Een d80 goedkoper in duitsland!
Een d80 goedkoper in duitsland!
Ter informatie..
Een fotozaak in Aachen heeft momenteel een aanbieding, dat met 100 euro cash-back die je terugkrijgt en wat quantumkorting je een d80 body kunt kopen voor 525,- euro (625,- maar na aftrek van 100 euro die je cash terugkrijgt 525,-)
Een d80 kit met 18-70 kost daar momenteel 799 euro bij afname van grote hoeveelheden, na diezelfde aftrek 699 euro.
Gezien een goede kennis van me hier regelmatig grote hoeveelheden haalt kwam ik aan deze informatie.
Wellicht handig voor mensen die een d80 overwegen.
Het adres van de fotowinkel in kwestie:
AC- Foto
Handels-Gesellschaft mbH
Annuntiatenbach 30
52062 Aachen
Germany
Telefon: +49 (0) 241-30007
Telefax: +49 (0) 241-24608
Mo-Fr: 8:30-18:30
Sa: 10:00-14:00
Geldt alleen pas bij afname van meer dan 30 kits en meer dan 40 body's
Ook goed nieuws, de kennis in kwestie verkoopt ze als warme broodjes dus gaat regelmatig naar duitsland toe om ze daar te halen.
Bij animo kan ik er wel een laten meenemen. Je kunt ook proberen om zelf de winkel te benaderen om te kijken of je de korting in kwestie ook kunt krijgen als je er minder koopt.
Ik mag geen advertentie plaatsen, dus dat doe ik ook niet, ik wil jullie na overleg met een van de mods alleen laten weten.
Een fotozaak in Aachen heeft momenteel een aanbieding, dat met 100 euro cash-back die je terugkrijgt en wat quantumkorting je een d80 body kunt kopen voor 525,- euro (625,- maar na aftrek van 100 euro die je cash terugkrijgt 525,-)
Een d80 kit met 18-70 kost daar momenteel 799 euro bij afname van grote hoeveelheden, na diezelfde aftrek 699 euro.
Gezien een goede kennis van me hier regelmatig grote hoeveelheden haalt kwam ik aan deze informatie.
Wellicht handig voor mensen die een d80 overwegen.
Het adres van de fotowinkel in kwestie:
AC- Foto
Handels-Gesellschaft mbH
Annuntiatenbach 30
52062 Aachen
Germany
Telefon: +49 (0) 241-30007
Telefax: +49 (0) 241-24608
Mo-Fr: 8:30-18:30
Sa: 10:00-14:00
Geldt alleen pas bij afname van meer dan 30 kits en meer dan 40 body's
Ook goed nieuws, de kennis in kwestie verkoopt ze als warme broodjes dus gaat regelmatig naar duitsland toe om ze daar te halen.
Bij animo kan ik er wel een laten meenemen. Je kunt ook proberen om zelf de winkel te benaderen om te kijken of je de korting in kwestie ook kunt krijgen als je er minder koopt.
Ik mag geen advertentie plaatsen, dus dat doe ik ook niet, ik wil jullie na overleg met een van de mods alleen laten weten.
-
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Leuk als je een handeltje wilt beginnen.marx schreef: Geldt alleen pas bij afname van meer dan 30 kits en meer dan 40 body's
Echt goedkoop zijn ze niet als je kijkt naar de prijzen per stuk.
link AC foto
Hoe zit het met garantie? Ik werk zelf bij een importeur voor scheepsnavigatie-en communicatieapparatuur en we krijgen regelmatig te maken met parallelimport. Ondanks het feit dat er wereldwijde garantie op onze spullen zit, ben je als importeur niet verplicht garantie te verlenen indien de goederen in het buitenland gekocht zijn.
Uit de VS is het helemaal goedkoop met de lage dollar, alleen zit er dan geen CE keur op en dan is de discussie al helemaal snel gesloten...
Uit de VS is het helemaal goedkoop met de lage dollar, alleen zit er dan geen CE keur op en dan is de discussie al helemaal snel gesloten...
- Onno
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Daar wordt hier flink over van gedachten gewisseld: http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... php?t=6131m@®© schreef:Hoe zit het met garantie? Ik werk zelf bij een importeur voor scheepsnavigatie-en communicatieapparatuur en we krijgen regelmatig te maken met parallelimport. Ondanks het feit dat er wereldwijde garantie op onze spullen zit, ben je als importeur niet verplicht garantie te verlenen indien de goederen in het buitenland gekocht zijn.
