Experimenteren met licht....

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
Kaatje

Experimenteren met licht....

Bericht door Kaatje » zo nov 25 2007 10:23 pm

Vandaag broer, schoonzus en mijn lieve nichtje voor de camera gehad. De belichting was een uitdaging! Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden?!

Afbeelding
1

Afbeelding
2

Afbeelding
3

Afbeelding
4

a90
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door a90 » zo nov 25 2007 10:51 pm

Belichting is wel ok alhoewel er op foto 1 rechts een vreemde kleur is in de achtergrond. Verder leuke portretten,2 vind ik de leukste.

Tussen foto 3 en 4 zit nog aardig wat verschil in licht, probeer het constant te houden ! :)
D50 met 18-55 in een Vanguard tasje en nog wat Nikon spul

A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"

GdP

Bericht door GdP » zo nov 25 2007 11:22 pm

Die foto’s zijn wel geslaagd hoor Erica.

Persoonlijk had ik de foto’s van je nichtje aan de linkerkant wat meer ruimte gegeven. Er is gewoon aan die kant te veel af. Dat was mijn eerste gedachte toen ik de foto’s zag.

Riemke
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Riemke » zo nov 25 2007 11:26 pm

Wat voor belichting heb je gebruikt? Pittig dametje, je nichtje :D Foto 2 springt eruit voor mij.
The single most important component of a camera is the twelve inches behind it.

Nicole
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Nicole » ma nov 26 2007 11:49 am

Foto 2 vind ik de leukste omdat ze daar spontaan op is !!

Bij 1 zit er een licht achter je broer.

Mooi gedaan Erica.
NAS Buikpijn

Kaatje

Bericht door Kaatje » ma nov 26 2007 12:20 pm

De belichting heb ik gedaan met twee lampen van Ikea :-) En de achtergrond is gewoon een muur in ons huis.

Achter de hocker waarop ze zitten stond een prullebak met daarop een klein tafellampje en vanuit de camera bekeken heb ik links een lamp met allemaal sprieten met kleine lampjes neergezet. Verder geflitst met een sb400.

Het was dus echt een experiment. Er zijn veel foto's goed gelukt maar bij een aantal zag je schaduwen van hun op de muur. Doordat de ruimte heel beperkt was zijn de foto's ook krap gecropt. Ergens rechts boven hangt het kastje van de cv, om maar eens een voorbeeld te geven.

Bij foto 1 zie je dus wat licht van het lampje wat achter hun stond. Het verschil in het licht wat je ziet tussen de foto's van mijn nichtje, dat is nu ook wel verklaarbaar denk ik.

Het was in iedergeval leuk experimenteren en als ik binnenkort weer bij hun op visite ben zal er vast wel een en ander aan de muur hangen.

Mijn nichtje is 3 jaar, en het is echt ook wel een uitdaging om van zo'n kleintje foto's te maken. Ik ben echt met haar aan het spelen geweest en ze deed leuk mee. Ze ging lekker gekke bekken trekken en fotomodel spelen.

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”