Hallo,
Ik ben aan het kijken voor een reflectiescherm, voor portret en dierenfotografie (waaronder ook paarden)
Nu vroeg ik mij af welk formaat ik het beste kan gaan aanschaffen en ovaal of rond?
Ben wel van mening dat ik wit en zilver in 1 wil gaan halen.
Iemand nog suggesties of tips?
Welk reflectiescherm?
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Welk reflectiescherm?
D7200 || 35mm prime 1.8f ||
- drumsix
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
- Contacteer:
Re: Welk reflectiescherm?
Vorst scherm voor de voorruit bij de action, 1,49 euro. Zelf opspannen en klaar.
Bij een paard zou ik niet iets nemen waarin hij zichzelf gaat zien
En knisperen of te makkelijk dichtvouwen is ook niet handig
Ik denk dat rond het makkelijkst is om in de hand te houden zonder gekke reacties
En knisperen of te makkelijk dichtvouwen is ook niet handig
Ik denk dat rond het makkelijkst is om in de hand te houden zonder gekke reacties
- ATOR
- Clublid
- Ervaringsniveau: ****
- Contacteer:
Voor een paard en portret zou ik een groot ovaal reflectiescherm nemen. Hoe groter het scherm, hoe zachter en natuurlijker de reflectie is. Ik heb zo'n 5 in 1 zelfuitklappend 120cm scherm dat je als zilver, goud, zebrastrepen zilver en goud, wit en diffuser kunt gebruiken. Je hebt ze ook als goud, zilver, wit, zwart en diffuser. Een assistent erbij is wel een vereiste. Oh ja, en oefen thuis even op het inklappen, de speciale manier van draaien en vouwen moet je even door hebben.
Als je geen mooi licht hebt om te reflecteren kun je altijd een flitser op je camera gebruiken als de te reflecteren lichtbron. Dan heb je een vergelijkbaar effect als een 120cm softbox op je flitser.
Een vorstscherm lijkt me nogal wat gedoe. Je moet een frame vinden/meenemen waar je het strak op moet kunnen spannen want bij kreukels en oneffenheden krijg je hotspots in de reflectie. Zo'n 5in1 scherm van 120cm klapt in één keer netjes strak uit en moet je voor iets van €30 wel kunnen vinden.
Als je geen mooi licht hebt om te reflecteren kun je altijd een flitser op je camera gebruiken als de te reflecteren lichtbron. Dan heb je een vergelijkbaar effect als een 120cm softbox op je flitser.
Een vorstscherm lijkt me nogal wat gedoe. Je moet een frame vinden/meenemen waar je het strak op moet kunnen spannen want bij kreukels en oneffenheden krijg je hotspots in de reflectie. Zo'n 5in1 scherm van 120cm klapt in één keer netjes strak uit en moet je voor iets van €30 wel kunnen vinden.
- Hans Braakhuis
- Forumlid
- Contacteer:
Binnen: op de rommelmarkt een diascherm.
Buiten waait dat om.
Buiten waait dat om.