D500
Re: D500
Even off topic:Patrick schreef:Is het niet gewoon omdat het getal 4 in Japan erg lijkt op het woord voor seks of zo. Dat heb ik ooit gelezen: het getal 4 wordt vaak vermeden,
Of ze geven gewoon zelf ook toe dat er eigenlijk een D400 had moeten zijn zo'n 3 jaar geleden uitgebracht.
Het cijfer 4 wordt bij de Chinezen gemeden. Zoals bij elk Chinees woord kan je het op meerdere manieren uitspreken. Voor het cijfer 4 is één uitspraak "de dood" .
Leuke anekdote; een vriend van mij is Chinees en kocht een paar jaar geleden een nieuwe auto. Had in het koopcontract op laten nemen dat hij geen cijfer 4 in het kenteken wilde hebben. De betreffende dealer had dat niet goed gelezen, en leverde hem een auto met het cijfer 4 in het kenteken. Hij heeft die auto vriendelijk geweigerd. Dealer had z'n fout erkent en heeft in het dealernetwerk toen nog een identieke auto weten te vinden zonder de cijfer 4 in het kenteken.
-
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Vind vooral de wifi leuk, met 50MB per seconde (2 foto's? per seconde?). Wachten hoe het in de praktijk werkt natuurlijk. Verder een goede DX camera met erop wat je als klant wilt hebben, met waarschijnlijk een superieure autofocus.
Toppertje van een camera!
Toppertje van een camera!
- JaapV
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Contacteer:
Nikon's "technology digest" voor de D500 geeft "20,9 effective mp" op.yzf1kr schreef:Na wat zoeken kwam ik alle aanzichten tegen bij Ome Ken:
http://kenrockwell.com/nikon/d500.htm
Op basis van beeldformaat 5568x3712 is het echter 20,67 mp.
Ken Rockwell rondt dat dus (voor straf?) naar beneden af en maakt er 20,5 mp van

Groet, Jaap
Avatar gescand van de cover van mijn eerste boek over fotografie: Ollie B. Bommel's fotoboek - 1952
Galaxy S9+, D800, Nikkor glas, diverse gadgets * flickr fotootjes
Avatar gescand van de cover van mijn eerste boek over fotografie: Ollie B. Bommel's fotoboek - 1952
-
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Hetgeen ik het meeste mis op mijn D7200 is het kantelscherm. Heb de geneugten van een kantelscherm leren kennen op mijn Fuji, dus ik weet dat ik mis als ik op stap ben met enkel de D7200.
Ik ben al eens gebotst op de beperkingen van het wegschrijven van RAW bestanden, maar dit komt wel niet zo vaak voor dat ik dit nodig heb. Is natuurlijk wel handig als je dit achter de hand hebt voor het geval dat het zich voor doet.
Focuspunten tot 153 vind ik echt een meerwaarde. Met mijn Fuji kan ik beter focussen op punten die buiten het bereik liggen van de D7200, alleen is de AF wel superieur t.o.v. de Fuji, en de D500 gaat nog verder op dat vlak.
De release mode dial van de D800/810 is ook een serieuze meerwaarde tov D7200. Ooit eens in D800 mogen gebruiken en het is wel handig om ISO en WB buttons op die plaats te hebben.
Even de reviews afwachten van de bekende sites en dan zullen we zien of we overstappen.
Ik ben al eens gebotst op de beperkingen van het wegschrijven van RAW bestanden, maar dit komt wel niet zo vaak voor dat ik dit nodig heb. Is natuurlijk wel handig als je dit achter de hand hebt voor het geval dat het zich voor doet.
Focuspunten tot 153 vind ik echt een meerwaarde. Met mijn Fuji kan ik beter focussen op punten die buiten het bereik liggen van de D7200, alleen is de AF wel superieur t.o.v. de Fuji, en de D500 gaat nog verder op dat vlak.
De release mode dial van de D800/810 is ook een serieuze meerwaarde tov D7200. Ooit eens in D800 mogen gebruiken en het is wel handig om ISO en WB buttons op die plaats te hebben.
Even de reviews afwachten van de bekende sites en dan zullen we zien of we overstappen.
D7200, Sigma 17-50MM f/2.8, Nikon 50mm f/1.4, Tamron 70-300, SB-900
- JaapV
- Clublid
- Contacteer:
Als ik me niet vergis is dat joystickje voor snelle selectie van de AF-punten die wél bereikbaar zijn. De rest is voor het volgen van raceauto's en roofvogelsReneG schreef:Rare thumb-control achtige knop achterop, (...)

Groet, Jaap
- JerryBig
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Ome Ken Rockwell serveert hem af en adviseert een Canon. Hij heeft net als wij alleen de specs gezien, maar dat is al voldoende voor hem. Ik nam hem al enige tijd niet meer serieus, maar dat wordt alleen maar erger.
V1 + J5 + D750 en kilo's aan glaswerk
- JaapV
- Clublid
- Contacteer:
Op tenminste één punt ben ik het volledig met hem eens: niet kunnen opslaan van de geheugenbankjes. Elke wijziging van een instelling blijft gewijzigd. Uit en weer aanzetten is geen reset.
Groet, Jaap
-
- Clublid
De afzonderlijke ISO knop aan de rechterkant en een afzonderlijk joystickje voor de keuze van de gewenste af sensor maakt mij wel weer blij.
En als de ingebouwde lenzen calibratie goed werkt waarschijnlijk erg blij.
En als de ingebouwde lenzen calibratie goed werkt waarschijnlijk erg blij.
Nikon Z8, Z6 en wat lenzen en een hoop andere zooi.
- Cyrus
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Contacteer:
Pre-order bij Kamera Express voor - oh verrassing! - € 2.369ArendV schreef:Pre-order bij cameranu.nl voor 2369 €
Nee, prijsafspraken zijn er niet....