Alle feedback is welkom.
Dat het oog wat hoger staat klopt, dat is op het origineel ook zo (haar hoofd is ook iets gekanteld). Verder wordt dat m.i. versterkt omdat je bepaalde delen van de pupil niet kunt zien.
Het ' loensen' echter (wat het model overigens zelf overigens niet doet) is waar ik op doelde met de opmerking dat het oog de meeste problemen opleverde. In de eerste versie heb ik nl. als eerste de pupil ingekleurd. Haar oog zat dus op de ' originele' plek maar toen was het effect nog veel erger. Wat ik ook deed, het zag eruit alsof ze vreselijk scheel keek. Uiteindelijk heb ik de rode 'stip' meer eliptisch gemaakt en heb ik zelfs het hele oog ietsje verplaatst. Daardoor werd het al vele malen beter, maar niet perfect.
Ik vermoed dat het een soort effect is (perspectief?); de ' rode stip' is plat terwijl de foto wat diepte heeft. De ellipsvorm verbeterde dat al, maar ik ben geen graficus of tekenaar en weet niet precies hoe ik dat moet corrigeren. Het was mij dus ook opgevallen. In de huidige versie vind ik het niet hinderlijk meer, maar dat is vergeleken met de eerste versies...