D610 of D750
- justme
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Re: D610 of D750
Het nabeschouwen van foto's, of het instellen van je camera aan de keukentafel is in combinatie met het kantelbaar scherm overigens best een uitkomst.
- Cornerstone
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Gewoon die 750 halen, dat is toch wat je wilt en terecht.
-
- Forumlid
Maar dan toch alleen als je een foto van de keukentafel wilt maken.wiebeterpstra schreef:....het instellen van je camera aan de keukentafel ....
- iwan073
- Forumlid
Klopt, ik heb ook wat op youtube zitten kijken over vergelijkingen tussen de 50mm 1.4 en 1.8ReneG schreef:Qua objectief kun je misschien nog wel iets besparen: Neem de AF-S 50/1.8. Ik heb al ettelijke reviews gelezen waaruit blijkt dat de nieuwere 50 1.8 de 1.4 overtreft op vele vlakken behalve Bokeh, en zeker bij de grotere lensopeningen...
Ik ga maar voor de 1.8. Scheelt gelijk weer wat euries voor de D750 waar ik toch maar voor ga sparen. Wie weet komt tegen die tijd de D760 wel uit?

Even serieus, om de hoeveel tijd komt Nikon met upgrades van hun cameras? 2 jaar? 3 jaar? Langer.....?
- - - - -
- Nikon AF-S 50mm f/1.8G
- SanDisk 64GB SDXC Extreme Pro
- Ad B
- Forumlid
Hoi,
voor mij kwam een Nikon FF pas in beeld met de D750...
Nadat ik van Dpreview een NEF testfoto op ISO 12.800 gedownload had en naar eigen behoeven bewerkt.
Ik had nog nooit zo'n hoge ISO foto op m'n Pc gehad.
De haren op m'n rug stonden rechtop... (en da's een redelijk bontje...
)
Waarom de D750?
Simpel, om z'n kantelbaar scherm...
Voor mij een must!
Iwan, ga d'r voor!
Ben je niet bang voor "grijze" import, heb je de D750 voor €1550,- à €1600,-.
Succes.
Ad B
voor mij kwam een Nikon FF pas in beeld met de D750...
Nadat ik van Dpreview een NEF testfoto op ISO 12.800 gedownload had en naar eigen behoeven bewerkt.
Ik had nog nooit zo'n hoge ISO foto op m'n Pc gehad.
De haren op m'n rug stonden rechtop... (en da's een redelijk bontje...

Waarom de D750?
Simpel, om z'n kantelbaar scherm...

Iwan, ga d'r voor!
Ben je niet bang voor "grijze" import, heb je de D750 voor €1550,- à €1600,-.
Succes.
Ad B
---
- plincky
- Forumlid
- Contacteer:
Ik zou ook voor de D750 gaan. Is een mooie en goede camera.
Maar zoals al eerder genoemd zal ik voor de 50mm f1.8 gaan en niet de 1.4.
Succes met de keuze!
Maar zoals al eerder genoemd zal ik voor de 50mm f1.8 gaan en niet de 1.4.
Succes met de keuze!
- iwan073
- Forumlid
Wat zijn de risico's met "grijze import"?
- - - - -
- Nikon AF-S 50mm f/1.8G
Of bij onze Oosterburen shoppen.
Met 1ste klas garantie en 30 dagen omruilgarantie.
http://www.amazon.de/Nikon-SLR-Digitalk ... nikon+d750
1799 euro.

