Objectievendag
Objectievendag
Lectorie salutem,
Als newbee op dit forum, ben ik voornemens een 70-300 objectief aan te gaan schaffen, maar twijfel enigszins tussen de Sigma APO en de Nikon ED. De objectievendag a.s. is natuurlijk dé mogelijkheid om je te laten informeren en te proberen. Nu vraag ik mij af of op de objectievendag ook Sigma objectieven te proberen zijn en of de nieuwe 70-300 VR SWM er ook is. Of dat laatste objectief binnen het budget valt, staat nog te bezien, eerst maar eens afwachten wat de definitieve prijs gaat worden als deze verkrijgbaar is. Daarnaast ben ik nog geen lid van de NCN dus vraag mij af of ik überhaupt binnenkom. Kan je ter plekke lid worden?
Oh enneuh mogen honden ook mee. Ik heb de oppas op een pup van dan 8,5 week oud en dit is natuurlijk een mooie gelegenheid om het beestje indrukken op te laten doen. De poepzakjes gaan mee!
Irwan
Als newbee op dit forum, ben ik voornemens een 70-300 objectief aan te gaan schaffen, maar twijfel enigszins tussen de Sigma APO en de Nikon ED. De objectievendag a.s. is natuurlijk dé mogelijkheid om je te laten informeren en te proberen. Nu vraag ik mij af of op de objectievendag ook Sigma objectieven te proberen zijn en of de nieuwe 70-300 VR SWM er ook is. Of dat laatste objectief binnen het budget valt, staat nog te bezien, eerst maar eens afwachten wat de definitieve prijs gaat worden als deze verkrijgbaar is. Daarnaast ben ik nog geen lid van de NCN dus vraag mij af of ik überhaupt binnenkom. Kan je ter plekke lid worden?
Oh enneuh mogen honden ook mee. Ik heb de oppas op een pup van dan 8,5 week oud en dit is natuurlijk een mooie gelegenheid om het beestje indrukken op te laten doen. De poepzakjes gaan mee!
Irwan
Laatst gewijzigd door Pancarans op vr sep 08 2006 5:46 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Onlinegijs sandberg
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Objectievendag
Beste P...
Als het aan mij ligt worden non-Nikon objectieven bij de ingang in beslag genomen. (grin).
Lid worden kan nog wel op tijd: download het aanbeldingsformulier en betaal de contributie (voor 1/2 jaar) met vermeldiing van jouw naam en "nieuw lid". Wellicht moet de entree voor bataviawerf zelf betalen.
Groeten, Lector
Die vraag over puppies: www.bataviawerf.nl
Als het aan mij ligt worden non-Nikon objectieven bij de ingang in beslag genomen. (grin).
Lid worden kan nog wel op tijd: download het aanbeldingsformulier en betaal de contributie (voor 1/2 jaar) met vermeldiing van jouw naam en "nieuw lid". Wellicht moet de entree voor bataviawerf zelf betalen.
Groeten, Lector
Die vraag over puppies: www.bataviawerf.nl
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Contacteer:
Behalve natuurlijk als het de T van Tokina is....

Man sieht was man weiss - http://www.erfgoedfoto.nl
- roel
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Nee, er zijn geen Sigma of Tokina objectieven op de Nikon clubdag van de Nikon Club Nederland. Om deel te nemen moet je wel lid zijn, zie: http://www.nikon-club-nederland.nl/lid_worden.php
Wat het meenemen van een pup betreft, graag ook informeren bij de organisator vanuit de Nikon Club, niet enkel bij de Bataviawerf. Het kan zijn dat de bijeenkomst niet goed/handig te combineren is met een hond. Voor het informeren bij de organisator, zie mailadres: activiteiten@nikon-club-nederland.nl.
Wat het meenemen van een pup betreft, graag ook informeren bij de organisator vanuit de Nikon Club, niet enkel bij de Bataviawerf. Het kan zijn dat de bijeenkomst niet goed/handig te combineren is met een hond. Voor het informeren bij de organisator, zie mailadres: activiteiten@nikon-club-nederland.nl.
- Hans Braakhuis
- Forumlid
- Contacteer:
De dag wordt georganiseerd door vrijwilligers van de Nikon Club. Ik heb zelf enkele objectieven bij me om te proberen. En je zou een objectief ook mogen proberen op m'n camera. Als dat een objectief van een onbekend merk is, dan moet er wel een condoom over heen, want ik wil geen virus op lopen.Pancaran's schreef:Effe alle gekheid op een stokkie.....
Ik begrijp dus dat er geen Sigma objectieven zijn.
Oh the pup kan mee, heb ze ff gebeld.
De garoeten Irwan
Ik weet niets van onbekende merken. Ik weet alleen dat gebruikers er van meer klachten hebben dan anderen. Wel ben ik ooit eens begonnen met een manuele 20mm van zo'n goedkoper merk. Je moet ergens beginnen. Maar ga met vragen over andere merken naar dat andere merk.
Hans,
Ik begrijp de boodschap...
.
Ben zelf ook van mening dat de Nikon objectieven beter resultaat opleveren, ofschoon ik dit nog nooit vergeleken heb. Naar mijn bescheiden mening zijn de andere merken compatible met verschillende merken en niet geheel afgestemd op de Nikonbody. Juist omdat ik bij vele leden van dit forum zie dat zij gebruik maken van... leek het mij eens aardig om te kijken of ik verschil kan waarnemen in gebruik en kwaliteit. Ik had overigens nog nooit van een FOA (fotografisch overdraagbare aandoening) gehoord. Is jeuk één van de symptomen?
We spreken elkaar volgende week.
Voor Roel; ik heb er een mailtje uit geramd, bedankt voor de tip.
Gr. Irwan
Ik begrijp de boodschap...

Ben zelf ook van mening dat de Nikon objectieven beter resultaat opleveren, ofschoon ik dit nog nooit vergeleken heb. Naar mijn bescheiden mening zijn de andere merken compatible met verschillende merken en niet geheel afgestemd op de Nikonbody. Juist omdat ik bij vele leden van dit forum zie dat zij gebruik maken van... leek het mij eens aardig om te kijken of ik verschil kan waarnemen in gebruik en kwaliteit. Ik had overigens nog nooit van een FOA (fotografisch overdraagbare aandoening) gehoord. Is jeuk één van de symptomen?
We spreken elkaar volgende week.
Voor Roel; ik heb er een mailtje uit geramd, bedankt voor de tip.
Gr. Irwan
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Contacteer:
Ik voel me ernstig gediscrimineerd. Ik hèb geen Nikon objectieven. Bah

Man sieht was man weiss - http://www.erfgoedfoto.nl