Modellen en skating tijdens Zoom Experience

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Cees
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Cees » zo nov 25 2007 9:52 pm

Canon en Zoom hebben duidelijk zuinig aan gedaan, wat een lellekerds! :evil: :twisted:

Blij dat ik naar Deventer ben gegaan :D

Groet, Cees
Groet, Cees

Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Re: Modellen en skating tijdens Zoom Experience

Bericht door Patrick » ma nov 26 2007 12:37 am

Smilda.NET schreef:Modellen en skating tijdens Zoom Experience.
Je hebt de modelletjes niet erg voordelig laten uitkomen Smilda! :mrgreen:

Ze waren wel vrijwel allemaal een beetje te Barbie-achtig, maar ik heb toch wel leuke plaatjes van de dames. Wellicht post ik wel eens wat hier... 8) 8)

Al met al heb ik me eigenlijk best wel vermaakt moet ik zeggen. Vooral leuk om te zien dat er veel meer leipe figuren rondlopen met hele grote camera's (véél groter dan de mijne) en dito lenzen. En als ik dan zie wat en hoe ze fotograferen dan zijn de de spullen duidelijk niet echt "waard". :twisted:

Maar de sfeer was er best leuk; je bent toch een beetje onder elkaar. En er liep echt heel veel Nikon geel rond. Volgens mij niet minder dan C@n0n!!!
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

mikemix

Bericht door mikemix » ma nov 26 2007 8:07 am

Ik zou zeggen, laat eens wat zien.

De Put

Bericht door De Put » ma nov 26 2007 9:10 am

Ik was niet onder de indruk van de beurs...
Direct na de entree stond het paradepaardje. Een enorme tank water met een duiker erin en wat onderwater cameraatjes. Vanwege de beroerde kwaliteit van het raamwerk en opgeplakt plastic was er van buitenaf niets van te maken en de binnenkant was dermate oninteressant dat iedereen er zo voorbij liep.
Vervolgens stonden er wat stands waarvan die van Olympus het meest in het oog sprong en daarna de Kamera Express stand. De eerste had een DJ draaien en de tweede had de reeds besproken modellen rondhuppelen. Beide dames waren mij toch wat te ordinair en stonden in effen zwarte slip (met afzichtelijke KE sticker in hun kruis geplakt) en bh een beetje rond te draaien zonder echt mooi te zijn. Bovendien hadden ze het zichtbaar niet echt naar hun zin.... begrijpelijk.
Nikon had zo'n 4m2 gereserveerd achter de KE stand en had daar inderdaad de D3 en D300 staan op statief met een enorm telecanon erop. Aan de ene kant doodzonde omdat ze 'verdwenen' in de drukte, aan de andere kant werd door de toeter wel voorkomen dat iedereen het ding op zou pakken.
Tegenover KE stond een gedeelte afgezet met klapstoeltjes voor de workshops. Te klein, beroerd geluid en niet gescheiden van de drukte... ik ben er maar voorbij gelopen. Verder stond er in die hal nog een stukje met wat auto's gevuld met aardige dames.

In de andere zaal was het beter. Sony had een prachtige stand... stiekem toch mooi dat nieuwe glaswerk van Sony waarbij we verrast werden door een schitterende dame die acrobatische toeren uithaalde hangend in een doek boven de stand. Vele malen mooier/stijlvoller om te zien dan de dames van KE.
Verder was het overal echt veel een veel te druk. Velbon had een stand met statieven en LowePro tassen waar echt geen doorkomen aan was. Manfrotto had een stand, maar verkochten niets... jammer. HP boodt de mogelijkheid direct printen, maar ondersteunde geen RAW direct uit de camera...

Het leukste was toch wel de skatebaan... al was het alleen maar om echt honderden fotografen met enorm telegeweld te zien spartelen om een skater vast te leggen terwijl dit op straat toch echt veeeeel eenvoudiger kan. Grappig om te zien hoeveel mensen een 70-200 f/2.8 of 300 f/4 denken nodig te hebben (om maar niet te zwijgen over de canon toeters) om een skater op drie meter afstand vast te leggen. Ik was blij met mijn 50mm1.8 waar beduidend betere plaatjes uit kwamen dan uit de combi 30D + 70-200 F/4L IS + ext Flits van mijn collega :-)

Na 2,5 uur heb ik het maar voor gezien gehouden. Even Utrecht in voor een broodje Mario en een bezoek aan de Apple store en daarna lekker naar mijn gezinnetje toe om foto's te maken ipv me te vergapen aan gear die ik niet nodig heb (en de mensen die ik ermee heb zien stuntelen kennelijk ook niet).

Groeten,
Remco

Gino
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Gino » ma nov 26 2007 10:52 am

Als ik dit allemaal zo lees ben ik blij dat ik niet geweest ben (kon ook niet want lig nog steeds plat met rugpijn)
Maar ik denk dat de mensen in Deventer een leukere zondag gehad hebben.

