Beste Nikon vrienden,
Ik heb sinds kort een D750 en schiet in RAW. Als ik in CC Photoshop 2015 via bestandsinfo de info van de betreffende foto opvraag die zie ik in tabblad "cameragegevens" ook een veld "eigenaar". Bij mij is dat nu niet gevuld. In het menu van de camera kun je de velden "fotograaf" en copyright" vullen. Die zijn bij mij gevuld. Echter, die zorgen er niet voor dat het eerder genoemde veld "eigenaar" wordt gevuld. Hoe kan ik dat wel vullen?
Met vriendelijke groet,
Nkon D750 en "eigenaar" in CC Photoshop
-
- Clublid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Nkon D750 en "eigenaar" in CC Photoshop
Nikon D850
- plincky
- Forumlid
- Contacteer:
Re: Nkon D750 en "eigenaar" in CC Photoshop
Dat is bij mij ook. als je de Nef bewaard als jpeg zitten ze er wel gewoon bij.
- Cookie1397
- Clublid
Bij mijn D7100 is het ook ingevuld in de camera.
Als ik de NEF in PS laad zie ik onder bestandsinfo bij de tab standaard onder auteur mijn naam en bij copyright info
Als ik de NEF in PS laad zie ik onder bestandsinfo bij de tab standaard onder auteur mijn naam en bij copyright info
Nikon Z Z & de maskers
- NielsO
- Forumlid
- Contacteer:
Hoi Columbus,Columbus schreef:Beste Nikon vrienden,
Ik heb sinds kort een D750 en schiet in RAW. Als ik in CC Photoshop 2015 via bestandsinfo de info van de betreffende foto opvraag die zie ik in tabblad "cameragegevens" ook een veld "eigenaar". Bij mij is dat nu niet gevuld. In het menu van de camera kun je de velden "fotograaf" en copyright" vullen. Die zijn bij mij gevuld. Echter, die zorgen er niet voor dat het eerder genoemde veld "eigenaar" wordt gevuld. Hoe kan ik dat wel vullen?
Met vriendelijke groet,
Heel apart dat niet te vinden is in photoshop. Je kunt toch gewoon bij bestand >> bestandsinfo >> eigenaar aanpassen?
Het kan er aan liggen hoe jij de foto's hebt geïmporteerd in photoshop. Zou kunnen dat deze informatie via via verloren is gegaan.
Ik ga naar een oplossing zoeken Columbus!
[Update 1]
Wat blijkt je kunt dit niet zomaar aanpassen. Het is eigenlijk ook apart dat Adobe dit zo aangeeft in de Camera info.
Maar het is niet heel erg als dit niet in gevuld is want dit zal je nergens kunnen zien ook al post je foto op internet enzovoorts.
Je kunt het wel aanpassen met een speciale EXIF tool. Maar dit is het niet waard om elke foto zo te moeten aanpassen.
Zal eens kijken of ik Adobe kan contacten hierover.
Update 2
Vanmiddag contact gehad met Adobe die mij uiteindelijk toch hebben doorgestuurd naar Nikon zelf.
Heb een foto van mij naar een Nikon medewerker gestuurd hij zal er deze middag naar kijken en mij op de hoogte houden per mail.
Update 3
Nikon heeft gereageerd en kan je er niet verder mee helpen. Ze hebben een foto meegestuurd met daarin de exif van mijn foto. Staat gewoon netjes mijn naam in.
Mocht je toch nog echt de 'eigenaar' willen aanpassen dan zul je toch echt een exif tool moeten downloaden.
Uiteindelijk denk ik dat die info in 'camera info' helemaal niet interessant is. Uiteindelijk gaat het om de fotograaf en niet om de camera.
Mvg NielsO
Laatst gewijzigd door NielsO op ma jan 04 2016 4:42 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
- Ad B
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
Hoi,
bij mij, in CS6 zitten die gegevens er wél goed bij.
Zowel in de JPG als in de NEF.
Hoe ik die gegevens dan weer boven water krijg in Photoshop, weet ik niet.
Ik zie ze wel staan in Bridge bij de metagegevens.
In m'n FastStone viewer zie ik de "auteursnaam" ook staan.
Ad B
bij mij, in CS6 zitten die gegevens er wél goed bij.
Zowel in de JPG als in de NEF.
Ik zie ze wel staan in Bridge bij de metagegevens.
In m'n FastStone viewer zie ik de "auteursnaam" ook staan.
Ad B
---
He?Ad B schreef: bij mij, in CS6 zitten die gegevens er wél goed bij.
...

In PS CS6 de EXIF data opvragen:
File/File Info/ en vervolgens krijg je de hele riedel met tig tabbladen aan EXIF data, te beginnen met 'Description'. En het allerlaatste tabblad is 'Raw Data' waarbij je alles nog een keer ziet in XML formaat.
Maar met een programaatje als IrfanView kun je ook (desnoods batch gestuurd) EXIF data aanpassen. Maar ook met ViewNX2 kan het...
- Ad B
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
Hoi,
In m'n CS6 pakket zit Photoshop... Maar ook andere programma's. Zoals Adobe Bridge.
In Bridge zag ik mijn (in de camera ingetikte) naam wel, in Photoshop vond ik 'm niet zo snel...
Ik heb geen intensies om Exif gegevens te veranderen, ik lees er van tijd tot tijd wat gegevens van.
Waar ik ze lees, vind ik niet zo belangrijk, als ik ze maar kan lezen zodra ik dat wil.
Ad B
Nee, ik zeg niet dat PS CS6 m'n gegevens wel ziet... Ik zei dat in CS6 mijn gegevens er wél goed bijzitten...CaptainHook schreef: He?Je zegt dat je in PS CS6 die gegevens wel ziet, maar in Photoshop niet? PS CS6 = Photoshop.
Maar met een programaatje als IrfanView kun je ook (desnoods batch gestuurd) EXIF data aanpassen. Maar ook met ViewNX2 kan het...
In m'n CS6 pakket zit Photoshop... Maar ook andere programma's. Zoals Adobe Bridge.
In Bridge zag ik mijn (in de camera ingetikte) naam wel, in Photoshop vond ik 'm niet zo snel...
Ik heb geen intensies om Exif gegevens te veranderen, ik lees er van tijd tot tijd wat gegevens van.
Waar ik ze lees, vind ik niet zo belangrijk, als ik ze maar kan lezen zodra ik dat wil.

Ad B
---
-
- Clublid
Heren,
Allen zeer vriendelijk bedankt voor de soms buitengewoon uitgebreide reactie c.q. actie: NielsO !!!!). Dank!
Het is voor mij geen halszaak maar vroeg mij gewoon af hoe dat veld, desgewenst, kon worden gevuld.
Ik weet voldoende!
Allen zeer vriendelijk bedankt voor de soms buitengewoon uitgebreide reactie c.q. actie: NielsO !!!!). Dank!
Het is voor mij geen halszaak maar vroeg mij gewoon af hoe dat veld, desgewenst, kon worden gevuld.
Ik weet voldoende!
Nikon D850