Ik heb een oud 50mm. 1,4 objectief uit de vorige eeuw. Grappig ding en ..... scherp. Probleem is echter dat hij een rauw geluid heeft bij scherpstellen. Is daar nog wat aan te doen?
Zie de foto via deze link http://myalbum.com/album/h8drclx3QK2E
Bijgeluid bij scherpstellen.
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
- Ingmar
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Re: Bijgeluid bij scherpstellen.
Ben bang dat het gewoon slijtage is....wellicht dat er met schoonmaken en voorzien van vet nog wel iets te halen valt, maar dit hangt ook af van de slijtage. Overigens zijn dit sooort objectieven altijd wat lawaaieriger.
Grtz,
Ingmar
Grtz,
Ingmar
Grtz Ingmar
D700, Sigma 70-200F 2.8 OS, Nikon 24-70 f2.8, Nikon 16-35 F4, Nikon 85 mm AF-D 1.4 , Godox ad360II, Godox TT600 en nog wat andere zooi
D700, Sigma 70-200F 2.8 OS, Nikon 24-70 f2.8, Nikon 16-35 F4, Nikon 85 mm AF-D 1.4 , Godox ad360II, Godox TT600 en nog wat andere zooi
Re: Bijgeluid bij scherpstellen.
Dat is inderdaad wel een oudje, met de paddestoelvormige vergrendelknop voor de diafragmaring. Maar toch hoeft ook een oud objectief geen bijgeluiden te geven. Mijn idee is dat er wat vuil tussen de bewegende delen is gekomen. Kleine beurt bij een reparateur hoeft je de kop niet te kosten. Weet niet wie er bij jou in de buurt zit, maar ik heb heel goede ervaringen met dhr. Nabarro van Japan Camera in Wassenaar. Je kunt het opsturen.