tablet maar NIET voor een desktop.
Ik snap MS echt niet; ze hebben maar 5 % marktaandeel in de smartphone en de tablet is ook geen topper.
Toch wordt je gedwongen om die vermaledij W10 aan je op te dringen
Ik ben altijd een fervent windows aanhanger geweest, maar hier krijg ik nachtmerries van
zo, ik heb weer ff mijn hart gelucht

"....Ik zag net 2 fototoestellen, die een enorme klik samen hadden;...
..... bleken cameraatjes van elkaar te zijn "
Met vriendelijke groet
Saturnus