Da's handig

Discussies over al het andere dat je bij fotografie nodig hebt. Denk aan tassen, filters, etc.
justme
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee

Re: Da's handig

Bericht door justme » za jan 30 2016 10:17 am

Frankie schreef:Ziet er leuk uit, maar in de demo zie je dat het koppelstuk (het makkelijkst) gebruikt wordt zonder afdekdop. Dan is de bovenkant een mooi stof-verzamelbakje. Objectief erop, omdraaien en het stof komt in je objectief :shock: en later in je body :twisted:
En ook de camera zonder objectief hangt er ondertussen aardig uitnodigend bij voor potentiële sensorvuiltjes.
Wat mij betreft geen overtuigende demo, maar misschien valt het mee :D
Wat een show stopper inderdaad.

Daarnaast, waarom zou je zo een lens los naast je dragen, onbeschermd en al bungelend/zwierend.

Met een tas gaat het net zo snel:

- Tas open, lens omhoog zetten, dop losdraaien,
- lens van camera halen, en naast de vervanger rechtopzetten,
- daarna gelijk de dop overplaatsen van nieuw naar oude lens, nog niet vastdraaien. ( geen extra hand vrij, omdat ik de body met spiegel/opening naar beneden vasthoud )
- Nieuwe lens op body schroeven, en daarna dop op oude lenx vastzetten, en de tas weer sluiten.

JvdKooij
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door JvdKooij » za jan 30 2016 10:34 am

Wiebe,
ik kan me zo voorstellen dat tijdens een huwelijksreportage of zo dat wel heel handig kan zijn.
Voor een natuurfotograaf bijvoorbeeld zal het geen enkele togevoegde waarde hebben.
Groetjes,
Jaap

justme
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door justme » za jan 30 2016 3:16 pm

Ja dat lijkt me een prima, besloten, situatie waarbij je met één body, toch snel kunt wisselen.
Maar ik zou wel willen dat hij stil aan je lijf hangt en niet met die bengelende strap.

Plaats reactie

Terug naar “Overige fotoapparatuur”