Met 1ste klas garantie en 30 dagen omruilgarantie.
http://www.amazon.de/Nikon-SLR-Digitalk ... nikon+d750
1799 euro.
- bredewoldski
- Clublid
- Contacteer:
Met de kennis van nu... Zou ik een D750 kopen.
De AF is beter, kantelbaar scherm en ik kwam er vorige week achter dat de D750 Exposure Preview heeft en een histogram in liveview voor Avondfotografie zeker een meerwaarde.
De AF is beter, kantelbaar scherm en ik kwam er vorige week achter dat de D750 Exposure Preview heeft en een histogram in liveview voor Avondfotografie zeker een meerwaarde.
Laatst gewijzigd door bredewoldski op do feb 18 2016 9:25 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Forumlid
De term is bedacht door degenen die baat hebben bij " witte import".iwan073 schreef:Wat zijn de risico's met "grijze import"?
Voor de rest geen verschil als je niet bang bent wat buiten de dijken te denken.
- Ad B
- Forumlid
Hoi,
het belangrijkste "nadeel" van grijze import is dat je bij moeilijkheden geen beroep kunt doen op garantie in Nederland.
De Nederlandse importeur schrijft in z'n voorwaarden, dat ie zelfs helemaal geen service biedt...
Je zult de camera dan naar de zaak moeten sturen, waar je 'm gekocht hebt.
Ad B
het belangrijkste "nadeel" van grijze import is dat je bij moeilijkheden geen beroep kunt doen op garantie in Nederland.
De Nederlandse importeur schrijft in z'n voorwaarden, dat ie zelfs helemaal geen service biedt...
Ad B
---
- NielsO
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Contacteer:
Beste Iwan,
Naar mijn idee zou ik gewoon voor de D750 gaan. (Heb um zelf ook)
Zat namelijk ook erg te twijfelen destijds tussen de D610 en D750. Toch erg blij met de uiteindelijke beslissing.
Had totaal niet verwacht dat ik het kantelbare scherm zoveel zou gebruiken. Net zoals de ingebouwde WiFi. Het zijn inmiddels functies waar ik echt niet meer zonder mee kan.
D750 is toch echt een goede High-End FullFrame camera. Het is een prima middenweg tussen de D8XX en D6XX.
Nog even over een objectief, koop de F1.8G in plaats van de F1.4G. Verschil is erg klein en ben er zelf achter gekomen dat de F1.8G ietsje scherper is. (Naar mijn idee) Met het geld wat je hiermee bespaard kun je weer een leuke andere prima of zoomlens mee kopen.
In ieder geval heel goed dat je dilemma met ons deelt. Soms moet je het gewoon even van een ander horen zelfs al weet je het eigenlijk al.
Owja als tip, plaats een draadje in 'Gevraagd & Aangeboden' met de vraag of iemand misschien het betreffende objectief heeft thuis liggen. Tot nu toe is mijn ervaring met de verkoop op dit forum echt super.
Veel succes met je aankoop! Mocht je vragen hebben over de D750 je kunt mij altijd een bericht sturen.
Groeten Niels
Naar mijn idee zou ik gewoon voor de D750 gaan. (Heb um zelf ook)
Zat namelijk ook erg te twijfelen destijds tussen de D610 en D750. Toch erg blij met de uiteindelijke beslissing.
Had totaal niet verwacht dat ik het kantelbare scherm zoveel zou gebruiken. Net zoals de ingebouwde WiFi. Het zijn inmiddels functies waar ik echt niet meer zonder mee kan.
D750 is toch echt een goede High-End FullFrame camera. Het is een prima middenweg tussen de D8XX en D6XX.
Nog even over een objectief, koop de F1.8G in plaats van de F1.4G. Verschil is erg klein en ben er zelf achter gekomen dat de F1.8G ietsje scherper is. (Naar mijn idee) Met het geld wat je hiermee bespaard kun je weer een leuke andere prima of zoomlens mee kopen.
In ieder geval heel goed dat je dilemma met ons deelt. Soms moet je het gewoon even van een ander horen zelfs al weet je het eigenlijk al.
Owja als tip, plaats een draadje in 'Gevraagd & Aangeboden' met de vraag of iemand misschien het betreffende objectief heeft thuis liggen. Tot nu toe is mijn ervaring met de verkoop op dit forum echt super.
Veel succes met je aankoop! Mocht je vragen hebben over de D750 je kunt mij altijd een bericht sturen.
Groeten Niels
- iwan073
- Forumlid
Dank je wel Niels. Dat zal ik zeker doen.
- - - - -
- Nikon AF-S 50mm f/1.8G
- Ad B
- Forumlid
Hoi,
Dat is toch ook gewoon een dijk van een camera.
Maar een keuze voor de D750 is in alle waarschijnlijkheid beter... Zoals in al het voorgaande geschreven.
Succes met je keuze en nadien gewoon heel veel fotofun!
Ad B
Mocht je voor de D610 gaan, maak je echt geen fout...iwan073 schreef:..maar bega ik een fout als ik toch voor de D610 ga?
Ik wil mezelf later niet tegen het hoofd slaan...
Dat is toch ook gewoon een dijk van een camera.
Maar een keuze voor de D750 is in alle waarschijnlijkheid beter... Zoals in al het voorgaande geschreven.
Succes met je keuze en nadien gewoon heel veel fotofun!
Ad B
---
- Cyrus
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Contacteer:
Dat is alleen relevant als je de camera van buiten de EU laat komen. Als je de camera binnen een EU-land aanschaft, heb je gewoon de reguliere garantie via Nikon Nederland.Ad B schreef:Hoi,
Ad B