Nikon D700 ruilen voor D610?
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
Nikon D700 ruilen voor D610?
Hi goedenavond allemaal..
Een groot groot dilemma, laatst een tweedehands camera bij een fotozaak gekocht voor 450,- met rond de 400.000 clicks nu is de spiegel kapot en heb ik hier gelukkig garantie op! Top service en ze nemen het heel serieus en lossen dit allemaal op, heel fijn! Nu vroeg ik of Mister X niet een andere deal voor me had, die had hij. Een nieuwe Nikon D610 en Nikon heeft nu een actie van 100,- cashback, leuk! Nu mijn dilemma.. Ik krijg als ik deze D700 verkoop over een jaar denk ik niet gauw zelf 450,- euro voor of wel? De clicks zijn redelijk veel (heb me laten vertellen dat een sluiter vervangen tzt rond de 300,- ligt) Nu ben ik heel erg blij met de D700 maar kan dus nu een deal sluiten dat ik de D700 weer inruil voor zelfde bedrag wat ik heb betaald en dan 900,- bijbetaald voor de splinternieuwe (en dan dus nog 100,- terug krijg van Nikon)
Nu dus mijn vraag, ga ik blij worden van de D610? Of lekker bij mijn D700 blijven, spiegel laten vervangen en wie weet tzt de sluiter..
Een groot groot dilemma, laatst een tweedehands camera bij een fotozaak gekocht voor 450,- met rond de 400.000 clicks nu is de spiegel kapot en heb ik hier gelukkig garantie op! Top service en ze nemen het heel serieus en lossen dit allemaal op, heel fijn! Nu vroeg ik of Mister X niet een andere deal voor me had, die had hij. Een nieuwe Nikon D610 en Nikon heeft nu een actie van 100,- cashback, leuk! Nu mijn dilemma.. Ik krijg als ik deze D700 verkoop over een jaar denk ik niet gauw zelf 450,- euro voor of wel? De clicks zijn redelijk veel (heb me laten vertellen dat een sluiter vervangen tzt rond de 300,- ligt) Nu ben ik heel erg blij met de D700 maar kan dus nu een deal sluiten dat ik de D700 weer inruil voor zelfde bedrag wat ik heb betaald en dan 900,- bijbetaald voor de splinternieuwe (en dan dus nog 100,- terug krijg van Nikon)
Nu dus mijn vraag, ga ik blij worden van de D610? Of lekker bij mijn D700 blijven, spiegel laten vervangen en wie weet tzt de sluiter..
- henkk
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Re: Nikon D 700 ruilen voor D610?
Dit klinkt te mooi om waar te zijn: een D610 nieuw voor € 900 -/- cashback (?).
D610 is nu bij cameratools € 1400. Kannienieuwzijn lijkt mij.
Qua D700: vervang camera door 'auto' en clicks door 'km"; sommige auto's halen ook veel meer dan 300.000 km. Sluiter zit wel aan z'n taks maar wie weet. Hoeveel denk je zelf ermee te gaan fotograferen? 10.000 per jaar is voor velen best veel.
2e hands waarde ervan zal niet toenemen lijkt mij. Een D700 met minder clicks is meer waard.
Groet, Henk.
[edit} of moet je € 900 betalen naast de € 450? dan kan het een goede deal zijn.
[edit 2] miss. te snel gereageerd. Is wel een gemakkelijke vangst voor de fotohandel. Nieuwe D610 is geen alternatief voor wat je zocht nl. een goede 2e hands D700. Voor € 700 zou je daar goed aan moeten kunnen komen. Kun je de koop laten ontbinden? Heeft fotozaak een vergelijkbaar (met D700) alternatief?
Groet, Henk
D610 is nu bij cameratools € 1400. Kannienieuwzijn lijkt mij.
Qua D700: vervang camera door 'auto' en clicks door 'km"; sommige auto's halen ook veel meer dan 300.000 km. Sluiter zit wel aan z'n taks maar wie weet. Hoeveel denk je zelf ermee te gaan fotograferen? 10.000 per jaar is voor velen best veel.
2e hands waarde ervan zal niet toenemen lijkt mij. Een D700 met minder clicks is meer waard.
Groet, Henk.
[edit} of moet je € 900 betalen naast de € 450? dan kan het een goede deal zijn.
[edit 2] miss. te snel gereageerd. Is wel een gemakkelijke vangst voor de fotohandel. Nieuwe D610 is geen alternatief voor wat je zocht nl. een goede 2e hands D700. Voor € 700 zou je daar goed aan moeten kunnen komen. Kun je de koop laten ontbinden? Heeft fotozaak een vergelijkbaar (met D700) alternatief?
Groet, Henk
Laatst gewijzigd door henkk op di nov 17 2015 8:23 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
tja, F of Z? wat meenemen? Of de 1? Of iets analoogs zoals F4S of FA?
exif en/of hogere resolutie meestal via klikken op foto
https://www.flickr.com/photos/23578649@N07/albums
-
- Forumlid
Re: Nikon D700 ruilen voor D610?
Ik ruil mijn D700 hierbij in Henkk
En heb de camera nog geen maand gehad, denk dat Mister X me daarom een beetje tegemoet komt..

