emdeklerk schreef:De DxO cijfers worden nog leuker als je ze selecteert met de Nikon D700 als camera. 21 punten Tamron, 20 punten Nikkor.
De 70-200mm is voor veel fotografen de ideale lens (binnen het budget) voor sport/actie fotografie. De Nikon heeft een zoveel malen beter autofocus dat het dan weinig uitmaakt welke DxO score er in het lab gehaald wordt. Als de Tamron er veel vaker naast zit dan is het dus niet altijd een goed alternatief...
Een Otus op de D810 scoort ook een stuk hoger, maar dat maakt die combo echt niet geschikt voor alles en iedereen!
Ik snap niet hoe men het over waardevastheid kan hebben als de Tamron zowat de helft van de prijs heeft
Ik blijf het sowieso frappant vinden dat men waardevastheid altijd in percentages gebruikt, want in dat geval is de Nikon inderdaad waardevaster. Maar in harde echte euro's ligt dat vaak heel anders. Ik vind het altijd maar oneigenlijk gebruik van percentages...
Want 30% afschrijven op de Nikkor van €2500,- kost je echt meer geld dan 50% afschrijven op de Tamron van €1400,-...
Fin.