Bericht
door Jos_Reimering » do dec 03 2015 10:13 am
Robert, Edwin, Jurgen,
Allen hartelijk dank voor jullie input.
Ik had, m.b.t. belichting, eerder het idee dat deze foto beter uit de verf kwam omdat, bij een stop hoger, m.n. Floortje's gezicht flets werd. Waarschijnlijk door niet geheel correct inflitsen, een tak van sport waar ik mij nog heel wat verder in moet verdiepen. Echt donker komt de foto naar mijn idee toch niet over, kan ook aan mijn beeldscherm liggen. Verder vond ik deze foto wel wat hebben omdat het naar mijn idee minder geposeerd was t.o.v. de andere foto's (waar ik overigens ook heel tevreden over ben). De bril, m.n. die van Floortje, daar hebben jullie helemaal gelijk in, 't was mij geheel ontgaan. Zal ik zeker op letten bij volgende keer. Het fotograferen van personen met bril, en zeker als het er twee zijn, is toch nog mateloos lastig gebleken. Veel foto's moeten weggooien door overmatige schittering in de glazen, rare schaduweffecten in de gezichten.
@Jurgen: Ik heb zelf het idee (zal een gevoel zijn) dat op de andere platen de gezichten nogal bleek overkomen. Zou dit met het flitsen (TTL) te maken kunnen hebben of valt het toch nog wel mee?
Mvg,
Jos
Nikon D7100, Sigma 2.8 70-200mm, Sigma 2.8 24-70mm, Nikkor 18-105mm, Nikkor 1.8G 50mm, SB 600.