De eerste vraag is natuurlijk of je die 900 euro er voor over hebt om een nieuwe camera te hebben
Een maand geleden had je kennelijk 450 over voor een oud beestje
De D700 een nieuwe spiegel geven is een enorme klus
Dat zou normaal geen logische actie zijn, ook niet als garantie
Hij moet zover open dat een nieuwe sluiter er ook nog wel af kan
Maar de rest is dan nog steeds oud en ver versleten
Als je een D700 wilde en nog steeds wilt, zou ik voor een D700 gaan en de oude zien in te leveren met terugbetaling
Als een D610 je wat lijkt is het aanbod netjes en voorkom je een hoop gezeur
Een maand geleden had je kennelijk 450 over voor een oud beestje
De D700 een nieuwe spiegel geven is een enorme klus
Dat zou normaal geen logische actie zijn, ook niet als garantie
Hij moet zover open dat een nieuwe sluiter er ook nog wel af kan
Maar de rest is dan nog steeds oud en ver versleten
Als je een D700 wilde en nog steeds wilt, zou ik voor een D700 gaan en de oude zien in te leveren met terugbetaling
Als een D610 je wat lijkt is het aanbod netjes en voorkom je een hoop gezeur
-
- Forumlid
Ik snap je reactie Blackbox
Ik kwam toen van de D3200 en wou dolgraag een FX, en die D700 kwam toen voorbij voor die prijs, leek me leuk om mee te beginnen.
Maar toen de spiegel bleef hangen en dit dus na een week al een probleem werd ben ik terug gegaan met dit toestel.
Toen heb ik gevraagd of hij eventueel ook nog een andere deal had (ben de camera nu al bijna een maand kwijt en heb al leen de D300) en toen kwam hij dus met dit aanbod.
Voor mijn D700 krijg ik dus 450,- + marge van nog 50,- waardoor ik dus 900 bijbetaald en 100 euro terug kan krijgen van Nikon..

Maar toen de spiegel bleef hangen en dit dus na een week al een probleem werd ben ik terug gegaan met dit toestel.
Toen heb ik gevraagd of hij eventueel ook nog een andere deal had (ben de camera nu al bijna een maand kwijt en heb al leen de D300) en toen kwam hij dus met dit aanbod.
Voor mijn D700 krijg ik dus 450,- + marge van nog 50,- waardoor ik dus 900 bijbetaald en 100 euro terug kan krijgen van Nikon..
-
- Forumlid
Henkk, hij heeft een vergelijkbaar (?) D600 met bijbetaling van 500/600 euro met 4.000 clicks..
Ik heb nog geen koop gedaan, we zijn nog in onderhandeling.
Jij zegt dat, ik quote je ff : [edit 2] miss. te snel gereageerd. Is wel een gemakkelijke vangst voor de fotohandel. Nieuwe D610 is geen alternatief voor wat je zocht nl. een goede 2e hands D700. Voor € 700 zou je daar goed aan moeten kunnen komen. Kun je de koop laten ontbinden? Heeft fotozaak een vergelijkbaar (met D700) alternatief?
Hoe bedoel je dit?
Ik heb nog geen koop gedaan, we zijn nog in onderhandeling.
Jij zegt dat, ik quote je ff : [edit 2] miss. te snel gereageerd. Is wel een gemakkelijke vangst voor de fotohandel. Nieuwe D610 is geen alternatief voor wat je zocht nl. een goede 2e hands D700. Voor € 700 zou je daar goed aan moeten kunnen komen. Kun je de koop laten ontbinden? Heeft fotozaak een vergelijkbaar (met D700) alternatief?
Hoe bedoel je dit?

- henkk
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Wat ik bedoel is dat je voor rond de € 700 een D700 kunt kopen met veel minder clicks, die nog jaren meekan. Wilde je wel zo veel geld uitgeven aan een body? De fotowinkel biedt je wel iets leuks maar vooral hij heeft de omzet en jij de uitgave. Een D610 is nieuwer maar of het ook een beter instrument is? Ik weet het niet. D700 is een topcamera, nog steeds. Op sommige punten is er technisch vooruitgang maar of je dat in je foto's gaat zien? Ikzelf wacht nog op grotere stappen vooruit.
En nu ik zie dat je ook een D300 hebt, zou ik er nog extra over nadenken. Ik heb een half jaar geleden een D300S gebruikt gekocht voor € 400 bij mijn D700 en het is handig om qua bediening vergelijkbare camera's te hebben.
De D600 is waarschijnlijk toch wel wat anders ingericht.
Kortom, ik zeg blijf op een D700 gericht en dan een betere, zij het uiteraard gebruikte. Dus wellicht geld terug van je huidige aankoop of laat de handelaar er een opsporen met minder dan 50.000 clicks voor max. € 700. Soms heb je er dan ook nog een batterijpack bij.
Overigens gaan ze in principe voor 150.000 clicks dacht ik (dus die 400.000 heeft erg z'n best gedaan).
Groet, Henk
En nu ik zie dat je ook een D300 hebt, zou ik er nog extra over nadenken. Ik heb een half jaar geleden een D300S gebruikt gekocht voor € 400 bij mijn D700 en het is handig om qua bediening vergelijkbare camera's te hebben.
De D600 is waarschijnlijk toch wel wat anders ingericht.
Kortom, ik zeg blijf op een D700 gericht en dan een betere, zij het uiteraard gebruikte. Dus wellicht geld terug van je huidige aankoop of laat de handelaar er een opsporen met minder dan 50.000 clicks voor max. € 700. Soms heb je er dan ook nog een batterijpack bij.
Overigens gaan ze in principe voor 150.000 clicks dacht ik (dus die 400.000 heeft erg z'n best gedaan).
Groet, Henk
tja, F of Z? wat meenemen? Of de 1? Of iets analoogs zoals F4S of FA?
-
- Forumlid
Lieve mensen die hierop gereageerd hebben, ik heb gekozen om mijn D700 te laten repareren
Dank jullie wel voor de reacties!
Nog tips voor flitsers voor op deze camera?

Nog tips voor flitsers voor op deze camera?