Winterberg, Duitsland

Plaats reactie
signxpress
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: **
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Winterberg, Duitsland

Bericht door signxpress » wo feb 24 2016 10:57 am

Ik was bijna te laat voor de foto, ik kwam net uit een bos wandelen en eigenlijk stond de ISO iets te hoog, maar achteraf denk ik dat de foto niet zo slecht is.
Maar ja, het is moeilijk te oordelen over je eigen werk ;-)
Afbeelding
Nikon D850 // Nikon D5300
Sigma 35mm 1:1.4 DG Art // Sigma 150mm 1:2.8 APO Macro DG hsm
Sigma 150-600mm f/5.0-6.3 DG OS HSM Sports // Sigma 14mm 1:1.8 DG Art
Sigma 100-400mm 1:5-6.3 DG

Flickr

CaptainHook

Re: Winterberg, Duitsland

Bericht door CaptainHook » wo feb 24 2016 11:07 am

ISO 400 valt toch wel mee?
Ik doe vrijwel alles op ISO 400; heb ik net wat meer speling qua diafragma/sluitertijd. Zeker in dit jaargetijde.

Je was idd net op tijd; mooi gezicht hoor, dit rode treintje (zo te zien Alstom Coradia LINT rijtuig) fraai in het winterse landschap. :thumbup:
Maar idd, meer scherpte, meer contrast zou net wat fraaier zijn. Daar is met wat nabewerking nog het nodige aan te doen. :idea:
Bij deze specifieke situatie had ik eerder gekozen voor een wat meer open diafragma (dus geen f/11) en een wat hogere sluitertijd, zodat de trein goed scherp in beeld is. Gefocussed op de trein, zodat door een wat nadrukkelijker DOF effect de voorgrond wat vager zou zijn.
OF, juist het tegenovergestelde; ff wachten op de volgende trein en een hele langzame sluitertijd kiezen zodat de trein 'snelheidsvervaging' krijgt. (of allebei de situaties)

oud0001

Bericht door oud0001 » wo feb 24 2016 2:37 pm

Het is helemaal niet moeilijk oordelen over je eigen foto. Ben jij er happy mee? Dan is het een goeie.
Ik vind het ook een mooie. :clap:

Highlander
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door Highlander » wo feb 24 2016 5:01 pm

Ik sluit me helemaal aan bij André, lekker dar rood zo afstekend tegen de sneeuw
Met vriendelijke groet,
Chris

Plaatjes kieken van Duncen McLeod kan HIER

signxpress
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: **
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door signxpress » do feb 25 2016 10:59 am

Ik had net ±10 km door het bos en heuvels gelopen en zag die trein, maar ik weet dat die maar 1x per uur rijd en om daar nog 1uur te wachten was ook wat.
Het had net gesneeuwd en nu is het landschap niet zo wit meer, ik ga vandaag een andere route wandelen, misschien dat ik er nog een tegen komt.
Wat betreft scherpte en diafragma begin ik het allemaal net te begrijpen, ik moet zeggen 3 zaterdagen school heeft me goed gedaan.
Nu moet ik nog aan mijn snelheid werken en instellen van de camera moet vanzelfsprekend automatisch gaan wat nu nog niet is, ik moet nog teveel denken bij de instellingen.
Met oefen kom ik er wel, als ik alles onder de knie had, dan had de gehele trein er op gestaan, eigenlijk was ik te traag ;-)
Nikon D850 // Nikon D5300
Sigma 35mm 1:1.4 DG Art // Sigma 150mm 1:2.8 APO Macro DG hsm
Sigma 150-600mm f/5.0-6.3 DG OS HSM Sports // Sigma 14mm 1:1.8 DG Art
Sigma 100-400mm 1:5-6.3 DG

Flickr

oud0001

Bericht door oud0001 » do feb 25 2016 11:07 am

Als je het ff niet zo snel kunt zet dan je camera op P. Daar is dat voor. :wink2:

Plaats reactie

Terug naar “Landschappen”