
Van dag naar nacht II
- justme
- Forumlid
- Berichten: 3213
- Lid geworden op: di apr 24 2012 9:59 am
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Re: Van dag naar nacht II
je hebt je vorige al weggegeven, mbt het photoshoppen.
nu valt me gelijk op, je schaduw/lichtpartij uit de portiek/opening van het gebouw...
het licht wat op de onderste trede valt, is niet parallel met het licht op straat
vind de toning overigens erg smaakvol!!
nu valt me gelijk op, je schaduw/lichtpartij uit de portiek/opening van het gebouw...
het licht wat op de onderste trede valt, is niet parallel met het licht op straat
vind de toning overigens erg smaakvol!!
- Frank B
- Forumlid
- Berichten: 1556
- Lid geworden op: zo jan 20 2008 10:13 pm
- Locatie: Groningen
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Re: Van dag naar nacht II
Wiebe, trapdeel inderdaad niet helemaal kloppend, was ook het meest lastige deel. Ook contouren van lichtbundel op straat wellicht iets te hard qua randen. Dank voor meedenken.
Op naar een volgend projectje.

- ATOR
- Clublid
- Berichten: 2850
- Lid geworden op: zo jul 11 2010 2:38 pm
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Re: Van dag naar nacht II
Het mag van mij iets meer realisme hebben. Zelfs als je voor een heftig gestileerde look gaat is het toch leuk dat je het beeld als kijker accepteert.
De meest opvallende punten:
- lichtafval is kwadratisch, bij jouw straatlantaarn is het bijna constant
- licht kan niet om een hoekje schijnen, er missen nogal wat schaduwen
- het omgevingslicht is wel erg donkerblauw en niet consistent, zeker als je bedenkt dat je virtuele witbalans kijkend naar het lamplicht zo rond de 5000K moet staan
De meest opvallende punten:
- lichtafval is kwadratisch, bij jouw straatlantaarn is het bijna constant
- licht kan niet om een hoekje schijnen, er missen nogal wat schaduwen
- het omgevingslicht is wel erg donkerblauw en niet consistent, zeker als je bedenkt dat je virtuele witbalans kijkend naar het lamplicht zo rond de 5000K moet staan