Tamron AF 17-50/2.8 XR Di II .........
Skippy, nee klopt niet. de 18-70 loopt van f3.5 tot max. f4.5 @ 70mm.
en is zie dat er een aantal verwijzingen staan naar voorbeeldfoto's, maar naar mijn idee is een foto van ong. max. 600 pix niet echt een goede referentie on de kwaliteit van een lens te beoordelen. Post dan aub een "out of the camera" foto direct op internet voor een goede beoordeling. Mee eens?
en is zie dat er een aantal verwijzingen staan naar voorbeeldfoto's, maar naar mijn idee is een foto van ong. max. 600 pix niet echt een goede referentie on de kwaliteit van een lens te beoordelen. Post dan aub een "out of the camera" foto direct op internet voor een goede beoordeling. Mee eens?
- nikonvos
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
Ik breek dit topic nog een keer open, omdat ik nu ook voor de keuze sta tussen de Nikkor 18-70 en de Tamron. De foto's van de Tamron zijn overtuigend! De Tamron overlapt mijn 35-70 voldoende zodat de 18-70 eigenlijk niet nodig is. Voor wat betreft de foto's van Roger38, ik zie op vrijwel elke foto een witte stip, meestal iets rechts van het midden. Kapotte pixel of stofje?
Gr. Wim
Gr. Wim
D80
-
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
vreselijk goed
Hoi Marx je schreef:
Mooier bereik, daar valt over te twisten, die ene mm aan de groothoekkant vind ik belangrijker dan de 20mm aan de telekant.
Lijkt niet veel verschil 1mm meer groothoek, maar is het wel.
Die swm mis ik niet hoor ik heb de Tamron op de D70s gehad en nu op de D80, hij is vreselijk snel en op een D200 t/m D3 zal hij nog sneller zijn
Heb ik me weer laten verleiden tot commentaar op de Tamron
Maar hij is ook zo vreselijk goed
Als je wilt, stuur maar een PB met je E-mail adres, dan stuur ik je het testrapport wel toe.
Groetjes George
Code: Selecteer alles
heb ze beiden gehad en beiden hebben voor en nadelen....
tamron is scherper, lichtsterker en optisch beter.
de 18-70 echter is goedkoper, heeft een mooier bereik, en heeft SWM, iets dat de tamron moet ontberen.
Lijkt niet veel verschil 1mm meer groothoek, maar is het wel.
Die swm mis ik niet hoor ik heb de Tamron op de D70s gehad en nu op de D80, hij is vreselijk snel en op een D200 t/m D3 zal hij nog sneller zijn

Heb ik me weer laten verleiden tot commentaar op de Tamron

Maar hij is ook zo vreselijk goed

Als je wilt, stuur maar een PB met je E-mail adres, dan stuur ik je het testrapport wel toe.
Groetjes George

Blijf het objectief bekijken
- nikonvos
- Forumlid
Ben vanmiddag even bij City-Foto geweest in den Bosch en weer zwaar in verwarring gebracht. De lenzen zijn gemiddeld 30euro duurder als bij Cameranu.nl, maar ze hadden ook nog een demo Nikkor 18-35 staan waar 300euro vanaf ging, dus verwarring en twijfel alom. Gevolg....naar huis zonder objektief.
Gr. Wim
Gr. Wim
D80
- EelcoD7100
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Ehm of was het de 17-35 2.8? En wat voor prijs stond ie dan?NIKONVOS schreef:Ben vanmiddag even bij City-Foto geweest in den Bosch en weer zwaar in verwarring gebracht. De lenzen zijn gemiddeld 30euro duurder als bij Cameranu.nl, maar ze hadden ook nog een demo Nikkor 18-35 staan waar 300euro vanaf ging, dus verwarring en twijfel alom. Gevolg....naar huis zonder objektief.
Gr. Wim
Eelco
http://500px.com/EelcoVandeKamp
- nikonvos
- Forumlid
Michel bedankt voor de link, inderdaad nog goedkoper dan bij Cameranu. Ik laat het even op me inwerken en volgende week neem ik en beslissing. De tijd van impulsaankopen heb ik achter me gelaten, ben te vaak spijtoptant geweest. Ik ga het voorgaande nog eens even op m'n gemak doorlezen en dan kom ik er wel uit.
.....Die George he, die klinkt wel overtuigend...
Gr. Wim
.....Die George he, die klinkt wel overtuigend...
Gr. Wim
D80