Tja; voor mij zijn het beiden een fotografische vastlegging van een herfstbos. (ik heb beide foto's ff naast elkaar, fullscreen, gezet)
De ene is nogal vervormd, door de groothoekvertekening, en de tweede mist scherpte. (?) Blijkbaar is er nog meer gebeurd dan behalve de tonvormige vertekening rechtgetrokken.
Bij dit soort dingen is het altijd lastig om het interessant/spannend vast te leggen. Ik merk het zelf ook heel vaak. Dan ben je zelf op die plek en denk je van "hé, dat ziet er gaaf uit". Je maakt een foto en als je die later terugkijkt, denk je van hmmm, zal wel...
Wellicht dat een laag bij grond standpunt en wat meer spelen met DOF wat kan helpen?
Of proberen dieptewerking te creëren door een verlopend contrast c.q. licht/donkerpartijen. Daar kun je ook in de nabewerking heel veel mee spelen.
Nu is imho het zonnetje ook net iets te fel in beeld en overstraalt net wat teveel.
Zomaar ideetjes. Doe er wat mee, of niet. Of we doen er allemaal het zwijgen toe en roepen alleen maar oh en ah.
BTW: nooit geweten dat ik op
ambachtelijke perfectionistische wijze landschapsfotografie benader. Bedankt voor het compliment!