Ik kan het me voorstellen, daar heb ik zelf ook twijfels over gehad totdat ik NSP belde.
Zij gaven me aan dat duitsland hier garantie heeft en dat je het kunt zien op de garantie kaart bijgeleverd (als daar nikon europe bv staat, is het geen garantie, op NL en duitse modellen staat echter Nikon Netherlands BV, dus na registreren heb je gewoon recht op garantie volgens het NSP).
Het enige minpunt is dat je dus direct naar NSP te beverwijk moet rijden met de camera, in plaats dat je winkelier hem verzend voor je.
Zij gaven me aan dat duitsland hier garantie heeft en dat je het kunt zien op de garantie kaart bijgeleverd (als daar nikon europe bv staat, is het geen garantie, op NL en duitse modellen staat echter Nikon Netherlands BV, dus na registreren heb je gewoon recht op garantie volgens het NSP).
Het enige minpunt is dat je dus direct naar NSP te beverwijk moet rijden met de camera, in plaats dat je winkelier hem verzend voor je.
Dat kan ik alleen maar beamen, feit is wel dat de boel goed werkt, en niet gestoeln is volgens de politie/justitie hier en in duitsland.
(ik was ook zo wantrouwig als ieder ander denk ik, totdat ik geen haken en ogen kon ontdekken en alles gechecked had.)
Grootste nadeel in mijn ogen is een duits boekje.
PDF kun je downloaden, maar leest toch anders.
Waar ik later aan dacht, misschien komt er toch wel eerder een opvolger van de d80 en wil de winkel daarom van een (te) grote voorraad af.
(ik was ook zo wantrouwig als ieder ander denk ik, totdat ik geen haken en ogen kon ontdekken en alles gechecked had.)
Grootste nadeel in mijn ogen is een duits boekje.
Waar ik later aan dacht, misschien komt er toch wel eerder een opvolger van de d80 en wil de winkel daarom van een (te) grote voorraad af.
- Corné Goud
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Er is eens een draadje geweest waarin stond dat je met een Duitse camera via Nikon NL aan een Nederlandse handleiding kon komen. Ik heb gezocht naar het draadje maar kon het niet meer vinden.marx schreef: Grootste nadeel in mijn ogen is een duits boekje.
Irwan
Over het garantieverhaal... In zn algemeenheid heb je als koper van een product bepaalde rechten, vastgelegd in het Nieuw Burgelijk Wetboek.
Daarin staat bijvoorbeeld dat je als consument recht hebt op 24 maanden garantie op bepaalde duurzame consumptiegoederen. (lijkt me dat Nikon daar aan voldoet, aan die omschrijving)
Zelfs als een fabrikant 12 maanden fabrieksgarantie biedt, kun je toch beroep doen op dat artikel en 24 maanden verlangen. Het probleem zitm er in dat je de kans loopt om er voor naar een rechter te moeten. Een garantiebewijs waar op staat dat je 2 jaar garantie hebt, maakt aan die onzekerheid een eind. Kijk eens op de site van Konijnenberg: 24maanden voor Belgie, 12 voor NL. Slaat toch nergens op? Is gewoon gemakzucht van de NL importeur. Het probleem zit m in de commerciele belangen: Nikon NL heeft geen zin om service te verlenen naar een klant die een Nikon Europa product heeft gekocht, omdat NL er geen marge op heeft kunnen maken. Als je staat voor je product, dan verleen je service aan de klant die dat product gekocht heeft vind ik. Waar dan ook in Europa...
Daarin staat bijvoorbeeld dat je als consument recht hebt op 24 maanden garantie op bepaalde duurzame consumptiegoederen. (lijkt me dat Nikon daar aan voldoet, aan die omschrijving)
Zelfs als een fabrikant 12 maanden fabrieksgarantie biedt, kun je toch beroep doen op dat artikel en 24 maanden verlangen. Het probleem zitm er in dat je de kans loopt om er voor naar een rechter te moeten. Een garantiebewijs waar op staat dat je 2 jaar garantie hebt, maakt aan die onzekerheid een eind. Kijk eens op de site van Konijnenberg: 24maanden voor Belgie, 12 voor NL. Slaat toch nergens op? Is gewoon gemakzucht van de NL importeur. Het probleem zit m in de commerciele belangen: Nikon NL heeft geen zin om service te verlenen naar een klant die een Nikon Europa product heeft gekocht, omdat NL er geen marge op heeft kunnen maken. Als je staat voor je product, dan verleen je service aan de klant die dat product gekocht heeft vind ik. Waar dan ook in Europa...