Als mijn trucjes op zijn

Wanneer u vragen heeft over foto's dan wel het fotograferen zelf, of wanneer u juist tips daarover heeft, dan kunt u deze hier kwijt.
yoyo

Bericht door yoyo » za nov 24 2007 12:31 pm

Frederix,

Volgens mij zit je op het verkeerde forum.
Mijns inziens is een NIKON forum voor NIKON hardware. Een CANON forum voor CANON hardware en een Foto forum voor Foto's...

Probeer hier eens : http://www.dutchphotozone.com/

SwederD70
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Bericht door SwederD70 » za nov 24 2007 12:39 pm

Volgens mij is dit ook een Nikon om Nikon foto's te laten zien en te bespreken.....en over fotografie te babbelen...

---------------
{topic blijft een boeiende discussie...}
Niet Ziet Jij Wat Zie Zie, Ik Ik

https://www.flickr.com/photos/roder16078/

Frederix

Bericht door Frederix » za nov 24 2007 12:40 pm

yoyo schreef:Frederix,

Volgens mij zit je op het verkeerde forum.
Mijns inziens is een NIKON forum voor NIKON hardware. Een CANON forum voor CANON hardware en een Foto forum voor Foto's...

Probeer hier eens : http://www.dutchphotozone.com/
Hoi Yoyo,

Dat begrijp ik niet. Ik heb mijn reacties in dit draadje eens teruggelezen. In één reactie heb ik gezegd dat ik met een Canon EOS 650 met een Canon 35-70 mm objectief heb gefotografeerd en nu met een Nikon F100 fotografeer.

Zit ik daarom op het verkeerde forum?? Of mis ik een stukje . . . :?: :?: :?:

Frederix

Bericht door Frederix » za nov 24 2007 12:45 pm

SwederD70 schreef:Volgens mij is dit ook een Nikon om Nikon foto's te laten zien en te bespreken.....en over fotografie te babbelen...

---------------
{topic blijft een boeiende discussie...}
Hoi SwederD70,

Hoe zien Nikon-foto's er dan uit?? Is dit een Nikon-foto of een Canon-foto?
:lol:

Afbeelding

Brenzef
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Brenzef » za nov 24 2007 1:05 pm

Wacht even,
De discussie lijkt om te buigen naar een andere dan de oorspronkelijke.

Even los van het merk kamera, want dat doet er niet toe in de oorspronkelijke discussie.

Waar het om gaat is hoe je de krenten uit de pap kunt blijven halen, vernieuwend kunt zijn "hier", in je eigen leefomgeving, maar ook als je in een omgeving komt waar alles nieuw voor je is.

Waarom val je snel terug op het bekende, dezelfde soort foto's met een gedachte die vanaf hetzelfde startpunt lijken te komen.

Je zou het zonder kamera kunnen bedenken.
hoe ga jij (zonder kamera) het speciale ontdekken in je eigen en in een andere omgeving waar je (STEL dat je een kamera bij je had) een foto van zou kunnen maken.

Dus vanaf nu: iedereen die het over merken, lenzen en bodies heeft heeft geen flauw benul waar het over gaat. :wink: :wink: :wink: :wink:

Frederix

Bericht door Frederix » za nov 24 2007 1:17 pm

Brenzef schreef:Wacht even,
De discussie lijkt om te buigen naar een andere dan de oorspronkelijke.

Even los van het merk kamera, want dat doet er niet toe in de oorspronkelijke discussie.

Waar het om gaat is hoe je de krenten uit de pap kunt blijven halen, vernieuwend kunt zijn "hier", in je eigen leefomgeving, maar ook als je in een omgeving komt waar alles nieuw voor je is.

Waarom val je snel terug op het bekende, dezelfde soort foto's met een gedachte die vanaf hetzelfde startpunt lijken te komen.

Je zou het zonder kamera kunnen bedenken.
hoe ga jij (zonder kamera) het speciale ontdekken in je eigen en in een andere omgeving waar je (STEL dat je een kamera bij je had) een foto van zou kunnen maken.

Dus vanaf nu: iedereen die het over merken, lenzen en bodies heeft heeft geen flauw benul waar het over gaat. :wink: :wink: :wink: :wink:
Hoi Brenzef,

klopt, de discussie gaat nu een heel andere kant uit. Ik denk dat ik mijn punt wel duidelijk heb gemaakt in deze draad. Om te voorkomen dat ik in herhalingen ga vervallen probeer ik niet meer aan dit draadje mee te doen. Ik blijf het nog wel volgen, dus dat kan best lastig worden (het niet reageren bedoel ik dan :wink: )

SwederD70
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Bericht door SwederD70 » za nov 24 2007 4:50 pm

Hoe je vernieuwent kunt blijven en krenten uit de pap halen…

Door op zijn tijd rust te nemen, enkele weken of maanden een onderwerp niet te fotograferen.
Als je iets teveel of tevaak ziet wordt het gewoon, niet meer uitdagend.

Teveel stadswandelingen (zo dicht) op elkaar is ook niet goed voor mijn creativiteit/originaliteit. (staat los van het feit dat ik het goed vind dat ze georganiseerd worden en best gezellig zijn).
Maar GLOW spookt nog in mijn kop en ben ik nog niet mee klaar, zou ik alweer een nieuwe ronde moeten.
En zo heb ik dat ook met andere evenementen, 206club, autoraces….e.d.

