Film

Discussies over fotografie met de Nikon F-series en compact camera's
Plaats reactie
miesnert

Film

Bericht door miesnert » do nov 22 2007 4:11 pm

Ik ga dit weekend naar een feestje op een industrie terrein, ik wil hier fotograferen, maar heb geen zin om heel lang te blijven staan telkens als ik een foto wil maken. Nu wil ik in zwart wit fotograferen, en een film met een hoog isogetal gebruiken, maar ook de beschikking hebben over een grote scherptediepte. Dus klein (zeg f8 of f11) diafragma. Wat voor film is hier geschikt voor?
En wat voor films als ik toch wel in kleur zou willen fotograferen?

GdP

Re: Film

Bericht door GdP » do nov 22 2007 4:42 pm

miesnert schreef:Ik ga dit weekend naar een feestje op een industrie terrein, ik wil hier fotograferen, maar heb geen zin om heel lang te blijven staan telkens als ik een foto wil maken. Nu wil ik in zwart wit fotograferen, en een film met een hoog isogetal gebruiken, maar ook de beschikking hebben over een grote scherptediepte. Dus klein (zeg f8 of f11) diafragma. Wat voor film is hier geschikt voor?
En wat voor films als ik toch wel in kleur zou willen fotograferen?

http://www.fuji.nl/fujifilm_com/f0b71e3 ... bf1606a322

Met vr. gr.,

Gerrit

Pruimpit

Bericht door Pruimpit » do nov 22 2007 5:28 pm

En voor zwart/wit zou ik zeggen ga voor Illford z/w ISO 3200.

Het voordeel van deze film is dat hij ook nog vrij gemakkelijk verkrijgbaar is. Hij ligt tenminste bij "mijn" Albert Heyn

Hanneke

Bericht door Hanneke » do nov 22 2007 6:05 pm

Ilford 3200. Of de kodak 3200. Kodak heeft meer contrast. Terwijl Ilford meer uit grijzen is opgebouwd, meer gradaties heeft.

R.Ouwens

Bericht door R.Ouwens » do nov 22 2007 6:52 pm

Wat mij betreft ILford, heeft een mooiere toonschaal. Kodak geeft een grotere scherpte indruk, maar tegelijk een scherper afgetekende grovere korrel.
Kwestie van smaak dus.

Plaats reactie

Terug naar “Analoog”