whoami schreef:Hoi,
Ik ga februari weer naar Suriname. Ik ben er jaarlijks, soms paar keer per jaar.
Ik heb altijd spullen bij me. En soms ook een extra koffer als ruimbagage met apparatuur.
De eerste keer dat ik in Suriname was (2010) liep ik de hele dag met de camera in mijn hand als een echte tourist.
Maar rovers kunnen je roven voor slechts een tientje, dat is hier in NL niet anders. Mij is nooit wat overkomen, ik wil ook niet zeggen dat het niet gebeurd. Zeg maar. verkeerde plek verkeerde tijdstip.....
Mijn zus en zwager lagen in 2010 lekker te slapen toen er 's nachts om 2:00 opeens 3 mannen aan hun bed stonden die hun met een zgn moordenaar uit bed hebben geslagen (een soort bouten van ± 50cm lang en 3cm doorsnede), ze hebben geprobeerd mijn zus haar knieschijf kapot te slaan, draaide net op tijd weg dus "slechts" een gekneusd been en ze heeft nog een klap met dat ding op haar rug gehad dus ook zwaar gekneusde ribben, mijn zwager hebben ze geprobeerd met zo'n moordenaar op het hoofd te slaan, belande op zijn schouder, gebroken sleutelbeen en gebroken schouderkapje. Mijn zus moest met een pistool op haar hoofd alle spullen (t/m hun toilettassen aan toe) in een tas doen. Zwager was ondertussen in gevecht met een van de andere overvallers, de 3e stond op uitkijk. Zus en zwager hadden geen extreem dure spullen bij zich maar de overvallers hadden hun (achteraf) wel een poos geobserveerd en wisten dus dat ze een fototoestel hadden, en allebei een telefoon en van die computerspelletjes enz. (overvallers zijn overigens gepakt en veroordeeld tot 7 jaar gevangenis)
Zo gewelddadig hoor je in Nederland niet veel, alleen bij mensen met veel geld. Alles wat je aan apparatuur meeneemt is voor Surinamers veel qua waarde. GA er niet mee op je terras zitten spelen, ga niet met je laptop pen en bloot zitten, kortom wat ik al eerder schreef pronk niet met alles wat je bij je hebt.