Beste leden,
Enige maanden geleden Lr.5 vervangen door een abonnementsversie van Lr./Ps cc. Hierbij is de Lr.5 versie door het systeem geupgrade naar de Lr. cc.
Probleem:
Wanneer ik verschillende teksten via het "ABC" venster onder verschillende dia's in een presentatie van Lr. wil plaatsen, komt de tekst die onder de eerste dia is geplaatst, automatisch onder de tweede dia te staan wanneer ik de tweede dia selecteer.
Als ik deze tekst onder de tweede dia verwijder en er een nieuwe tekst in plaats, komt dezelfde tekst ook onder de eerste dia te staan waarbij de oorspronkelijke tekst is vervangen.
Ik heb er het boek op na geslagen en ook in de help functie van Lr. gezocht. Ik kan er geen andere beweging in krijgen.
Zijn er mensen die dit probleem herkennen of is het een hardnekkige fout van mijzelf ?
Verschillende teksten onder verschillende dia's aanbrengen
-
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Verschillende teksten onder verschillende dia's aanbrengen
Met vriendelijke groet,
Huub.
Huub.
- JDPix
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Contacteer:
Re: Verschillende teksten onder verschillende dia's aanbrengen
Ik heb ook wel eens "gerommeld" met de tekst die je bij ABC in de Slideshow-module kunt ingeven. Wat jij wil lukte mij toen ook niet. Ik heb toen niet verder gezocht naar hoe het evt. zou moeten toen ik er achter kwam dat het eenvoudiger is om de gewenste tekst reeds in te geven in de Library-module bij Caption rechts op het scherm. Daarna klik je in de Slideshow-module op ABC en je kiest in het vervolgmenu voor Caption. Daarna heeft iedere dia zijn eigen tekst (ondertitel).
Groeten, Johan
Foto's: https://jdroog.myportfolio.com
Foto's: https://jdroog.myportfolio.com
-
- Clublid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Het idee van de Slideshow module is juist om alles snel en geautomatiseerd in te kunnen voegen, niet om als volwaardig slideshow generator te fungeren. Als je het 'Custom text' label kiest van verschijnt een dropdown menu met alle opties die je automatisch kunt invoeren bij je foto's. Via de optie 'edit' kun je dit volledig customizen. Door meerdere data achter elkaar te plakken.
Je zou er omheen kunnen werken door je foto's bijvoorbeeld allemaal een 'Title' of 'Caption' te geven en deze automatisch in te voegen in de slideshow module.
Wil je alles volledig customixen dan zou ik gewoon de Book module gebruiken. Of nog beter, gewoon MS Powerpoint, Apple Keynote, of soortgelijks
Je zou er omheen kunnen werken door je foto's bijvoorbeeld allemaal een 'Title' of 'Caption' te geven en deze automatisch in te voegen in de slideshow module.
Wil je alles volledig customixen dan zou ik gewoon de Book module gebruiken. Of nog beter, gewoon MS Powerpoint, Apple Keynote, of soortgelijks
Fin.
-
- Forumlid
Johan en Vincent,
Bedankt voor jullie uiteenzetting.
Bedankt voor jullie uiteenzetting.
Met vriendelijke groet,
Huub.
Huub.