Mvg, Gino
"Every man dies, not every man really lives!!!" - William Wallace

http://www.flickr.com/photos/nikongino/

Patrick
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Patrick » ma nov 26 2007 11:29 am

mikemix schreef:Ik zou zeggen, laat eens wat zien.
Dat heb ik: http://www.nikon-club-nederland.nl//for ... php?t=6208

62 Kijkers tot nu toe, geen reakties... En ik hoopte zo op wat kritieken, positief danwel negatief! :cry:
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

Patrick
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Patrick » ma nov 26 2007 11:49 am

De Put schreef:Ik was niet onder de indruk van de beurs...
Direct na de entree stond het paradepaardje. Een enorme tank water met een duiker erin en wat onderwater cameraatjes. Vanwege de beroerde kwaliteit van het raamwerk en opgeplakt plastic was er van buitenaf niets van te maken en de binnenkant was dermate oninteressant dat iedereen er zo voorbij liep.
Dat was dus niet het hoogtepunt. Ik zag de grap er inderdaad ook niet van.
De Put schreef:Vervolgens stonden er wat stands waarvan die van Olympus het meest in het oog sprong en daarna de Kamera Express stand. De eerste had een DJ draaien en de tweede had de reeds besproken modellen rondhuppelen. Beide dames waren mij toch wat te ordinair en stonden in effen zwarte slip (met afzichtelijke KE sticker in hun kruis geplakt) en bh een beetje rond te draaien zonder echt mooi te zijn. Bovendien hadden ze het zichtbaar niet echt naar hun zin.... begrijpelijk.
Herkenbaar. De kunst is dat toch niet te tonen in je foto's. Ik heb toch wel een paar foto's van ze die niet zo heel slecht waren. Maar je hebt gelijk; ook zij waren niet het hoogtepunt van de dag... ;-)
De Put schreef:Nikon had zo'n 4m2 gereserveerd achter de KE stand en had daar inderdaad de D3 en D300 staan op statief met een enorm telecanon erop. Aan de ene kant doodzonde omdat ze 'verdwenen' in de drukte, aan de andere kant werd door de toeter wel voorkomen dat iedereen het ding op zou pakken.
Ik begreep van de jongens op de stand dat ze er niet zeker van waren of ze D3's en D300's zouden hebben om te tonen, en het daarom low profile hebben gehouden. Uiteindelijk was het spul toch te betasten, en ik moet zeggen dat ze beide indrukwekkend waren. Met name de snelheid en gigantische schermen achterop (ik heb een D70...).

Een ander hoogtepuntje voor mij: de 24-70 f/2.8. Wat een lens zeg. De autofocus is van een andere wereld. Zo snel, echt onhoorbaar. Ongelooflijk. Hij zal waarschijnlijk echter nooit een plekje krijgen in mijn tas, maar als je een D3 koopt, dan hoort zoiets er volgens mij wel op te zitten!

En ze waren nog gul ook. Leuke D300 speltjes, en gratis vuil verwijder pennen. Toch leuk!
De Put schreef:Tegenover KE stond een gedeelte afgezet met klapstoeltjes voor de workshops. Te klein, beroerd geluid en niet gescheiden van de drukte... ik ben er maar voorbij gelopen.
Daar ben ik ook inderdaad snel voorbij gelopen. ;-)
De Put schreef:In de andere zaal was het beter. Sony had een prachtige stand... stiekem toch mooi dat nieuwe glaswerk van Sony waarbij we verrast werden door een schitterende dame die acrobatische toeren uithaalde hangend in een doek boven de stand. Vele malen mooier/stijlvoller om te zien dan de dames van KE.
Ik vond alleen de achtergrond heel erg storend; zo'n geel Sony doek rondom maakte het wel wat lastig. Ik heb toch nog een aardige plaat weten te scoren (ondanks de drukte), zie bovengegeven link.
De Put schreef:Het leukste was toch wel de skatebaan... al was het alleen maar om echt honderden fotografen met enorm telegeweld te zien spartelen om een skater vast te leggen terwijl dit op straat toch echt veeeeel eenvoudiger kan. Grappig om te zien hoeveel mensen een 70-200 f/2.8 of 300 f/4 denken nodig te hebben (om maar niet te zwijgen over de canon toeters) om een skater op drie meter afstand vast te leggen. Ik was blij met mijn 50mm1.8 waar beduidend betere plaatjes uit kwamen dan uit de combi 30D + 70-200 F/4L IS + ext Flits van mijn collega :-)
Ik heb ook met m'n toeter gestaan... totdat m'n batterijen van m'n flitser op waren. Toen nog een paar minuten met de 50mm 1.8 gestaan. Het was leuk, maar je was wel erg afhankelijk van wat die gasten precies deden op welk moment, dus je moest een mazzel hebben met je foto's. Maar mijn favoriete plekjes waren steeds bezet, dus het was er niet ideaal.
De Put schreef:ipv me te vergapen aan gear die ik niet nodig heb (en de mensen die ik ermee heb zien stuntelen kennelijk ook niet).
Ik zag inderdaad ook heel wat mensen die hun apparatuur niet waard waren. Ik heb gasten gezien met setjes van vele, vele duizenden Euro's waar het vanaf droop dat ze er niet echt mee uit de voeten konden.

Maar ik vond het al met al best een leuke dag. Inderdaad, het was druk. Maar als je een beetje je best doet, dan viel er best wat leuks te doen. En het was gewoon leuk om te zien dat ik helemaal niet zo'n freak ben met mijn hobby; er zijn veel meer van ons soort figuren! :mrgreen: :mrgreen:

De Put

Bericht door De Put » ma nov 26 2007 12:37 pm

PatrickP schreef:...het was gewoon leuk om te zien dat ik helemaal niet zo'n freak ben met mijn hobby; er zijn veel meer van ons soort figuren! :mrgreen: :mrgreen:
AMEN!!!

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”