Dat huren objectieven en of body`s bij camera winkels ik k*t geregeld.
Je moet een hoge borg voldoen, en je zit met de verzekering ( zie tekst hieronder ).
Ik dacht geen probleem ik ben goed verzekert, geen probleem, maar je aansprakelijkheidsverzekering keert niet uit omdat je een huurovereenkomst bent aan gegaan, met een commercieel partij.
En zij verantwoordelijk zijn voor de verzekering van hun spullen.
Het wordt anders als ik tijdens een uitje iemand zij D5 met een nieuwe 500mm vasthoud omdat die moet plassen,en die laat ik vallen, dan keert mijn aansprakelijkheidsverzekering wel weer uit.
Ook heb ik dit bij onze partner in verzekering neergelegd, ( dit is uit het hoofd ) je kunt huur verzekeren bij hun, maar de premie is afhankelijk van de nieuwwaarde van de set, met een minimum van, ik geloof € 100, en volgens mij zat er een max aan het aantal dagen.
Op MP is wel een die het inc verzekeren verhuurt, maar daar heb ik mij nog niet verder in verdiept.
Verhuurvoorwaarden Kamera Express.
Borg bedraagt minimaal 10x de daghuurwaarde (exclusief btw.) per gehuurd artikel.
De huurder is verantwoordelijk voor het deugdelijke gebruik van de verhuurde producten.
Eventuele schades (reparatiekosten) en diefstal (nieuwwaarde vervangend product) zullen op de huurder worden verhaald, of zijn of haar aansprakelijkheidsverzekering.
Verzekerd verhuren is niet mogelijk