Op den duur voel je vanzelf wel weer een drang om iets wat je lang niet hebt gedaan weer wel te gaan doen.
Je hebt in de tussentijd mischien weer nieuwe ideeen opgedaan, nieuwe foto's of technieken gezien of ontdekt die weer een nieuwe draai aan je onderwerp geven.
Niet Ziet Jij Wat Zie Zie, Ik Ik

https://www.flickr.com/photos/roder16078/

luc
Forumlid
Forumlid

Bericht door luc » za nov 24 2007 5:36 pm

Een bekende theoretisch natuurkundige heeft ooit eens gezegd.

Het geheim van creativiteit is het verbergen van je bronnen.

Volgens mij heeft hij gelijk..
Voor mij persoonlijk is het omgaan met andere fotograferende in wat voor vorm dan ook vaak iets wat mijn creativiteit en inzichten veranderd.

Verder doe eens gek, ga eens om 4 uur uit je bed en met je camera op statief richting wat dan ook ongeacht de omstandigheden en doe gewoon wat je voorneemt om te gaan doen.
Life is like A camera Lens.
Focus only on wath's inportant
and you will capture it perfectly
flickr

Marten
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Marten » za nov 24 2007 5:58 pm

luc schreef:Een bekende theoretisch natuurkundige heeft ooit eens gezegd.
Het geheim van creativiteit is het verbergen van je bronnen.
het aanhalen van die uitspraak is niet zo creatief dat jij jouw bron óók moet verbergen.
Het was Einstein

GdP

Bericht door GdP » zo nov 25 2007 1:27 am

xxxxxxx
Laatst gewijzigd door GdP op ma nov 26 2007 4:53 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

yoyo

Bericht door yoyo » zo nov 25 2007 10:51 am

GdP schreef:Als de digitale camera voldoende gevoelig is voor infra rood, dan kan ik gaan experimenteren met infra rood fotografie.
Ga er maar niet vanuit dat de D3 op IR-gebied NIET gevoelig is. In verband met de zwarte tinten hebben ze dat er bij alle camera's na de D70/D2H generatie uitgehaald.

Het kan meestal wel, maar de belichtingstijden gaan extreem oplopen. Je kunt een camera meestal wel laten ombouwen met een ander sensor filter : http://www.lifepixel.com/index.html

Of je haalt het orgineel er alleen maar uit... : http://www.astrosurf.org/buil/d70/ircut.htm

GdP

Bericht door GdP » zo nov 25 2007 2:55 pm

yoyo schreef:
GdP schreef:Als de digitale camera voldoende gevoelig is voor infra rood, dan kan ik gaan experimenteren met infra rood fotografie.
Ga er maar niet vanuit dat de D3 op IR-gebied NIET gevoelig is. In verband met de zwarte tinten hebben ze dat er bij alle camera's na de D70/D2H generatie uitgehaald.

Het kan meestal wel, maar de belichtingstijden gaan extreem oplopen. Je kunt een camera meestal wel laten ombouwen met een ander sensor filter : http://www.lifepixel.com/index.html

Of je haalt het orgineel er alleen maar uit... : http://www.astrosurf.org/buil/d70/ircut.htm
Laatst gewijzigd door GdP op ma nov 26 2007 4:54 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gert Wagelaar

Bericht door Gert Wagelaar » zo nov 25 2007 3:38 pm

En dat gaat nu eenmaal gemakkelijker met een camera waarmee je niet voor gek loopt.
Heb altijd het idee dat ik met mijn D200 en zoom 80 400 mm voor lul loop, de mannen, sorry hoor, maar het zijn vaak mannen, die willen laten zien wat ze hebben hangen hem dan ook altijd voor hun (dikke) buik, ik stop hem maar gauw weg in de tas, het liefst zou ik met een meetzoeker Leica en een vast objectief in de zak op fotojacht gaan.

Heb met een zoomlens sowieso een haat liefde verhouding, makkelijk omdat je een prime-set kan thuis laten, bijvoorbeeld bij een 80 400 scheelt dat al gauw 3 lenzen (85, 180 400) dus minder gewicht, maar op de camera zit je maar onrustig te kaderen, en ga je vanuit hetzelfde standpunt totaal en veraf schieten, als ik dan later terugkijk naar de resultaten dan blijk ik de beste opnames rond de 85mm te hebben gemaakt,, waarom dan zoomen, met een groothoekzoom merk ik dat bijvoorbeeld nog meer, mijn 12 24 mm zoom staat standaard op 12mm. Meer is gewoon niet beter voor mij, minder is goed genoeg. Mooi topic en goede discussie, je haalt de echte fotografen er nu uit.

Gert Wagelaar

Bericht door Gert Wagelaar » zo nov 25 2007 3:42 pm

Dat is niet mijn ervaring. Via een matig objectief maak je matige foto's. Ook al is de foto qua onderwerp e.d. nog zo geslaagd. Hij blijft matig.

Hoogste graad van onzin.......

GdP

Bericht door GdP » zo nov 25 2007 3:48 pm

xxxxxxxx
Laatst gewijzigd door GdP op ma nov 26 2007 4:54 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten

Terug naar “Vragen en tips over foto's en fotograferen”